Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Andretti Autosport po víkendu oznámí čtvrtého jezdce

Andretti Autosport po víkendu oznámí čtvrtého jezdce

Stáj výrazně posílila technický úsek.

Tým Michaela Andrettiho bude mít v nadcházejícím ročníku opět čtyři vozy. Po jedné sezóně, kdy za tým startovali „jen“ tři piloti, se tým vrátí k tradičnímu uspořádání. Jméno jezdce Andretti oznámí začátkem následujícího týdne. Nejžhavějším favoritem na závodní sedačku je EJ Viso. Jihoamerická média jeho angažmá už považují za vyřízenou záležitost. Ale třeba se dočkáme překvapení. O místo v zimním období usilovali Ana Beatriz, James Jakes, Sebastian Saavedra a úplně vyloučit nelze ani Ryana Briscoea.
Ale největším favoritem zůstává EJ Viso. Tým totiž pro práci na čtvrtém voze angažoval zkušeného závodního inženýra Michaela Cannona. Cannon patří mezi nejuznávanější inženýry v padoku IndyCar. Začínal v roce 1997 u týmu Forsythe Racing, kde pracoval na vozech Patricka Carpentiera, Maria Domingueze či A.J. Allmendingera. S týmem HVM Racing přešel do IndyCar a právě tam spolupracoval s EJ Visem a později Simonou de Silvestro. Těsně před začátkem sezóny 2011 jej přetáhl tým KV Racing, ale s Kanaanem si Cannon nerozuměl a tak ještě během sezóny odešel k týmu Panther Racing. Po sezóně jej zlákal Ed Carpenter, ale ze zdravotních důvodů se Cannon musel místa po pětistovce v Indianapolisu vzdát. Nicméně nyní je již zdráv a může opět naplno pracovat.
Další inženýrskou hvězdu získal Andretti pro vůz #27 Jamese Hinchcliffea. Jeho dosavadní závodní inženýr Tino Belli přešel na pozici technického ředitele týmu Panther DRR. Andretti Autosport angažoval na jeho místo Craiga Hampsona. Hampson v loňské sezóně „hostoval“ coby zaměstnanec Newman/Haas Racing u týmu Dragon Racing a doufal, že Carl Haas najde cestu zpět do IndyCar. Závodní inženýr Sebastiena Bourdaise z doby jeho čtyř triumfů v Champ Cars teď ale přechází k Andretti Autosport, kde se znovu setká s Jamesem Hinchcliffem. Dělal mu totiž závodního inženýra při jeho první sezóně v IndyCar právě u týmu Newman/Haas Racing.
Od Andretti Autosport ale také dva zkušení inženýři odešli. Kromě Belliho tým ztratil také Allena McDonalda, který měl na starost vůz Marca Andrettiho. McDonald se vrací k týmu Sama Schmidta, odkud jej Andretti přetáhl v roce 2011. Zodpovědnost za Andrettiho vůz převezme Blair Perschbacher, který povýšil od Andrettiho týmu v Indy Lights. S Marcem Andrettim se již setkal, když se staral o jeho vůz v A1GP. Závodním inženýrem Ryana Hunter-Reaye zůstává Ray Gosselin, který navíc povýšil na post technického ředitele týmu.
„Jsem nadšený z posil našeho technického týmu,“ řekl majitel stáje Michael Andretti. „S Rayem (Gosselinem) coby novým technickým ředitelem, Blairem (Perschbacherem) přesouvajícím se z Indy Lights k Marcovi a s novými posilami – Craigem (Hampsonem) a Michaelem (Cannonem) myslím, že máme nejsilnější inženýrský tým v padoku.“
Tým také oznámil angažování druhého jezdce pro juniorský šampionát U.S. F2000. Vedle předtím potvrzeného Kanaďana Garetta Grista se představí čtrnáctiletý Američan Austin Cindric. Je vám to jméno povědomé? Mělo by. Austin Cindric je synem prezidenta týmu Penske Racing Tima Cindrica, jednoho z nejschopnějších závodních inženýrů na boxové zídce, který se od roku 2011 stará o Willa Powera, předtím více než 10 let spolupracoval s Héliem Castronevesem a byl u všech tří vítězství v Indy500.