Pagenaud se dočkal premiérového vítězství v IndyCar
Chevrolet Indy Dual in Detroit – 2. závod
70 kol – 161 mil
6 žlutých fází – celkem 22 kol
7 jezdců ve vedení – celkem 8 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Mike Conway – celkem 31 kol
Jezdci ve vedení: Conway (31 kol), Pagenaud (18), Kanaan (10), Jakes (4), Power (3), Kimball (3), Vautier (1)
Nejrychlejší kolo: Mike Conway – 1:17.4371 v 58. kole
Při restartu vrátil Conway Powerovi předjetí a znovu se ujal vedení. Závodilo se jen do desátého kola. V komplexu okolo fontány ztratila nad vozem kontrolu Simona de Silvestro a čelně vrazila do zdi. Při restartu postrčil Carpenter zezadu Taglianiho a ten ve třetí zatáčce skončil zapíchnutý do bariéry, nicméně po vytažení mohl dojet pro nové přední křídlo a pokračovat. Ve stejném kole zůstal v šesté zatáčce stát se zhasnutým motorem Newgarden, na trať tak znovu musel pace car. Vyhýbaje se Carpenterovi a Taglianimu, kolidovali spolu Castroneves a Viso. Viso měl poškozené přední křídlo a musel do boxů pro nové. Krátká žlutá fáze trvala jen kolo.
Na stejném místě jako předtím De Silvestro následně havaroval Hunter-Reay. On ovšem nejprve trefil pravou přední pneumatikou jednu zeď a pak narazil do druhé. Ale s poškozeným zavěšením dojel do boxů, kde se tým ihned pustil do oprav. Brzy se to ukázalo jako velmi moudré rozhodnutí.
Pro Simonu de Silvestro závod neskončil zrovna dobře.
Další žlutou fázi přinesl ve 20. kole úlomek z vozu EJ Visa ležící ve druhé zatáčce. Power a Pagenaud jedoucí na třetím a čtvrtém místě toho využili k pit stopu. Vedoucí duo Conway a Dixon zůstávalo na trati. Po restartu ve 23. kole se ovšem opět závodilo jen jedno kolo. Po lehkém kontaktu s Vautierem skončil ve 4. zatáčce v pneumatikách Sató. ani této žluté nevyužili Conway a Dixon k pit stopu. Pole se rozdělilo do tří různých strategií. Conway a Dixon se snažili na dráze vydržet, co to šlo. Power a Pagenaud stavěli při předchozí žluté. Mezi nimi se pohybovala skupinka jezdců, v níž byli Franchitti, Kanaan a Vautier, kteří zastavili, jakmile se naskytla příležitost k prvnímu pit stopu, po kterém by jezdec dojel závod se dvěma pit stopy.
Sató skončil podobně jako v sobotu.
Willa Powera v letošní sezóně provází smůla. Frustrován po odstoupení z dobře rozjetého závodu, počkal si na místě nehody, až kolem znovu pojede celé pole. Bourdaisovi nejprve hrozil pěstí a pak po něm, tak jako před lety v Torontu Tomas Scheckter po Alexi Taglianim, hodil rukavice. Na rozdíl od včerejší nehody Saavedry a Andrettiho se to obešlo bez vztyčených prostředníčků. Neobešlo se to ovšem bez penalizace pro Bourdaise za zavinění nehody.
Conway a Dixon si mezitím odbyly zastávky v boxech. Dixon se dostal před Conwaye a díky tomu, že pole muselo místem nehody projíždět doslova krokem, vrátili se na druhém a šestém místě. Sportovní ředitel Beaux Barfield ale během dlouhé žluté fáze pole přeskupil a Dixona s Conwayem poslal na 7. a 8. místo.
Ovšem tento stint jel na méně trvanlivé červené sadě, ta při restartu dostala zabrat a Conwaye záhy začali dojíždět Kimball a Dixon na stejné směsi pneumatik. Tým jej proto poté, co se před něj ve 46. kole Kimball dostal a Pagenaud na tvrdé sadě už byl na dosah, povolal do boxů. Vítěz sobotního závodu se vrátil šestý. Předvedl další nádherný souboj s Vautierem, Kimballem a Rahalem o páté místo.
Oba závody přinesly pěkné souboje, tady spolu bojují (zleva) Conway, Vautier, Rahal a Kimball.
I Jakes se vrátil z boxů před dvojicí Franchitti a Conway, ale před Pagenaudem to nestihl. Ten byl navíc rychlejší a pronásledovatelům ujížděl. Conway konečně zdolal Franchittiho, ale vyplýtval přitom většinu push-to-pass, které mu pak chyběly v souboji s Jakesem. Barfield opět v závěru neposlal na dráhu pace car, ačkoliv v jedné z únikových zón zůstal stát Vautier a potřeboval restartovat motor.
Jakes poprvé na stupních vítězů, Pagenaud poprvé na stupníku nejvyšším. Conway na pódiu dojel v obou závodech.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton HP Motorsports |
H
|
1:56:14.7861
|
2.
|
J.Jakes | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
+ 5.6274
|
3.
|
M.Conway | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 6.0616
|
4.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 21.2953
|
5.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 23.4917
|
6.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
C
|
+ 29.0629
|
7.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 29.6681
|
8.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 37.6446
|
9.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
+ 40.5396
|
10.
|
S.Saavedra | Dragon Racing |
C
|
+ 51.4543
|
11.
|
S.Bourdais | Dragon Racing |
C
|
+ 1:13.1052
|
12.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
C
|
+ 1:14.1353
|
13.
|
R.Briscoe | Panther Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
14.
|
T.Vautier | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1 kolo
|
15.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 4 kola
|
16.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing |
H
|
+ 6 kol
|
17.
|
E.Viso | Andretti Autosport |
C
|
+ 9 kol
|
18.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
C
|
+ 11 kol
|
19.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
C
|
+ 13 kol
|
20.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 17 kol
|
21.
|
A.Tagliani | Barracuda Racing |
H
|
Havárie
|
22.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
Havárie
|
23.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
Havárie
|
24.
|
S.de Silvestro | KV Racing Technology |
C
|
Havárie
|
25.
|
A.J.Allmendinger | Team Penske |
C
|
Havárie
|
M = motor, H = Honda, C = Chevrolet