Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Do Milwaukee i s Briscoem a Beatriz

Do Milwaukee i s Briscoem a Beatriz

Milwaukee IndyFest – před závodem

Sezóna IZOD IndyCar Series pokračuje už v sobotu dalším závodem, tentokrát na historickém oválu Milwaukee Mile ve státě Wisconsin. Po moderním texaském oválu otevřeném v 90. letech míří IndyCar na vůbec nejstarší závodiště ve svém kalendáři. První závod na oválu v Milwaukee, ještě na prašné dráze, byl pořádán už v roce 1903, tedy šest let před otevřením Indianapolis Motor Speedway.

Závodiště v Milwaukee má ovšem ještě bohatší historii. Mílový ovál funguje od roku 1876, před příchodem automobilových závodů na něm totiž závodili koně. Vyasfaltování se dráha dočkala v roce 1954. Už od roku 1947 přitom tradičně Milwaukee hostilo první závod po pětistovce v Indianapolisu, až do 90. let, kdy se Indy500 stala závodem IRL a Milwaukee zůstalo zpočátku věrné CART. IndyCar se později snažila tuto tradici obnovit, když Champ Cars přestaly v roce 2007 v Milwaukee závodit, ale v roce 2010 musel být závod kvůli finančním potížím zrušen. Prvním závodem po Indy500 byl opět Texas, v dobách IRL v podstatě tradiční první závod po Indianapolisu. Sice se závod napřesrok vrátil, ale už v polovině června. Právě špatnému termínu závodu dávali někteří za vinu neúspěch. Ovšem podnik zachránil Michael Andretti, který nad ním převzal záštitu a obnovil jej i vloni, a opět den před Dnem otců (3. neděle v červnu).

Milwaukee Mile - virtuání kolo

Opět jsme se dočkali dvou drobných změn ve startovním poli. Do vozu číslo 4 týmu Panther Racing se vrací Ryan Briscoe. Australan s vozem sponzorovaným Národní gardou závodil v obou detroitských závodech, v Texasu vůz převzal Oriol Servia, v Milwaukee se do kokpitu vrátí Briscoe, v Iowě opět pojede Servia a Briscoe by se zase měl představit na superspeedway v Pocono.
Po absenci v předešlých třech závodech se do vozu číslo 18 týmu Dale Coyne Racing vrací alespoň na tento závod brazilská závodnice Ana Beatriz, která v „osmnáctce“ absolvovala prvních pět podniků letošní sezóny a v Indianapolisu dokázala získat oproti své startovní pozici nejvíce míst ze všech jezdců. S Beatriz se vrací i její osobní sponzor, naftařská společnost Ipiranga. Zatím má ovšem jistý start pouze v tomto závodě a Dale Coyne ji potvrdil až v průběhu čtvrtečního podvečera.
Následující dva závody mohou zamíchat šampionátem. Přestože v Milwaukee získal v roce 1998 Helio Castroneves své první umístění na stupních vítězů v amerických formulích a několikrát zde startoval z pole position, jen jednou se umístil v první pětce. V Iowě Castroneves skončil jednou na druhém místě, jinak se též do první pětky nepodíval.
Ovšem oproti tomu, Marco Andretti, na Castronevese ztrácející jen 22 bodů, to v Iowě opravdu umí. Právě tady získal jedno ze dvou vítězství v IndyCar, dvakrát skončil druhý a jednou třetí. Dalších pět bodů na Castronevese ztrácí Hunter-Reay. Nelze zapomenout jeho dominantní vítězství v Milwaukee v závodě CART v roce 2004, kdy vedl každé z celkových 250 kol. Hunter-Reay v Milwaukee vyhrál i vloni a odstartoval svojí cestu za titulem. Zvítězil i v následujících podnicích v Iowě a Torontu.

A čtvrté místo v šampionátu patří Tonymu Kanaanovi. Pokud Kanaan v IndyCar v Milwaukee dojel, vždy to bylo nejhůře na čtvrtém místě. Dvakrát dojel právě čtvrtý, jednou třetí, jednou (vloni) druhý, dvakrát vyhrál a dva závody nedokončil. V Iowě první tři podniky nedokončil, ale poté v předchozích třech letech vždy stál na stupních vítězů.

Jezdci by měli pokračovat se stejnými zbarveními, se kterými se představili v Texasu. Takže Castroneves ve voze sponzorovaném AAA a Vautier v bílomodrém voze sponzorovaném společností Coastal.com. Nové barvy připravil tým Chipa Ganassiho pro Daria Franchittiho. Jeho sponzorem v Milwaukee se stane výrobce plen Huggies.

Milwaukee Mile
Délka trati: 1 míle
Délka závodu: 225 mil/225 kol
Klopení: 2,5° - 9,25°
První závod 1903 (IRL/IndyCar 2004)
Loňský vítěz: Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport)
Loňské pole position: Dario Franchitti (Target Chip Ganassi Racing) – 0:43.3100 (2 kola)
Rekord okruhu: Hélio Castroneves, Team Penske, 2006 – 0:21.1854
Neoficiální rekord okruhu: Patrick Carpentier, Forsythe Racing (CART), 1998 – 00:20.028
Časový harmonogram (SELČ)
Pátek – 14. června
17:00 – 18:00 – 1. trénink
20:00 – 21:00 – 2. trénink
23:15 – 0:30 – Kvalifikace
Sobota – 15. června
22:40 – Start závodu Milwaukee IndyFest