Pirelli: Vrátíme vám nudnou Formuli 1, pokud to chcete
Dodavatel pneumatik pouze plní přání F1.
Pirelli říká, že může vrátit zpátky nudnou Formuli 1, pokud to týmy a fanoušci chtějí. V důsledku debaty o vlivu pneumatik na závodění - kdy majitel Red Bullu Dietrich Mateschnitz prohlásil, že " F1 už nemá nic společného se závoděním" - Pirelli zopakovalo, že pouze dělají to, oč byli požádáni.
Když se firma Pirelli vrátila v sezóně 2011 do Formule 1, byla požádána o okořenění show a zajištění několika závodů s více zastávkami v boxech kvůli poškozeným pneumatikám, jako ve famózní Velké ceně Kanady v roce 2010.
Šéf motorsportu Paul Hembry si je vědom, že jeho společnost čelí kritice za současnou situaci na trati, ale dal jasně najevo, že ti, kteří volají po radikální změně, si musí být jisti tím, co vlastně chtějí.
"Co chcete?", ptá se Hembry. "Žádali nás o dvě až tři zastávky v boxech, abychom napodobili Kanadu 2010. Vím že někteří z vás by chtěli jednozastávkové závody, ve kterých pneumatiky nebudou hrát roli. Můžeme se vrátit k procesnímu závodění, kde je pozice v kvalifikaci pozice konečná, pokud to chcete. Řekněte nám co od nás chcete a my to uděláme.", tvrdí Brit.
Hembry nechápe, proč je nyní situace s pneumatikami považována za tak extrémní, když se od roku 2011 vůbec neliší.
"Je to bizarní, děláme to samé co minulé dva roky. Nechápu, proč jste (média) tak rozrušení. Pokud ovšem všichni nechcete, abychom dodali pneumatiky, které pomůžou Red Bullu vyhrát šampionát. Jeví se to tak. Myslím, že je to docela jasné. Existuje jeden tým, který bude mít prospěch ze změny. Oni.", dodal rozzlobený Paul Hembry.
Monopost RB9 je letos považován za vůz s nejlepším přítlakem, čehož ale nemůže naplno využít, protože tím příliš ničí pneumatiky. Výzvu s pneumatikami tak lépe zvládají vozy jako Lotus a Ferrari, jež jsou lépe vybaveny pro konzistenci v závodech.