Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dominujícímu Buschovi sebral vítězství Kenseth

Dominujícímu Buschovi sebral vítězství Kenseth

Jedenáctý závod série NASCAR Sprint Cup na legendárním Darlingtonu.

Během tréninků se příliš nedařilo Danice Patrick, která se na Darlington podívala v rámci Sprint Cupu už minulý rok. Nešťastnice se po nárazu do zdi musela odebrat rovnou do garáže.



Kvalifikace dopadla nejlépe pro Kurta Busche, při startu se vedle něj postavil Jimmie Johnson a třetí nejrychlejší čas zajel Kyle Busch.

Denny Hamlin, který se po pauze opět vrátil k volantu, a už se s nikým tento závod nestřídal, se vrátil plný sil a energie. Kvalifikace se mu povedla a on startoval z šestého místa. Celkově se mu během závodu hodně dařilo, téměř po celý závod se držel v první desítce, nejvíce se propadl na třináctou pozici, ale to měl ještě přes sto kol, aby se dokázal vrátit do první desítky, nebo ještě lépe pro něj, do první pětky. Řekněme si upřímně, Denny by body potřeboval jako sůl. Před závodem v Darlingtonu byl v celkovém bodování až ve třetí desítce jezdců se ztrátou šedesáti osmi bodů. Denny se tedy musí začít snažit seč mu síly stačí, aby se dostal do Chase For The Cup. Ale nepředbíhejme.

Závod Bojangles´Southern 500 (Bojangles´ je pro nás Evropany méně známá síť fast foodu) na Darlinton Raceway (více informací zde) byl naplánován na 367 kol, čili 501 mil. Po startu se ve vedení držel Pole Sitter Kurt Busch, za ním kroužil jeho bratr Kyle a třetí pozici obsadil Jimmie Johnson.

V devátém kole se o trochu vzrušení postarala trojice Edwards, Almirola a Newman. Ti se rozhodli, že netradičně vezmou jednu ze zatáček trojřad, jen tak se zde tento jev nevidí a mnozí v tu chvíli zatajili dech. Naštěstí ale ke kolizi nedošlo.

Kroužení pod zelenou vlajkou nebylo ničím narušeno, třetího Johnsona nahradil Kenseth a ve čtyřicátém šestém kole byly Ambrosem zahájeny zastávky v boxech za plného závodního tempa. Po ukončení zastávek v padesátém šestém kole se čelo závodu nezměnilo. První bratři Buschové, Kurt stále jako leader závodu a třetí s netradičně zbarveným vozem (bílý se zelenými čísly) Johnson.

V šedesátém třetím kole bylo v Lead Lap pouze dvacet pět vozů. Tím šťastným posledníčkem byl Ricky Stenhouse Jr.

Na čele závodu zatím bratři Buschové sváděli bitvu o vedení. Kyle na svého bratra neustále dorážel, ten se ale nenechal. Podobná bitva byla sváděna i mezi třetím Johnsonem a čtvrtým Kensethem. Kenseth byl v této bitvě úspěšnější a po několika kolech jsme se přece jenom dočkali nového leadera závodu, byl to právě zmíněný Kyle Busch.

Jak je zvykem, tak se mnoho jezdců odhodlalo dojet si pro svůj „Darlington Stripe“. Byl mezi nimi i Josh Wise, který tak učinil ve stém kole.

Po odkroužení stovky kol jsme se už po druhé dočkali zastávek pod zelenou vlajkou. A i po té se vedoucí trojice příliš nezměnila, stále kralovala čísla 18, 20 a 48.

První žlutá vlajka zavlála ve sto dvacátém pátém kole, a sice pro nepořádek ve třetí zatáčce. Následovaly samozřejmě zastávky na Pit Lane. Restart ve sto třicátém prvním kole už proběhl za plného umělého osvětlení, protože na Darlington se snesla noc. Z první řady restartoval Kyle Busch a Denny Hamlin. Po několika kolech se pořadí jezdců promíchalo a nastala velmi zajímavá situace. Na prvních třech místech kroužili týmoví kolegové z Joe Gibbs Racing (tzn. 18,20 a 11), na pátém místě potom kroužil Kahne, šestý Johnson, sedmý Gordon a osmý Earnhardt, takže pro změnu celý tým Rick Hendrick Motorsports.

Téměř v polovině závodu se do lemující zdi opřel Ricky Stenhouse Jr. a byl tak už šestý jezdec, který se na lemující zeď podepsal. V Lead Lap kroužilo už pouhých sedmnáct jezdců a tři vozy závod ukončily předčasně.

