Lotus už nebude dodávat motory do IndyCar
Obě strany oficiálně oznámily rozchod.
Britský výrobce motorů Lotus končí v IZOD IndyCar Series. V pátek v podvečer vydala INDYCAR krátké prohlášení potvrzující ukončení spolupráce s Lotusem. Součástí prohlášení není informace, jestli Lotus zaplatí také původně stanovenou sankci za předčasný odchod. Právě spor o výši této pokuty zdržoval rozchod INDYCAR a Lotusu, protože se Britům nechtělo platit celou částku. INDYCAR se ale zároveň Lotusu potřebovala zbavit, protože jinak hrozilo, že všechny týmy nezískají před nadcházející sezónou motor. Honda i Chevrolet byli povinni dodávat motory jen 40% účastníků, nyní se tato povinnost rozšířila na 60% a každý by tam měl motor získat.
„Oceňujeme, že se Lotus pokusil pomoci nám vrátit soupeření výrobců motorů zpět do IZOD IndyCar Series,“ řekl Brian Barnhart, prezident pro operace a strategii INDYCAR. „Ale Lotus učinil obchodní rozhodnutí nevrátit se v roce 2013 a požádal o uvolnění. Přejeme jim vše dobré a uvítali bychom jejich návrat někdy v budoucnu.“
Provozní ředitel Lotusu Aslam Farikullah k tomu dodal: „Lotus je INDYCAR vděčný za možnost závodit v sezóně 2012 a za podporu, kterou Lotusu poskytla. Rozhodnutí nepokračovat nebylo lehké a Lotus nevyučuje možnost eventuálního návratu do série někdy v budoucnu. Ale nyní se Lotus chce soustředit na klíčovou obchodní složku – být hlavním výrobcem sportovních vozů a světová třída v inženýrském poradenství.“
Lotus sezónu zahájil se čtyřmi týmy a pěti vozy, ale před Indianapolis 500 od něj odešly týmy Dragon Racing, Team Barracuda (Bryan Herta Autosport) a Dreyer & Reinbold Racing. S nekonkurenceschopným a nespolehlivým motorem se do konce sezóny musel protrápit tým HVM Racing, protože INDYCAR nepovolila stáji Keitha Wigginse následovat své bývalé kolegy a také motor Lotus vyměnit za jiný.