Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Zájemci krouží kolem Grand Prix Long Beach

Zájemci krouží kolem Grand Prix Long Beach

Kalkhoven a Forsythe tvrdí, že závod není na prodej.

Reportéři webu Speed.com se ze spolehlivých zdrojů dozvěděli, že minimálně jeden zájemce by od Kevina Kalkhovena a Gerryho Fosytha odkoupil práva na pořádání Grand Prix v ulicích Long Beach. Závodu, který na piloty IZOD IndyCar Series čeká nadcházející víkend. Podle Speedu jde nejspíše o Kima Greena a Kevina Savoreeho, bývalé partnery Michaela Andrettiho v týmu Andretti-Green Racing a promotéry závodů v St. Petersburgu, Torontu a Mid-Ohiu.
Zájem o převzetí závodu v Long Beach Kevin Savoree nepopřel, ani nevyvrátil: „Kim a já máme vždycky zájem rozšířit naše podnikání, když se naskytne dobrá příležitost.“
Objevily se i spekulace, že se kolem závodu v Long Beach točí i nově vznikající vytrvalostní série United SportsCar Racing Championship. Ta vznikne příští rok spojením American Le Mans Series a Rolex Sports Car Series a právě ALMS už několik let IndyCar do Long Beach doprovází. Za USCR stojí rodina Franců, majitelé NASCARu a také International Speedway Corporation, vlastníka třinácti závodišť.
Podle Gordona Kirbyho by naopak zájem o závod v Long Beach měli mít Bernie Ecclestone a původní promotér Chris Pook, který v roce 1975 poprvé závod v Long Beach uspořádal. Ještě v době rozdělení na Champ Cars a IndyCar práva odkoupili majitelé Champ Cars Gerry Fosythe a Kevin Kalkhoven, aby závod nezískala konkurenční série, oba odmítají, že by plánovali práva na pořádání závodu prodat.
„Nedostali jsme nabídku od Greena a Savoreeho a nemluvil jsem s Jimem Francem ani s nikým jiným,“ řekl Speedu Kevin Kalkhoven, spolumajitel týmu KV Racing Technology při závodě IndyCar v Alabamě. „Gerry a já nemáme v úmyslu prodat Long Beach. Ne pokud nepůjde o nějakou šílenou sumu, pak bychom pravděpodobně poslouchali.“
„Jsem tak rád, že jsem pryč ze závodění a nechybí mi to,“ dodává Gerry Forsythe, který zrušil svůj tým Forsythe Racing po spojení Champ Cars a IndyCar. „Ale Long Beach vydělává peníze a není na prodej. Máme dlouhodobou smlouvu s městem a v Toyotě máme skvělého sponzora.“
Oba navíc mají výrazně nižší poplatek IndyCar za pořádání závodu, protože si ho vyjednali při rozhovorech o spojení Champ Cars a IndyCar. Oproti ostatním závodům platí jen třetinu – půl milionu dolarů. Ale smlouva platí jen do roku 2014.
O zájmu potencionálních kupců neví nic ani dlouholetý prezident Long Beach Grand Prix Jim Michaelian.
„Je to jejich majetek, zaplatili za něj hodně peněz a skvěle se s nimi spolupracuje,“ reaguje muž, který závod řídil po většinu jeho existence. „Zainvestovali a pak nás nechali pracovat. Ale vím, že to jsou také obchodníci, takže by mě nešokovalo, kdyby se objevil někdo s dobrou nabídkou. Vím, že Andretti-Green se o to před lety zajímal. Ale o ničem novém jsem neslyšel.“
Kalkhoven a Forsythe se ale zbavují jiného reliktu, který si museli svého času pořídit, aby udrželi Champ Cars v chodu. V říjnu nabídli k prodeji Cosworth a společnost UBS by měla najít zájemce do letošního května. Forsythe a Kalkhoven Cosworth strategicky odkoupili v roce 2004 od Fordu, aby měly Champ Cars jistého dodavatele motorů.