Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Zájemci krouží kolem Grand Prix Long Beach

Zájemci krouží kolem Grand Prix Long Beach

Kalkhoven a Forsythe tvrdí, že závod není na prodej.

Reportéři webu Speed.com se ze spolehlivých zdrojů dozvěděli, že minimálně jeden zájemce by od Kevina Kalkhovena a Gerryho Fosytha odkoupil práva na pořádání Grand Prix v ulicích Long Beach. Závodu, který na piloty IZOD IndyCar Series čeká nadcházející víkend. Podle Speedu jde nejspíše o Kima Greena a Kevina Savoreeho, bývalé partnery Michaela Andrettiho v týmu Andretti-Green Racing a promotéry závodů v St. Petersburgu, Torontu a Mid-Ohiu.
Zájem o převzetí závodu v Long Beach Kevin Savoree nepopřel, ani nevyvrátil: „Kim a já máme vždycky zájem rozšířit naše podnikání, když se naskytne dobrá příležitost.“
Objevily se i spekulace, že se kolem závodu v Long Beach točí i nově vznikající vytrvalostní série United SportsCar Racing Championship. Ta vznikne příští rok spojením American Le Mans Series a Rolex Sports Car Series a právě ALMS už několik let IndyCar do Long Beach doprovází. Za USCR stojí rodina Franců, majitelé NASCARu a také International Speedway Corporation, vlastníka třinácti závodišť.
Podle Gordona Kirbyho by naopak zájem o závod v Long Beach měli mít Bernie Ecclestone a původní promotér Chris Pook, který v roce 1975 poprvé závod v Long Beach uspořádal. Ještě v době rozdělení na Champ Cars a IndyCar práva odkoupili majitelé Champ Cars Gerry Fosythe a Kevin Kalkhoven, aby závod nezískala konkurenční série, oba odmítají, že by plánovali práva na pořádání závodu prodat.
„Nedostali jsme nabídku od Greena a Savoreeho a nemluvil jsem s Jimem Francem ani s nikým jiným,“ řekl Speedu Kevin Kalkhoven, spolumajitel týmu KV Racing Technology při závodě IndyCar v Alabamě. „Gerry a já nemáme v úmyslu prodat Long Beach. Ne pokud nepůjde o nějakou šílenou sumu, pak bychom pravděpodobně poslouchali.“
„Jsem tak rád, že jsem pryč ze závodění a nechybí mi to,“ dodává Gerry Forsythe, který zrušil svůj tým Forsythe Racing po spojení Champ Cars a IndyCar. „Ale Long Beach vydělává peníze a není na prodej. Máme dlouhodobou smlouvu s městem a v Toyotě máme skvělého sponzora.“
Oba navíc mají výrazně nižší poplatek IndyCar za pořádání závodu, protože si ho vyjednali při rozhovorech o spojení Champ Cars a IndyCar. Oproti ostatním závodům platí jen třetinu – půl milionu dolarů. Ale smlouva platí jen do roku 2014.
O zájmu potencionálních kupců neví nic ani dlouholetý prezident Long Beach Grand Prix Jim Michaelian.
„Je to jejich majetek, zaplatili za něj hodně peněz a skvěle se s nimi spolupracuje,“ reaguje muž, který závod řídil po většinu jeho existence. „Zainvestovali a pak nás nechali pracovat. Ale vím, že to jsou také obchodníci, takže by mě nešokovalo, kdyby se objevil někdo s dobrou nabídkou. Vím, že Andretti-Green se o to před lety zajímal. Ale o ničem novém jsem neslyšel.“
Kalkhoven a Forsythe se ale zbavují jiného reliktu, který si museli svého času pořídit, aby udrželi Champ Cars v chodu. V říjnu nabídli k prodeji Cosworth a společnost UBS by měla najít zájemce do letošního května. Forsythe a Kalkhoven Cosworth strategicky odkoupili v roce 2004 od Fordu, aby měly Champ Cars jistého dodavatele motorů.