Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Čtyři spojené kruhy v Indianapolisu?

Čtyři spojené kruhy v Indianapolisu?

Audi zvažuje dodávání motorů do IndyCar.

Německá automobilka Audi patřící do koncernu Volkswagen zvažuje expanzi na severoamerický trh. Audi se rozmýšlí nad programy v nově vzniklém šampionátu United SportsCar Racing (série vznikne příští rok spojením American Le Mans Series a Rolex Sports Car Series), plánované americké verzi šampionátu DTM a v IZOD IndyCar Series, jak Autosportu prozradil nový šéf vývojové sekce Audi Wolfgang Durheimer.
„Zatím mluvíme jen o nápadech,“ řekl Durheimer. „Budeme mít důležitý rozhovor někdy mezi dneškem a začátkem prázdnin, protože se musíme rozhodnout, kde budeme závodit.“
Durheimer osobně favorizuje, aby Audi nasazovalo vůz do United SportsCar Racing do kategorie prototypů, aby mohlo bojovat o celkové vítězství v závodě, ale Durheimer nevylučuje ani možnost, že by automobilka z Ingolstadtu dodávalo motory do IZOD IndyCar Series.
„Další možností by byla IndyCar. Myslím, že je pořád velmi populární a Indy500 je úžasný závod,“ dodal Durheimer a nevyloučil, že by se Audi objevilo hned ve dvou severoamerických šampionátech.
Audi, případně jiné značky Volkswagenu, byly zmiňovány v době, kdy IndyCar plánovala přechod na nové vozy a motory. Nakonec se k Hondě připojily Chevrolet a Lotus. Zatímco Chevrolet postavil motor, který hned v první sezóně dovezl Hunter-Reaye k titulu, motor od Lotusu byl od počátku naprosto nekonkurenceschopný, před Indy500 od něj utekla většina týmů, jeho dva vozy se do závodu kvalifikovaly jen proto, že nebylo více než 33 uchazečů a po deseti kolech musely kvůli výrazně nižší rychlosti odstavit vozy v boxech. Po sezóně Lotus z IndyCar odešel.