MSR Indy a Conquest prodaly své vozy DW-12
Oba týmy se místo IndyCar soustředí na sportovní vozy.
Ačkoliv nové vozy DW-12 a motory Honda a Chevrolet byly v IndyCar zavedeny před rokem, některým týmům, které o IndyCar měly zájem, se dodnes nepodařilo se do série dostat. Dva týmy v posledních dnech svoje programy pro IndyCar poslaly k ledu a rozhodly se soustředit na závody sportovních vozů. Konkrétně tým Michaela Shanka MSR Indy a tým Erica Bachelarta Conquest Racing. Obě stáje prodaly své „nové“ vozy DW-12, které v loňské sezóně buď vůbec nevyjely z garáže (případ Shanka) nebo absolvovaly jen dva závody (Conquest ve spolupráci s Andretti Autosport).
„Tento týden jsem se po zvážení mnoha scénářů rozhodli, že čas potřebný k přípravě konkurenceschopného programu v IndyCar uběhl a bude lepší ustoupit, než sestavovat program na poslední chvíli, který by neodpovídal naším standardům,“ řekl majitel týmu Conquest Racing Eric Bachelart pro Autosport. „Dobrá zpráva je, že toto rozhodnutí nám umožní se soustředit výhradně na program v závodech sportovních vozů, kde jsme v loňském roce úspěšně debutovali. Bez předešlých zkušeností s vytrvalostními závody jsme bojovali o titul ve třídě P2, což byla velmi pozitivní zkušenost a důkaz, co jako tým dokážeme.“
Bachelartův tým v ALMS pojmenovaný Conquest Endurance sice ve třídě P2 skončil na druhém místě, ale v této třídě všechny závody odjely jen dvě stáje – Level 5 Motorsports a právě Conquest, který skončil druhý se skoro padesátibodovou ztrátou.
„Teď zvažujeme různé programy pro ALMS ve třídách P2, PC a GTC, kde víme, že zase dokážeme vybudovat tým soupeřící o titul a bojovat s ostatními týmy o vítězství. Jsme také nadšení ze sjednocené série v roce 2014, což nám otevře spoustu vzrušujících možností, na kterých budeme tento rok pracovat.“
V rozhovoru pro americkou stanici SPEED ale Bachelart hovořil úplně jinak. Nejprve za počátek problémů jeho stáje v IndyCar označil rozhodnutí dnes již bývalého výkonného ředitele INDYCAR Randyho Bernarda snížit počet týmů, které budou mít nárok na peníze z programu Leaders Circle na 20 až 22, což odsálo z rozpočtu Conquest Racing 1 milion dolarů ročně. Poté si postěžoval na těžkou sezónu 2012, kde i když někteří jezdci měli zájem startovat za jeho tým ve Fontaně, nemohl pro ně Bachelart sehnat žádný motor. A nakonec nehýřil optimismem ani, pokud jde o spojení ALMS a Grand-Am a budoucnost Conquest Endurance v závodech sportovních vozů:
„Vloni jsem si opravdu užil závody sportovních vozů,“ řekl pro Speed. „Ale se spojením (ALMS a Grand-Am), (třída) P2 tak nějak zmizí. Bylo těžké dát dohromady program (v P2) bez jakékoliv konkurence. Právě teď se dívám na různé možnosti, jak zůstat v závodech sportovních vozů, ale nevím přesně, kterým směrem se vydáme.“
Conquest v letošním ročníku stál o pokračování spolupráce s Andretti Autosport. Společně s týmem AFS Racing chtěl připravovat vůz pro Sebastiana Saavedru. Ale Andretti si místo toho vybral Visa a tým HVM Racing a Saavedra odešel ke stáji Jaye Penskeho. Bývalý šampion Indy Lights projevil odhodlání se do IndyCar vrátit, pokud někdy v budoucnu budou příznivé podmínky.
Michael Shank, jehož tým úspěšně závodí v sérii Grand-Am, oznámil expanzi do IndyCar v průběhu roku 2011. Původně měl být zákaznickým týmem Lotusu, ale když se ukázalo, jak se věci s britským motorem mají, hledal pro svůj tým jinou alternativu. Svojí rozlučkovou sezónu měl s týmem MSR Indy absolvovat Paul Tracy. Shank před startem sezóny žádný jiný motor nesehnal a nesehnal ho ani v květnu, když měl pro Indy500 připraveného Jaye Howarda. Nakonec jeho vůz v průběhu roku vůbec na dráhu nevyjel. Situace se nezlepšila ani přes zimu (Honda i Chevrolet jasně upřednostnili své dosavadní týmy a jejich expanze z jednoho vozu na dva a více) a tak Shank prodal šasi DW-12 týmu Schmidt/Peterson Motorsports, kde jej bude využívat Tristan Vautier. Ale i přes to by se Shank rád podíval alespoň do Indianapolisu, kde by jeho stáj mohla vypomáhat jinému týmu, který nasadí extra vůz.
Na podzim 2012 zájem o vytrvalostní závody sportovních vozů potvrdil i další tým z IndyCar, stáj HVM Racing. HVM by mělo startovat v mistrovství světa vytrvalostních závodů s vozem ve třídě LMP2, krom toho bude spolupracovat v IndyCar na voze týmu Andretti Autosport #5, který bude pilotovat EJ Viso.