Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

James Hinchcliffe vyhrál svůj první závod v IndyCar

James Hinchcliffe vyhrál svůj první závod v IndyCar

Honda Grand Prix of St. Petersburg – Průběh a výsledky závodu

Kanaďan James Hinchcliffe dokázal poprvé zvítězit v závodě IZOD IndyCar Series, když při posledním restartu v první zatáčce předjel Helia Castronevese. Trojnásobný vítěz závodu v St. Petersburgu už do konce závodu na Hinchcliffea recept nenašel. Třetí místo v cíli získal Marco Andretti. Ještě při nájezdu na cílovou rovinku v předposledním kole přitom stupně vítězů patřily Simoně de Silvestro, ale švýcarská závodnice se už na zcela sjetých pneumatikách nedokázala před Andrettim udržet. Kromě Andrettiho se před ní dostal i Kanaan a o kolo později na výjezdu z poslední zatáčky ji předjel i Scott Dixon. Z pole position startující Will Power skončil 16., při poslední žluté fázi jej zezadu „nabral“ JR Hildebrand. Power sice v závodě pokračoval a dostal se do první desítky, ale 7 kol před koncem skončil v únikové zóně 4. zatáčky a závod dokončil se ztrátou tří kol.
Honda Grand Prix of St. Petersburg – Ulice St. Petersburgu
110 kol – 198 mil
4 žluté fáze – celkem 29 kol
4 jezdci ve vedení – celkem 4 změny ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Helio Castroneves – celkem 42 kol
Jezdci ve vedení: Castroneves (42 kol), Power (26), Hinchcliffe (26) a Servia (16)
Nejrychlejší kolo: Will Power – 1:12.7279 v 3. kole
V polovině závodů odjetých v St. Petersburgu musela být v 1. kole vyvěšena žlutá vlajka, ale letošní závod se mezi ně nezařadil, jezdci se do první zatáčky srovnali ukázkově. Simona de Silvestro neodstartovala nejlépe a dostali se před ní Hinchcliffe a Castroneves. Na prvních dvou místech se pozice nezměnily.

Rahal, Newgarden a Kanaan dokázali během prvního stintu získat nejvíce pozic. První stint ukončil v 18. kole Dario Franchitti. Po vyjetí z boxů udělal na studených pneumatikách nováčkovskou chybu, ztratil nad vozem kontrolu a skončil ve zdi. Castroneves se před žlutou fází dostal před Hinchcliffea a boxech před Satóa na 2. místo.

Sezónu 2013 odstartovala Susie Wheldon, vdova po Danu Wheldonovi 

Restart proběhl v 26. kole a Castroneves se při něm dostal do vedení. Dlouho se ale nezávodilo, neboť se potvrdilo, že žlutá fáze přináší další žluté fáze. V technické pasáži strčila Ana Beatriz do Kimballa, možná sama postrčená Oriolem Serviou, protože ten někde mimo objektivy televizních kamer poškodil přední křídlo. James Jakes byl zezadu nabrán JR Hildebrandem. Bourdais a Viso se sice kontaktu vyhnuli, ale ztratili pozice. Tahle skrumáž ještě neutralizaci nevyvolala, ale Hildebrand se s poškozeným přítlačným křídlem nevešel do desáté zatáčky po boku Sebastiana Saavedry. Kolumbijský pilot jej strčil směrem k bariéře z pneumatik. Hildebrand mohl pokračovat, ale potřeboval vůz znovu nastartovat a na trať musel znovu pace car.
Restart proběhl v 33. kole. Hinchcliffe využil souboje pilotů týmu Penske a dostal se před Powera. Další neutralizaci vyvolal v 45. kole úlomek odpadnuvší z vozu Sebastiena Bourdaise přímo v závodní stopě na cílové rovince. Po pit stopech se do vedení dostal Oriol Servia, protože byl na jiné strategii. Stejný důvod vynesl na šestou příčku Jakese. Z první řady startující Sató byl po zastávkách až dvanáctý, Japonec měl pocit, že má poškozené křídlo, což musel tým zkontrolovat. Power se sice v boxech dostal před Hinchcliffea, ale ten jej opět po restartu předjel.

Několik jezdců během závodu potkaly technické problémy. Nejprve v 26. kole odstoupil Pagenaud. V 50. kole vyřadila nefunkční spojka Newgardena. Pro technické potíže musela odstoupit i Beatriz. Servia po svém pit stopu v 63. kole nemohl zařadit rychlost a strávil několik kol v boxech. O dvě kola později začal zasekávající se plynový pedál trápit Hunter-Reaye. Obhájce titulu se sice ještě na trať vrátil, ale v 79. kole svůj vůz odstavil definitivně. Navíc předtím zaseknutý plynový pedál způsobil kolizi s Rahalem. Ten se ve druhém stintu s vozem vyloženě trápil, sotva se jej podařilo vyladit, zlomil o Hunter-Reaye křídlo. A hlavně, v 69. kole musel svůj vůz v boxech odstavit do té doby senzačně jedoucí nováček Tristan Vautier, do té doby jezdící na čtvrtém místě.

 

 

James Hinchcliffe slaví první vítězství v IZOD IndyCar Series. 

Další zlomový moment přišel v 74. kole. Poškozené křídlo neumožnilo zatočit do 10. zatáčky Saavedrovi. Vyvolal žlutou fázi. Tým Penske opět v boxech porazil Andretti Autosport, ale Powerovi nešla zařadit rychlost a Hinchcliffe se na druhém místě udržel. Dixon, startující z 20. místa, se probojoval už na pátou příčku. Za zpomalovacím vozem ovšem udělal velkou chybu Hildebrand. Připravoval svůj vůz na restart, komunikoval s týmem a nevšiml si, že jezdci před ním zpomalili. Hildebrand přejel pravou stranu Powerova vozu, urazil „nárazník“ za pravým kolem, poškodil pneumatiku a ohnul Powerovo pravé zrcátko. Tým v boxech zrcátko srovnal, nasadil nové pneumatiky a Power mohl pokračovat, jenže ze třetího místa spadl na 16.
Při restartu zbývalo 26 kol do konce. Jezdci měli jistotu, že už nebudou muset do boxů. Restart proběhl v pořadí Castroneves, Hinchcliffe, De Silvestro, Dixon, Andretti, Wilson, Kanaan, Viso, Tagliani, a Bourdais. Castroneves dostal v první zatáčce smyk a Hinchcliffe se po vnitřku dostal na první místo. Castroneves na něj sice několikrát zaútočil, ale Kanaďan už dokázal první místo udržet. Navíc jako jediný na čele měl tvrdé pneumatiky, takže s každým kolem Castronevesova šance na vítězství pohasínala. V dramatickém závěru přišla o stupně vítězů Simona de Silvestro. Ještě v poslední zatáčce předposledního kola byla třetí, ale její sjeté červené pneumatiky ji nakonec stály tři pozice.
p.
 Jezdec  Tým
Motor
Čas/odstup
1.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
Chevy
02:22:12.5502 
2.
 H.Castroneves  Team Penske
Chevy
+ 1.0982
3.
 M.Andretti  Andretti Autosport
Chevy
+ 16.3664
4.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
Chevy
+ 19.6083
5.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
Honda
+ 20.7627
6.
 S.de Silvestro  KV Racing Technology
Chevy
+ 20.7890
7.
 E.Viso  Andretti Autosport
Chevy
+ 20.8229
8.
 T.Sato  A.J.Foyt Enterprises
Honda
+ 21.1878
9.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
Honda
+ 21.6832
10.
 A.Tagliani  Barracuda Racing
Honda
+ 22.5569
11.
 S.Bourdais  Dragon Racing
Chevy
+ 22.7354
12.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
Honda
+ 24.5429
13.
 G.Rahal  Rahal Letterman Racing
Honda
+ 37.5324
14.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
Chevy
+ 45.2054
15.
 J.Jakes  Rahal Letterman Lanigan
Honda
+ 45.7793
16.
 W.Power  Team Penske
Chevy
+ 3 kola
17.
 O.Servia  Dreyer & Reinbold/Panther
Chevy
+ 6 kol
18.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
Chevy
Porucha
19.
 JR Hildebrand  Panther Racing
Chevy
Havárie
20.
 S.Saavedra  Dragon Racing
Chevy
Havárie
21.
 T.Vautier  Schmidt Peterson Motorsports
Honda
Porucha
22.
 A.Beatriz  Dale Coyne Racing
Honda
Porucha
23.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
Honda
Porucha
24.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton HP Motorsp.
Honda
Porucha
25.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
Honda
Havárie