„Spiderman“ počtvrté vyšplhal na plot v Texasu

Firestone 550k – Průběh a výsledky závodu
242 kol – 550,62 km
3 žluté fáze – celkem 27 kol
4 jezdci ve vedení – celkem 4 změny ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Hélio Castroneves – celkem 132 kol
Jezdci ve vedení: Castroneves (132 kol), Andretti (57), Hunter-Reay (35), Power (4)
Nejrychlejší kolo: Tony Kanaan – 0:24.2769 v 51. kole
Zlomový moment přišel mezi 94. a 116. kolem. Nejprve v 94. kole zastavil Hunter-Reay, Castroneves předjel Andrettiho a převzal vedení. Andretti pro nové pneumatiky musel ve 101. kole. Castroneves se držel na trati, byť jezdci na nové sadě dosahovali až o 15 mil v hodině vyšší průměrné rychlosti. Ve 113. kole dostal hodiny Servia, sice se vyhnul zdi, ale motor v jeho voze zhasnul, Servia potřeboval znovu nastartovat a vyvolal třetí žlutou fázi večera, překvapivě ale poslední. Jezdci, kteří ještě nestavěli, získali velkou výhodu. Týkalo se to Castronevese, Wilsona, Visa, Powera, Franchittiho, Carpentera, který měl opět v boxech drobné problémy, nedostal se k němu pokyn, že je už pit lane otevřené a k mechanikům zamířil o kolo později, než ostatní jezdci. Překvapivě zastavil i Hunter-Reay, čímž několika pilotům umožnil, vrátit se do stejného kola jako lídr závodu.
Oriol Servia způsobil poslední žlutou fázi:
Pro Andrettiho a Kanaana přišly pit stopy v 154. kole (Andretti), respektive v 160. kole (Kanaan). Hunter-Reay zastavil v 174., Castroneves, Power, Franchitti a Carpenter v kole následujícím. I po pit stopu se Castroneves vrátil první, za ním se pohybovali Kanaan a Andretti, Hunter-Reay jezdil čtvrtý, první pětku uzavíral Carpenter.
Officiální sestřih nejzajímavějších momentů:
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
|
2.
|
![]() |
Andretti Autosport |
C
|
+ 4.6919
|
3.
|
![]() |
KV Racing Technology |
C
|
+ 11.6088
|
4.
|
![]() |
Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 17.6930
|
5.
|
![]() |
Andretti Autosport |
C
|
+ 19.5078
|
6.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 1 kolo
|
7.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
+ 1 kolo
|
8.
|
![]() |
Sarah Fisher Hartman Racing |
H
|
+ 1 kolo
|
9.
|
![]() |
Andretti Autosport |
C
|
+ 1 kolo
|
10.
|
![]() |
Andretti Autosport |
C
|
+ 1 kolo
|
11.
|
![]() |
A.J.Foyt Enterprises |
H
|
+ 1 kolo
|
12.
|
![]() |
Rahal Letterman Lanigan |
H
|
+ 1 kolo
|
13.
|
![]() |
Schmidt/Hamilton HP Motorsports |
H
|
+ 2 kola
|
14.
|
![]() |
Dragon Racing |
C
|
+ 2 kola
|
15.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
H
|
+ 2 kola
|
16.
|
![]() |
KV Racing Technology |
C
|
+ 2 kola
|
17.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 2 kola
|
18.
|
![]() |
Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 3 kola
|
19.
|
![]() |
Panther Racing |
C
|
+ 3 kola
|
20.
|
![]() |
Dragon Racing |
C
|
+ 4 kola
|
21.
|
![]() |
Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 5 kol
|
22.
|
![]() |
Barracuda Racing |
H
|
+ 5 kol
|
23.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
H
|
Porucha
|
24.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
H
|
Porucha
|
M = motor, C = Chevrolet, H = Honda