Maraton šestí víkendů nabitých IZOD IndyCar Series je ve své polovině. Po kvalifikaci na závod v Indianapolisu (19. a 20. května), samotné pětistovce v Indianapolisu (28. května) a dvou závodech v Detroitu (1. a 2. června) je tu závod na Texas Motor Speedway. Jubilejní 25. závod IndyCar na této trati. IRL sem poprvé zavítala v červnu 1997. Závod vyhrál Arie Luyendyk, ale kvůli problémům se skórovacím zařízením byl vítězem vyhlášen Billy Boat. Když Luyendyk přišel do Victory Lane, majitel Boatova vozu A.J. Foyt mu doslova nafackoval. V letech 1998 až 2004 zde IRL pořádala dva závody během jednoho ročníku, proto je v samostatné historii IRL/IndyCar Texas tratí, na které se závodilo nejčastěji.
Jezdce čeká náročný závod na 228 kol, což odpovídá vzdálenosti lehce přesahující 550 kilometrů. Texas Motor Speedway je jedním z nejobtížnějších oválů ve Spojených státech. V zatáčkách dosahuje klopení až 24°, díky čemuž vozy dosahují společně s Indianapolisem nejvyšších rychlostí v celé sezóně. Vysoké klopení zapříčinilo zrušení závodu CART v roce 2001. Vozy se proháněly po oválu v takových rychlostech, že přetížení po většinu kola přesahovalo 5g a jezdci balancovali na hraně ztráty vědomí.
Texas Motor Speedway - virtuální kolo:
Texas je též známý pro velmi těsné závody kolo na kolo. To s sebou neslo hrozbu zrušení po úmrtí Dana Wheldona v Las Vegas v roce 2011. Ale nové vozy Dallara DW-12 vloni prokázaly, že IndyCar může v Texasu bezpečně závodit. Takzvaný „pack racing“, kdy několik vozů jezdí i několik kol nalepených kolo na kolo, jsme v loňském závodě prakticky neviděli. Navíc nové vozy jsou uzpůsobeny tak, aby nedošlo ke kontaktu kol, což v Texasu zavinilo málem fatální nehody Daveyho Hamiltona v roce 2001 a Kennyho Bräcka v roce 2003.
Jako obhájce vítězství míří do Texasu Justin Wilson. Vloni si na oválu nedaleko města Fort Worth dojel pro své první vítězství na oválu a pro první oválové vítězství týmu Dale Coyne Racing. Pro tento závod dostane nového stájového kolegu. Anu Beatriz a Mikea Conwaye střídá ve voze číslo 18 Pippa Mann, která za Dale Coyne Racing závodila v Indianapolisu. Změnu v kokpitu si přichystal i tým Panther Racing. Poprvé se za tuto stáj představí Španěl Oriol Servia.
125464
Spotter Guide pro závod v Texasu.
Závod na atraktivním texaském trhu s sebou vždy nese několik speciálních zbarvení. Do modrobílého vozu AAA usedne tentokrát Helio Castroneves, trojnásobný vítěz tohoto závodu a lídr šampionátu. Zelenočerný vůz sponzorovaný společností Belkin dostane tentokrát Dario Franchitti. Na čtyři závody podepsal dodavatel paliva pro IndyCar Sunoco smlouvu s týmem KV Racing a bude sponzorovat vítěze letošní Indy500 Tonyho Kanaana. Kanaan bude řídit modrožlutý vůz propagující Sunoco a animovaný film Turbo. Ve stejně zbarvené formuli závodil v Indianapolisu Townsend Bell.
Pippu Mann bude opět sponzorovat společnost CyclopsGear vyrábějící brýle vybavené kamerami a určené pro adrenalinové sporty a natáčení Point-of-view videí. Výrobce brýlí sponzoruje také Tristana Vautiera, který místo oranžového vozu dostane tentokrát tmavě modrý.
Závod bohužel nezačíná pro evropské fanoušky zrovna v příznivou hodinu. V Texasu se tradičně závodí pod umělým osvětlením. Texas Motor Speedway hostila vůbec první závod IndyCar pod světly. závod začíná ve 2:40 SELČ. Pro IndyCar bude doslova výkladní skříní, protože jej poprvé odvysílá celoplošná stanice ABC v hlavním vysílacím čase.
Texas Motor Speedway Délka trati: 1,5 míle
Délka závodu: 242 kol (550,62 km)
Klopení zatáček: 24°
Loňský vítěz: Justin Wilson (Team Penske)
Loňské pole position: Alex Tagliani (Team Barracuda – BHA) – 0:48.5695
Rekord okruhu (oficiální): Gil de Ferran, Team Penske, 2003 – 00:23.5031
Rekord okruhu (neoficiální): Kenny Bräck, Rahal Leterman Racing, CART 2001 – 00:23.126
Časový harmonogram (SELČ) Pátek 7. června
19:30 – 20:45 – 1. trénink
22:30 – 00:00 – Kvalifikace
Sobota 8. června
1:45 – 2:15 – 2. trénink
Neděle 9. června
2:40 – Start závodu Firestone 550k