IZOD IndyCar Series se dočkala drobné úpravy pravidel

Největší úpravou prošlo bodování.
Sportovního ředitele INDYCAR Beaux Barfielda čeká druhá sezóna řízení závodů IZOD IndyCar Series. Barfield a INDYCAR teď týmům rozeslali výtisk aktuálních pravidel pro nadcházející sezónu. Informovali jsme o organizaci doubleheader víkendů a o zavedení pevných startů pro sobotní závody v Torontu a Houstonu. Jaké další změny v pravidlech nás letos čekají?
- Jezdec startující z pole position musí startovat na vnitřní straně první řady (pravidlo 7.5.1.1) a lídr závodu musí při restartech ve dvojících jet ve vnitřní stopě (7.6.1.2). Podle starých pravidel si jezdec ve vedení mohl vybrat, jestli chce levou či pravou stopu
- Výběr boxových stání pro všechny závody mimo Indianapolis 500 určí výsledky kvalifikace na předchozí závod (7.4.1). V roce 2012 si týmy vybíraly boxová stání podle výsledků kvalifikace na stejném typu trati
- Úpravou prošel rychlostní limit na pit lane, na oválech je to nyní 60 mil v hodině, na přírodních a městských okruzích 50 mil v hodině (7.9.11)
- Během všech závodů si týmy budou moci určit, jaké množství paliva E85 chtějí mít ve vozech při startu závodu, což zlepší možnosti taktizování (14.19.4.3). Předtím platila povinnost mít při startu v nádrži 18,5 galonů paliva
- Kromě toho, že jezdec zavinivší přerušení kvalifikace přijde o své dva nejrychlejší časy, podle změny pravidel mu nebude umožněno postoupit z 1. a 2. segmentu kvalifikace na přírodních a městských okruzích. Pokud jezdec způsobí přerušení 3. segmentu (Firestone Fast Six), nebude mu umožněno do kvalifikace dále zasáhnout (8.3.6.1)
- Jezdcům na přírodních a městských okruzích zůstane k dispozici Push-to-pass. Podle konkrétního kruhu budou mít k dispozici 15 a 20 vteřin. Mezi jednotlivými zmačknutími nebude žádná povinná prodleva ani zpoždění mezi zmačknutím tlačítka a aktivací Push-to-pass (INDYCAR s tímto experimentovala v průběhu loňského ročníku) (14.18.14)
- Aerodynamický balík pro Texas byl upraven tak, aby odpovídal ostatním oválům. Vozy budou mít v Texasu stejný přítlak jako v roce 2012 (14.6.5.2)
- V Iowě bude ubrán přítlak, aby se zlepšilo ovládání vozu (14.6.5.4)
- Aerodynamika pro nový závod v Poconu bude stejná jako v Indianapolisu (14.6.5.5)
- Čísla na boční straně zadních přítlačných křídel byla zvětšena o palec na minimum 8 palců, aby byla lépe čitelná (4.5.3.7)
- Všichni jezdci budou povinováni nosit helmy, které odpovídají nebo překračují specifikaci FIA 8860-2010 (1.2.7.1.2)
Dvou úprav se dočkalo bodování. Pokud jezdec vede v závodě alespoň jedno kolo, dostane jeden bonusový bod. Jezdec, který vedl v závodě největší počet kol, dostane jako dosud body dva. Vítěz kvalifikace nadále dostane jeden bonusový bod (kromě závodů v Indianapolisu a Iowě). Podle starého systému dostávali jezdci na 18. až 24. místě shodně 12 bodů a jezdci od 25. místa do 33. místa 10 bodů. Nové bodování má zatraktivnit souboje na chvostu pole – viz následující tabulka:
Pozice | Body | Pozice | Body | Pozice | Body |
1. | 50 | 12. | 18 | 23. | 7 |
2. | 40 | 13. | 17 | 24. | 6 |
3. | 35 | 14. | 16 | 25. | 5 |
4. | 32 | 15. | 15 | 26. | 5 |
5. | 30 | 16. | 14 | 27. | 5 |
6. | 28 | 17. | 13 | 28. | 5 |
7. | 26 | 18. | 12 | 29. | 5 |
8. | 24 | 19. | 11 | 30. | 5 |
9. | 22 | 20. | 10 | 31. | 5 |
10. | 20 | 21. | 9 | 32. | 5 |
11. | 19 | 22. | 8 | 33. | 5 |