Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Matt Kenseth slavil a hned dvakrát

Matt Kenseth slavil a hned dvakrát

Poklidný závod v Las Vegas

Třetí závod série NASCAR Sprint Cup Kobalt Tools 400 se nesl v duchu zelené vlajky, tedy téměř.

Pro Las Vegas Motor Speedway to byl již patnáctý zářez v rámci závodů této série. Z toho čtyři jezdci se účastnili všech patnácti závodů. Jeffové Burton a Gordon, Bobby Labonte a Mark Martin. Green-white-checkered dojezd se konal pouze jednou jedinkrát a to v roce 2006, kdy se z klasických, plánovaných 267 kol stalo kol 270. Jedním, dalo by se říci, že z nejúspěšnějších jezdců je Jimmie Johnson, který dokázal zvítězit třikrát za sebou. Bylo to v letech 2005,2006 a 2007. Nikomu jinému se to zatím nepodařilo.

Pole position na závod vyhrál Brad Keselowski. Při startu se vedle něj postavil Clint Bowyer. Druhou řadu potom tvořili Jimmie Johnson a Kasey Kahne. Kasey Kahne by se dal označit za jezdce, kterému se velmi dařilo. Většinu závodu se Kahne držel v první pětce a strávil nejvíce kol ve vedení. Téměř polovinu závodu jsme tedy mohli vůz s číslem 5 vidět v čele, v číslech to bylo celých sto čtrnáct kol. Své vedení si ale chtě nechtě musel rozdělit do několika pomyslných bloků. V součtu jich bylo šest, nejdéle se držel na vrcholu od desátého kola, kdy ho nikdo nepředjel celých třicet tři kol. Nejvíce mu „škodil“ Brad Keselowski, který o sobě v průběhu závodu neustále dával vědět. Celých šedesát šest kol strávil ve vedení favorit Jimmie Johnson. Celkem jsme se tedy dočkali dvaceti dvou výměn vedoucích jezdců, o které se dohromady podělilo osm závodníků.

Průběh závodu byl hodně klidný, vůbec se nebouralo. První zastávky v boxech tak byly pod zelenou vlajkou, zahájil je Greg Biffle ve čtyřicátém druhém kole. Zelená fáze vydržela až do šedesátého šestého kola, kdy byla pro nepořádek na trati vyvěšena žlutá vlajka. Pro tento závod to byl rekord v délce zelené fáze od startu. Další žlutá fáze se konala skoro za sto kol, kdy se ve čtvrté zatáčce dostal do smyku Marcos Ambrose. Smykem vyvolal další žlutou fázi Bobby Labonte a to ve druhé zatáčce. Čtvrtá a pátá žlutá fáze byly v důsledku vyteklých kapalin na trati. Celkem jsme se tedy mohli dočkat pěti mávání žlutou vlajkou a následné kroužení pod ní na dvacet pět kol. Při té příležitosti jsme mohli sledovat krásný zaváděcí vůz, kterým tentokráte byl žlutý Dodge Viper a alespoň na chvíli se tak Dodge vrátil na trať.

Pokud jsme se mohli něčeho dočkat v četném provedení, tak to byly penalizace za příliš rychlý průjezd pit lane. Hříšníci byli Kyle Busch, Greg Biffle nebo Denny Hamlin.

Zlobivec Hamlin
Hamlin měl před startem v Las Vegas poněkud větší problémy než vysokou rychlost. Dostal od vedení NASCAR pokutu 25.000 amerických dolarů. A za co? Za to, že kritizoval nové vozy šesté generace. Mělo k tomu dojít minulý závodní víkend ve Phoenixu.Denny Hamlin, který jezdí v týmu Joe Gibbs Racing prý podle NASCAR překročil určitou mez. Prý se ale mělo jednat především o výrok: „Nechci být pesimista, ale s vozem šesté generace prostě nemohu jezdit jako s vozem generace páté.“ Podle NASCAR je ale pokuta za další, dokonce prý pohrdavé poznámky. Sám Hamlin pokutě nerozumí, hájí se tím, že řekl pouze svůj názor. Postavil se za něj například Jeff Burton, který řekl, že pokuta v takové výši je nepřiměřená. Pro Hamlina to ale není poprvé, kdy dostává pokutu za kritizování soutěže NASCAR. Následná vyjádření od Dannyho byla taková, že rozhodně pokutu nebude platit a pokud se ho NASCAR rozhodne suspendovat, tak k tomu prostě dojde. K věci se Hamlin vyjádřil i skrze Twitter, kam napsal:„ Trust me, this is not about money… It´s much deeper.“ (Věřte mi, tohle není o pěnezích, je to mnohem hlubší.) Že by tedy měl NASCAR na Dennyho spadeno? Nebo se srovnávání vozů páté a šesté generace od Hamlina někoho dotklo tak hluboko, že chce, aby za to Hamlin pikal? Denny Hamlin se k věci nadále vyjádřil, že ji už nehodlá komentovat. Novináři se ho prý můžou ptát na cokoli, ale již ne na jeho názor na vozy, protože by prý nechtěl situaci udělat ještě horší. Pokud by Denny chtěl, může se odvolat proti tomuto rozhodnutí ke komisi National Stock Car Racing Appeals Panel. Ovšem jestli by Hamlin proces chtěl zahájit, musel by poslat oznámení o odvolání přímo na NASCAR, poté by mohl bez problému pokračovat v soutěži až do slyšení, nemusel by se tak obávat suspendace.


Kroužení v Las Vegas bylo nakonec ukončeno máváním šachovnicové vlajky po dvou hodinách a čtyřiceti čtyřech minutách, kdy si pro vítězství dojel Matt Kenseth, který si tak dal k narozeninám krásný dárek.



Právě 10. března 1972 se Matt narodil. Pro rodáka z Wisconsinu je to už dvacáté páté vítězství kariéry (v rámci Sprint Cupu). Takže ještě jedno a bude mít stejný počet vítězství jaký má ke dnešnímu dni v sérii Nationwide.

Díky tomuto vítězství se Kenseth posunul v celkovém pořadí o jedenáct míst a obsadil sedmou příčku. První tedy stále zůstává Jimmie Johnson, na kterého druhý Brad Keselowski ztrácí pouhých pět bodů. Třetí je Dale Earnhardt Jr., čtvrtý zmíněný lovec pokut Denny Hamlin a první pětku uzavírá vítěz z Phoenixu Carl Edwards.

Danice Patrick se přespříliš nedařilo. Sama se v devadesátém kole závodu omlouvala svému týmu za to, jak jede. V tu chvíli už měla dvou kolovou ztrátu, celkově skončila třicátá třetí se ztrátou šesti kol.