Takuma Sató se dočkal prvního vítězství v IndyCar
Toyota Grand Prix of Long Beach – průběh a výsledky závodu
Takuma Sató se ve svém 52. závodě v IndyCar dočkal prvního vítězství. Povedlo se mu to na okruhu v Long Beach. Tým A.J. Foyta se do Victory Lane podíval poprvé po více než 10 letech. Naposledy pro Foyta vyhrál Airton Daré v Kansasu v roce 2002. Druhé místo v cíli obsadil Graham Rahal, na stupně vítězů se dostal také Justin Wilson. Z pole position startující Dario Franchitti dojel čtvrtý. Závod se vůbec nepovedl favoritům
Toyota Grand Prix of Long Beach - Ulice Long Beach
80 kol - celkem 157,4 mile
5 žlutých fází - celkem 16 kol
4 jezdci ve vedení - celkem 4 změny ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Takuma Sató - celkem 50 kol
Jezdci ve vedení: Sató (5O kol), Franchitti (27), Power (2), Hunter-Reay (1)
Nejrychlejší kolo: EJ Viso - 1:09.0401 v 45. kole
Sató do závodu dobře odstartoval a v první zatáčce se dostal před Powera. Franchitti po startu z pole position první místo udržel. Jeho stájový kolega Dixon se ovšem dostal do potíží, když jej zezadu naboural Vautier, Francouz musel startovat poslední kvůli výměně motoru. Dixon měl prořízlou pravou zadní pneumatiku a musel do boxů. Vše se obešlo bez přerušení, takže druhý muž průběžného pořadí šampionátu byl předjet o kolo.
Carpenterův vůz připomínal oběti teroristického útoku v Bostonu.
Do problémů se při restartu dostal lídr šampionátu Castroneves, který zlomil přední křídlo o Conwayův vůz. Jakmile se otevřelo boxové okno, musel k mechanikům pro nové.
Po kontaktu s Conwayem musel Castroneves měnit přední křídlo.
První vlnu pit stopů otevřel už v 18. kole Pagenaud. Takuma Sató a Ryan Hunter-Reay zastavili ve 28. kole. Druhý jmenovaný v boxech hodně ztratil. Na trati mezitím sváděli souboj Tagliani a Kimball. Kimball nezvládl vůz na studených pneumatikách a nedobrzdil do osmé zatáčky. Oba skončili v bariéře z pneumatik, ale po nastartování motorů mohli pokračovat.
Nos svého vozu Kimball poškodil hned dvakrát.
Power při restartu v 34. kole ztratil dvě příčky, dlouho se ale nezávodilo. Hinchcliffe bojoval na vjezdu do první zatáčky s Kanaanem, došlo ke kontaktu, HInchcliffe navíc sestřelil stájového kolegu Visa a skončil v pneumatikách. Aby to pro tým Michaela Andrettiho bylo ještě horší, Hunter-Reay narazil do vozu, který se pohyboval před ním, a zlomil přední křídlo. Hinchcliffe okamžitě skončil, opravou Visova zavěšení tým strávil několik kol a Hunter-Reay se propadl na konec startovního pole.
V jeden moment skončil dobře rozjetý závod pro tři piloty Andrettiho stáje.
Další restart proběhl v 39. kole. Power opět ztratil dvě příčky a propadl se už na šesté místo. Rahal se v dalším kole dostal před Franchittiho. Powerův vůz na červené sadě pneumatik trápilo špatné vyvážení a Australan se dál propada polem. Naopak nahoru postupovali oba Schmidtovi piloti. Vautier po startu z posledního místa postoupil až na třetí příčku!
Chyba týmu při pit stopu připravila Vautiera o dobrý výsledek.
O druhou žlutou fázi se málem postaral Kimball, který se při restartu pohyboval mezi lídrem závodu Satóem a druhým v pořadí Rahalem. Kimball se chtěl vrátit do stejného kola jako lídr závodu, ale místo toho znovu skončil v bariéře z pneumatik, tentokrát v první zatáčce. Ale opět mohl v závodě pokračovat a tentokrát bez nutnosti, aby na trať vyjel zpomalovací vůz.
Takuma Sató naposledy zvítězil v roce 2001 ve Formuli 3.
Před Serviu se v závěru ještě dostal Hildebrand. Španěl byl za zavinění nehody potrestán po závodě 30 vteřinovou penalizací, tým se proti rozhodnutí odvolal a Servia byl vrácen z 18. místa zpět na 6. Kanaan ovšem s bolestí ruky skončil v nemocnici na rentgenu.
Tři nejúspěšnější piloti z nedělního závodu. Zleva Rahal, Wilson a Sató.
p.
|
Jezdec | Tým |
Motor
|
Čas/odstup
|
1.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
Honda
|
01:50:08.7155
|
2.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan |
Honda
|
+ 5.3612
|
3.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
Honda
|
+ 8.2386
|
4.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi |
Honda
|
+ 12.3573
|
5.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
Chevrolet
|
+ 28.2402
|
6.
|
O.Servia | Dreyer&Reinbold/Panther |
Chevrolet
|
+ 29.4683
|
7.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
+ 30.2703
|
8.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton HP |
Honda
|
+ 31.8674
|
9.
|
S.de Silvestro | KV Racing Technology |
Chevrolet
|
+ 33.1224
|
10.
|
H.Castroneves | Team Penske |
Chevrolet
|
+ 33.4118
|
11.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi |
Honda
|
+ 33.6278
|
12.
|
J.Jakes | Rahal Letterman Lanigan |
Honda
|
+ 35.0645
|
13.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman |
Honda
|
+ 35.8945
|
14.
|
A.Beatriz | Dale Coyne Racing |
Honda
|
+ 36.3442
|
15.
|
S.Bourdais | Dragon Racing |
Chevrolet
|
+ 36.5936
|
16.
|
W.Power | Team Penske |
Chevrolet
|
+ 43.0022
|
17.
|
T.Vautier | Schmidt Peterson |
Honda
|
+ 51.7961
|
18.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
Chevrolet
|
+ 56.4533
|
19.
|
A.Tagliani | Barracuda Racing |
Honda
|
+ 1 kolo
|
20.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
Chevrolet
|
+ 2 kola
|
21.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 2 kola
|
22.
|
E.Viso | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
+ 27 kol
|
23.
|
A.J.Allmendinger | Team Penske |
Chevrolet
|
Porucha
|
24.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
Havárie
|
25.
|
M.Conway | Rahal Letterman Lanigan |
Honda
|
Elektronika
|
26.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
Havárie
|
27.
|
S.Saavedra | Dragon Racing |
Chevrolet
|
Havárie
|