Úžasnou bitvu v Brazílii rozhodla až poslední zatáčka!
Itaipava Sao Paulo Indy 300 – Průběh a výsledky závodu
V neskutečné drama se změnila poslední kola závodu IZOD IndyCar Series v Sao Paulu. Takuma Sató se snažil navázat na své první vítězství v kariéře v IndyCar, které získal před dvěma týdny v Long Beach, ale James Hinchcliffe, který se svého prvního vítězství dočkal v St. Petersburgu jej předjel v poslední zatáčce posledního kola! Marco Andretti dojel na třetím místě. Čtvrtá příčka patří Oriolu Serviovi, pro jehož tým by to mohl být předposlední závod. Josef Newgarden, který ještě 5 kol před koncem bojoval se Satóem o vítězství, dojel pátý, což je i tak jeho nejlepší výsledek v kariéře.
75 kol – 195 mil
7 žlutých fází – celkem 19 kol
7 jezdců ve vedení – celkem 9 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Takuma Sató – celkem 22 kol
Jezdci ve vedení: Sató (22 kol), Hunter-Reay (16), Bourdais (13), Kanaan (12), Andretti (7), Hildebrand (4), Hinchcliffe (1)
Nejrychlejší kolo: Tony Kanaan – 1:20.4364 v 60. kole
V čele byli jezdci, kteří stavěli při první žluté. Vedl Bourdais před Taglianim, Castronevesem, Newgardenem a Pagenaudem. Hunter-Reay a ostatní jezdci, kteří zajeli k mechanikům později, byli od desátého místa dál. Restart proběhl v 24. kole. Castroneves nedobrzdil do první zatáčky a projel ji rovně. Lídr Bourdais vrazil do bariéry z pneumatik, ale jako zázrakem zůstal jeho vůz nepoškozen. Stejný osud potkal i Jakese, ale ten v zatáčce zablokoval Rahala a Carpentera. Závod byl znovu neutralizován.
Jedna z četných žlutých fází. Jakes vrazil do bariéry z pneumatik, do nehody se připletli i Rahal (na obrázku vpravo) a Carpenter
Díky problémům jezdců, kteří stavěli při první žluté, se Hunter-Reay posunul na šestou příčku. Castroneves po svých problémech pokračoval sedmý, za ním zbytek pilotů, kteří stavěli společně s Hunter-Reayem. Bourdais i přes své potíže nadále vedl.
Další restart proběhl v 27. kole. Castroneves se vyhýbal Pagenaudovi a po kontaktu s Dixonem skončil v únikové zóně, ale i tak mohl pokračovat. Hunter-Reay postoupil na třetí příčku. Dopředu postupoval i Sató, během dvou kol získal dvě pozice. V 33. kole zajeli Bourdais, Newgarden a Kimball do boxů, Hunter-Reay tak sice získal vedení, ale záhy jej na trati předjel Sató.
Sebastien Bourdais (stříbrnočerný vůz) vedl naposledy v Champ Cars v roce 2007.
Při restartu ve 40. kole bylo pořadí Hunter-Reay, Kanaan, Franchitti, Dixon a Servia. Prvními zatáčkami se jezdci protáhli bez problémů, pak ale došlo ke kolizi Bourdaise a Castronevese, která úplně zablokovala trať. Odnesli to i Pagenaud, Kimball a Hildebrand. Na trať znovu zamířil zpomalovací vůz.
Kolize, která zablokovala trať:
Žlutá fáze přišla vhod pro poslední pit stopy. Vedení na krátko převzal Hildebrand, který byl na jiné strategii a pit stop jej ještě čekal. Za ním byli Andretti, Hinchcliffe, Pagenaud a Sató. Všechny strategie se srovnaly.
Kanaan dělal domácím fanouškům radost - alespoň do chvíle, než skončil takto.
Restart proběhl v 60. kole, pořadí bylo Sató, Hinchcliffe, Newgarden, Andretti, Pagenaud, Hunter-Reay, Servia, Viso, Franchitti a Tagliani. Přišla nejzajímavější část závodu. Newgarden se dostal na druhé místo. Pagenaud předjel oba jezdce Andretti Autosport a jezdil třetí a to navzdory tomu, že byl šestkrát v boxech.
Brazilští fanoušci se vyrovnali italským Tifosi.
To se opakovalo i na nejdelší rovince v posledním kole, ale do poslední zatáčky Sató trochu probrzdil, Hinchcliffe toho využil, dostal se pod Japonce, měl lepší výjezd z poslední zatáčky a protnul cílovou pásku jako první. Newgardenův útok na Andrettiho stupně vítězů naopak nevyšel a na čtvrtou příčku se posunul Servia.
Dramatické finále závodu:
Bohužel pro domácí fanoušky, závod vůbec nevyšel brazilským jezdcům. Ana Beatriz odstoupila po závadě. Castroneves se třikrát dostal do potíží a závod dokončil třináctý. Kanaan dojel se ztrátou tří kol poté, co mu nejspíš došlo na trati palivo.
p.
|
Jezdec | Tým |
Motor
|
Čas/odstup
|
1.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
2:09:34.7383
|
2.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
Honda
|
+ 0.3463
|
3.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
+ 1.1376
|
4.
|
O.Servia | Dreyer & Reinbold/Panther |
Chevrolet
|
+ 1.1745
|
5.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman |
Honda
|
+ 1.6516
|
6.
|
E.Viso | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
+ 2.8119
|
7.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi |
Honda
|
+ 3.5961
|
8.
|
S.de Silvestro | KV Racing Technology |
Chevrolet
|
+ 4.2772
|
9.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton HP |
Honda
|
+ 7.6331
|
10.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 9.0265
|
11.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
+ 9.5135
|
12.
|
A.Tagliani | Barracuda Racing |
Honda
|
+ 10.4393
|
13.
|
H.Castroneves | Team Penske |
Chevrolet
|
+ 11.1234
|
14.
|
S.Bourdais | Dragon Racing |
Chevrolet
|
+ 13.6403
|
15.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
Chevrolet
|
+ 13.7377
|
16.
|
T.Vautier | Schmidt Peterson Motorsp. |
Honda
|
+ 14.3517
|
17.
|
J.Jakes | Rahal Letterman Lanigan |
Honda
|
+ 19.8585
|
18.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi |
Honda
|
+ 29.4261
|
19.
|
S.Saavedra | Dragon Racing |
Chevrolet
|
+ 53.7223
|
20.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
Honda
|
+ 2 kola
|
21.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
Chevrolet
|
+ 3 kola
|
22.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Racing |
Honda
|
+ 4 kola
|
23.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
Chevrolet
|
+ 4 kola
|
24.
|
W.Power | Team Penske |
Chevrolet
|
Porucha
|
25.
|
A.Beatriz | Dale Coyne Racing |
Honda
|
Porucha
|
Oficiální sestřih nejdůležitějších momentů: