První a třetí místo pro Dale Coyne Racing!
Chevrolet Indy Dual in Detroit – 1. závod
Fantastickým úspěchem pro malý tým Dale Coyne Racing skončil první ze dvou závodů IZOD IndyCar Series na okruhu v Detroitu. Mike Conway, kterého Coyne posadil do vozu tento víkend poprvé, si připsal své druhé vítězství v kariéře v IndyCar. Justin Wilson dojel na třetím místě. Druhou příčku obsadil obhájce titulu Ryan Hunter-Reay. I přesto, že musel v prvním kole měnit zadní křídlo poté, co mu jej přejel A.J. Allmendinger, dokončil loňský vítěz detroitského závodu Scott Dixon závod na čtvrté pozici. První pětku uzavírá Helio Castroneves, nový lídr šampionátu.
Chevrolet Indy Dual in Detroit #1 – Detroit Belle Isle
70 kol – 161 mil
3 žluté fáze – celkem 14 kol
3 jezdci ve vedení – celkem 4 změny ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Mike Conway – celkem 47 kol
Jezdci ve vedení: Conway (47 kol), Hunter-Reay (20), Wilson (3)
Nejrychlejší kolo: Mike Conway - 1.17.8447 v 47. kole
Restart se nepovedl Visovi, jezdec startující z pole position ztratil během jednoho kola pět míst. Záhy přišlo vysvětlení, v jeho Chevroletu nefungovalo správně turbodmychadlo a na rovinkách neměl Venezuelan dostatečný výkon. Tým s jeho pit stopem čekal až na první žlutou fázi.
Start závodu a nehoda A.J. Allmendingera:
Franchitti odvážným manévrem předjel Powera. Dlouho se nezávodilo. V šesté zatáčce skončil v bariéře po souboji s Andrettim Sebastian Saavedra. Co si o Andrettim myslí, ukázal Kolumbijec o kolo později, když kolem něj člen slavné závodní rodiny projížděl, viz následující video.
Saavedra dává Andrettimu najevo, jaký má názor na vzájemnou kolizi:
Ve 44. kole už končila životnost červené sady pneumatik na Hunter-Reayově voze a Conway se před něj na dráze dostal. Stejně špatně na tom byl Kanaan, který začal ztrácet jednu pozici za druhou. Wilson se po pěkném souboji dostal na třetí místo před Powera (opět jezdec na tvrdé sadě kontra jezdec na měkké sadě). Po lehkém kontaktu se zdí musel do boxů Marco Andretti.
Scott Dixon a Dario Franchitti se museli prokousávat polem.
Pochvala kromě Wilsona náleží i sportovnímu řediteli Beaux Barfieldovi. Čtyři kola před koncem skončil v nájezdu na protilehlou rovinku v bariéře z pneumatik do té doby dobře jedoucí Ryan Briscoe. Vůz stál mimo závodní stopu a tak Barfield nevyvěsil žluté vlajky, ale souboj o třetí místo nechal dospět rozuzlení na dráze.
Dale Coyne (uprostřed) s oběma jezdci a Hunter-Reayem na stupních vítězů.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
M.Conway | Dale Coyne Racing |
H
|
1:48:45.4209
|
2.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
C
|
+ 12.9707
|
3.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 22.2606
|
4.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 25.3590
|
5.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 26.0549
|
6.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 26.4918
|
7.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing |
H
|
+ 35.2019
|
8.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 40.8273
|
9.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
+ 45.8180
|
10.
|
J.Jakes | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
+ 48.4883
|
11.
|
T.Vautier | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1:01.9265
|
12.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton HP Motorsports |
H
|
+ 1:04.3891
|
13.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
C
|
+ 1:04.7195
|
14.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 1:05.0162
|
15.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
C
|
+ 1:08.1033
|
16.
|
S.de Silvestro | KV Racing Technology |
C
|
+ 1:08.2166
|
17.
|
E.Viso | Andretti Autosport |
C
|
+ 1:10.7367
|
18.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
19.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
+ 2 kola
|
20.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
C
|
+ 3 kola
|
21.
|
R.Briscoe | Panther Racing |
C
|
Havárie
|
22.
|
S.Saavedra | Dragon Racing |
C
|
Havárie
|
23.
|
A.Tagliani | Barracuda Racing |
H
|
Havárie
|
24.
|
S.Bourdais | Dragon Racing |
C
|
Porucha
|
25.
|
A.J.Allmendinger | Team Penske |
C
|
Havárie
|
M = motor, H = Honda, C = Chevrolet