Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ryan Hunter-Reay obhájil vítězství v Milwaukee

Ryan Hunter-Reay obhájil vítězství v Milwaukee

Milwaukee IndyFest – Průběh a výsledky závodu

Ryan Hunter-Reay dokázal obhájit své loňské vítězství na oválu Milwaukee Mile a stal se druhým jezdcem, který v letošním ročníku vyhrál dva závody. Předtím se mu podařilo zvítězit na okruhu Barber Motorsports Park v Alabamě. Druhým jezdcem, který má na svém kontě dvě vítězství, je jeho stájový kolega James Hinchcliffe. Na druhém místě dojel v Milwaukee lídr šampionátu Helio Castroneves. Na stupně vítězů se dostal i jeho stájový kolega Will Power, pro nějž jsou to první stupně vítězů v letošní sezóně. Vítěz kvalifikace Marco Andretti ztratil šanci na dobrý výsledek, když jeho vozu vypověděla službu elektronika.

Milwaukee IndyFest – Milwaukee Mile
250 kol – 250 mil
4 žluté fáze – celkem 29 kol
6 jezdců ve vedení – celkem 11 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Takuma Sató – celkem 109 kol
Jezdci ve vedení: Sató (109 kol), Hunter-Reay (65), Andretti (61), Viso (10), Power (4), Wilson (1)
Nejrychlejší kolo: Ryan Hunter-Reay – 0:22.4993 v 222. kole
Hunter-Reay do závodu dobře odstartoval, ihned se dostal na druhé místo za v první fázi závodu dominantního Andrettiho. Dlouho se v Milwaukee nezávodilo, do nečistot najela Simona de Silvestro, dostala hodiny a zůstala stát na dráze. Sice po opětovném nastartování motoru mohla pokračovat, ale vynutila první vyvěšení žlutých vlajek.
Výjezdu pace caru využila část jezdců k pit stopům. Zastavili třeba Franchitti, Sató či Castroneves, tedy jezdci, kterým kvalifikace příliš nevyšla, a potřebovali se dostat dopředu. První pětka byla seřazena v pořadí Andretti, Hunter-Reay, Power, Hinchcliffe a Kanaan. Restart se na první pokus nepovedl, Tagliani měl potíže s plynovým pedálem, ztratil nad vozem kontrolu a způsobil prodloužení neutralizace. Ovšem vyvázl s nepoškozeným vozem. Takové štěstí neměli piloti Bobbyho Rahala, Graham Rahal zezadu najel do Jakese a zničil přední křídlo, ale oba mohli pokračovat.
Úspěšný restart proběhl ve 32. kole. O 22 kol později prudce zpomalil Sebastien Bourdais, ale vlastní silou se dostal do boxů. Měl zřejmě problém s palivovou pumpou, po dotankování se mohl vrátit na trať, ovšem přejel hadici od pistole k upevňování pneumatik a vysloužil si penalizaci. Později musel ze závodu odstoupit kvůli technické poruše.
Kolem 60. kola se začal blížit čas pit stopů pro jezdce, kteří při neutralizaci nestavěli. Andretti se na odcházejících pneumatikách začal trápit a dostali se před něj Hunter-Reay i Viso. Navíc měl tým při pit stopech problémy a z vozu nešla vytáhnout tankovací hadice. Do vedení se dostali piloti, kteří k mechanikům zamířili při neutralizaci – Sató, Castroneves a Franchitti. Nejlépe z těch, kteří si právě odbyli pit stop, byl EJ Viso.
Skupina jezdců na alternativní strategii vydržela na dráze přibližně do 90. kola, kdy jejich pit stopy odstartoval Castroneves. Ovšem po pit stopech se vrátili těsně za vedoucí duo Viso a Hunter-Reay. V 97. kole zpomalil a následně zastavil Marco Andretti, v jeho voze přestala fungovat elektronika. Viso, Hunter-Reay, Power a někteří další využili zpomalovacího vozu k pit stopům. Při restartu 108. kol před koncem vedl Sató před Castronevesem, Hunter-Reayem, Visem a Powerem.
Sató byl v této fázi závodu nejrychlejším jezdcem na dráze. Dokázal si budovat náskok před Castronevesem a jezdci Andretti Autosport. I po další sekvenci pit stopů vedl Sató před Castronevesem o 4,2 vteřiny, Hunter-Reay na třetím místě ztrácel 11,5 vteřiny, čtvrtý jezdil Viso. Ve stejném kole jako Sató bylo šest pilotů, posledním byl Power.
Jenže Sató si o druhém vítězství v sezóně mohl nechat zajít chuť při posledním kole zastávek v boxech. Nejprve na sjeté sadě pneumatik málem skončil ve zdi, když se dostal do nečistot. Na první místo postoupil Hunter-Reay. Když Sató zamířil pro nové pneumatiky, už takové štěstí neměla Ana Beatriz, i zeď zlomila nos svého vozu a vyvolala další výjezd zpomalovacího vozu.
Jezdci na čele mohli stavět při žluté fázi a Sató místo toho, aby se vrátil na čelo, skončil na posledním místě mezi jezdci, kteří byli ve stejném kole jako lídr závodu. Při restartu se Power dokázal dostat na druhé místo před Visa, ale Hunter-Reay Castronevesovi ujížděl. Naopak lídr šampionátu se musel v závěru bránit útoku Willa Powera.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
C
01:51:15.2962 
2.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 4.8059
3.
 W.Power  Team Penske
C
+ 5.3920
4.
 E.Viso  Andretti Autosport
C
+ 6.2511
5.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
C
+ 6.4632
6.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
H
+ 16.5292
7.
 T.Sato  A.J.Foyt Enterprises
H
+ 22.3828
8.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
H
+ 23.8041
9.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
+ 1 kolo
10.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
C
+ 1 kolo
11.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
H
+ 1 kolo
12.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton HP Motorsports
H
+ 1 kolo
13.
 S.Saavedra  Dragon Racing
C
+ 2 kola
14.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
+ 2 kola
15.
 R.Briscoe  Panther Racing
C
+ 2 kola
16.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 3 kola
17.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
+ 4 kola
18.
 J.Jakes  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 5 kol
19.
 A.Beatriz  Dale Coyne Racing
H
+ 8 kol
20.
 M.Andretti  Andretti Autosport
C
Porucha
21.
 T.Vautier  Schmidt Peterson Motorsports
H
Porucha
22.
 S.Bourdais  Dragon Racing
C
Porucha
23.
 A.Tagliani  Barracuda Racing
H
Porucha
24.
 S.de Silvestro  KV Racing Technology
C
Havárie

M = motor, C = Chevrolet, H = Honda