Po třetí během závodu jsme se těsně před dvoustým kolem dočkali zastávek pod zelenou vlajkou. Zahájeny byly loňským šampionem Bradem Keselowskim, Clintem Bowyerem a Denny Hamlinem.

Do vedení závodu se na malou chvíli dostal Jeff Gordon, ale o něco později už zase byla první trojice tvořena vozy s čísly 18,48 a 5. Kurt Busch se postupem času začal propadat a kroužil na desáté pozici.

Jezdci odkroužili další padesátku kol a na řadě byly už čtvrté zastávky za plného závodního tempa. Tentokrát byly mezi prvními vozy s čísly 30,16 a 38. Divočejší Pit Stop zažil mechanik z týmu Clinta Bowyera, přesněji ten, který dodává palivo. Špatně si načasoval vyndání kanystru z vozu a Clint ho vzal na miniaturní projížďku s určitě bolestivým koncem. Pro Bowyera to znamenalo penalizaci.



Sto kol před cílem ve stejném kole jako leader závodu kroužilo pouze dvanáct vozů. O dvacet pět kol později jsme se díky některým jezdcům dočkali dalších zastávek pod zelenou vlajkou.

Tři sta třetí kolo přineslo druhou žlutou fázi. Regan Smith se dostal do smyku v druhé zatáčce. Tradičně došlo na zastávky u mechaniků a po restartu se vrátilo vše zpět do zajetých kolejí. Leaderem zůstával Kyle Busch, druhý kroužil Matt Kenseth a třetí Jimmie Johnson.

Třetí žlutá vlajka zavlála poté, co se do jízdy trojřad vrhli pánové Busch (Kurt) Mears a Menard. Paul Menard pošťouchl Mearse,který tak skončil v horní lemující zdi a po několika nárazech se stočil do trati. Vyhnout se mu už nedokázal za ním jedoucí Brad Keselowski.



Mears zamířil po konfliktu rovnou do garáže, mechanici Brada Keselowskiho se snažili dát do pořádku jeho vůz na Pit Lane.

Re-startujícími v první řadě byli dominující Kyle Busch a Matt Kenseth. Do konce závodu zbývalo padesát kol. V Lead Lap kroužilo dvanáct vozů, už sedmnáctý jezdec ztrácel dvě kola a dvacátý druhý hned tři.

Zelená vlajka nevydržela dlouho a ve tři sta dvacátém devátém kole došlo na mávání žlutou. V první zatáčce se nešikovně potkaly vozy s čísly 35 a 83. Josh Wise se dostal do smyku a do nehody se připletl za ním projíždějící Reutimann.



Delší Pit Stop znamenal pro Jimmieho Johnsona propad ze třetího místa na osmé. Z první řady restartoval Kyle Busch a Kasey Kahne. Právě tito pánové sváděli o vedení souboj, který skončil nešťastně pro pětku. Kahne předjížděl v horní stopě Busche a pravděpodobně došlo na nepatrný kontakt. Kasey se seznámil s lemující zdí a Kyle měl cestu volnou.



Pátá žlutá fáze byla na světě. Do cíle zbývalo pouhých třicet kol. Strategie na Pit Lane hrála svou roli. Do re-startující první dvojice se opět probojoval Kyle Busch a Matt Kenseth. Bitva o vedení mezi těmito pány byla úžasnou podívanou. Kenseth na Bushe útočil, jak jen mohl. Dvanáct kol před cílem Kenseth přece jenom dosáhl úspěchu a Busche se zelenkavým vozem předjel a kolo na to si na něj vydobyl poměrně velký náskok.

Boj probíhal i o úroveň níž, kde třetí Hamlin dojel druhého Busche a začal s ním soupeřit o druhou pozici. Kyle Busch začal zpomalovat (v radiokomunikaci si Kyle stěžoval, že auto už nesedí tak dobře jako předtím, šlo tedy o nějaký problém nebo defekt) a tak jej předjel jak Hamlin, tak i Gordon. S náskokem si pro bílou flag dojel Kenseth a nakonec mu patřila i ta nejdůležitější šachovnicová. Jde o dvacáté sedmé vítězství pro Matta Kensetha v jeho kariéře v rámci Sptint Cupu a třetí tuto sezónu. kyle Busch, který strávil ve vedení nejvíce kol se musel spokojit s šestým místem.




Výsledky závodu

Průběžné pořadí