Hunter-Reay získal v Alabamě po pole position i vítězství
Honda Indy Grand Prix of Alabama – průběh a výsledky závodu
90 kol – celkem 214 mil
1 žlutá fáze – celkem 4 kola
4 jezdci ve vedení – celkem 6 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Ryan Hunter-Reay – celkem 53 kol
Jezdci ve vedení: Hunter-Reay (53 kol), Castroneves (25), Power (9) a Kimball (3)
Nejrychlejší kolo: James Jakes – 1:08.9918 v 83. kole
Restart se opět nepovedl Powerovi, opět se na chvíli dostal mimo trať. Kimball se dostal před Andrettiho. Na trati se rozhořelo několik pěkných soubojů. Především bitva mezi Vautierem a Kimballem o druhé místo potěšila srdce fanoušků. Za nimi bojovali Andretti, Wilson a Dixon.
Vautier a Kimball (vpravo) skvěle odstartovali, Powerovi se start naopak vůbec nepovedl.
Jak se ukázalo pro Powera to i bez žluté fáze byl poslední pit stop, ale na trati musel šetřit palivo, jak to jen šlo, a do boje o vítězství se už nezapojil. Jeho stájový kolega A.J. Allmendinger udělal při posledním pit stopu jedinou chybu za celý závodní víkend, neudržel motor v chodu. Zastávek v boxech využil Dixon, aby se dostal před Kimballa. Castroneves a Hunter-Reay zastavili společně v 67. kole, Brazilec s náskokem přes 9 vteřin. V boxech měl tým Penske trochu problém se zastrčením tankovacího zařízení, takže na výjezdu byl náskok poloviční. Jenže Hunter-Reay se mohl těšit na novou měkkou sadu pneumatik, Castroneves měl také nové pneumatiky, ale tvrdou sadu. Měkkou použil po prvním pit stopu. Ranní warm up navíc ukázal, že i měkká sada bez problémů 30 kol vydrží.
A.J. Allmendinger se při svém debutu v IndyCar většinu závodu pohyboval v první desítce.
Patnáct kol před koncem se Hunter-Reayovi podařilo v páté zatáčce oplatit Castronevesovi předjetí. Brazilec byl na tvrdé sadě výrazně pomalejší a hned o kolo později se před něj na stejném místě dostal i Dixon. Odstup mezi vedoucím Hunter-Reayem a druhým Dixonem se pohyboval kolem 1 vteřiny, Novozélanďan to zkoušel, ale nedokázal loňského šampiona dostat pod tlak a donutit k chybě. Pěkný manévr předvedl jeho stájový kolega Kimball, který se na místě, kde se normálně nepředjíždí, agresivně, ale čistě, dostal před Powera. Malé pozdvižení způsobil ještě pět kol před koncem Bourdais. V souboji s Vautierem o desáté místo udělal chybu, skončil v písku, ale udržel motor v chodu a přerušení závodu nezpůsobil.
Stupně vítězů. Scott Dixon má tento post zřejmě předplacený.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
C
|
1:52:04.5450
|
2.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 0.6363
|
3.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 17.6821
|
4.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 20.6166
|
5.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 26.6469
|
6.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton HP Motorsports |
H
|
+ 27.2995
|
7.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
C
|
+ 27.7175
|
8.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 30.5504
|
9.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing |
H
|
+ 41.1029
|
10.
|
T.Vautier | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 50.6449
|
11.
|
A.Tagliani | Barracuda Racing |
H
|
+ 58.0458
|
12.
|
E.Viso | Andretti Autosport |
C
|
+ 1:01.4334
|
13.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
C
|
+ 1:01.6834
|
14.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
+ 1:03.1151
|
15.
|
O.Servia | Dreyer & Reinbold/Panther |
C
|
+ 1:03.1495
|
16.
|
S.Bourdais | Dragon Racing |
C
|
+ 1:07.6880
|
17.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
C
|
+ 1:09.7447
|
18.
|
S.de Silvestro | KV Racing Technology |
C
|
+ 1:09.9130
|
19.
|
A.J.Allmendinger | Team Penske |
C
|
+ 1:11.0558
|
20.
|
S.Saavedra | Dragon Racing |
C
|
+ 1:11.6523
|
21.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Racing |
H
|
+ 1:14.0385
|
22.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
23.
|
J.Jakes | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
+ 4 kola
|
24.
|
A.Beatriz | Dale Coyne Racing |
H
|
Porucha
|
25.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
Porucha
|
26.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
C
|
Havárie
|
M = motor, C = Chevrolet, H = Honda