V Pocono a ve Fontaně se bude startovat ve trojicích
Start bude podobný startu Indianapolis 500.
Závody na oválech Pocono Raceway a Auto Club Speedway nejsou obyčejnými závody. Společně s legendární pětistovkou v Indianapolisu totiž patří do tzv. Fuzzy´s Ultra Premium Vodka IndyCar Triple Crown. Pokud se některému jezdci podaří vyhrát všechny tři závody na nejdelších oválech v kalendáři IZOD IndyCar Series, vyhraje rovný milion dolarů. Po vítězství v Indianapolisu má letos šanci Tony Kanaan. Jestliže některý jezdec vyhraje dva závody ze tří, získá 250 000 dolarů. Kromě toho, že jsou tyto závody nejdelšími v letošní sezóně IndyCar, budou se od ostatních odlišovat ještě jednou specifičností, jezdci do nich totiž odstartují letmo v řadách po třech.
INDYCAR se touto změnou, k níž přistoupila po testu v Pocono z minulého týdne, vrátila k tradici. Triple Crown patřila do kalendáře šampionátů USAC a CART v letech 1971 až 1989. Nejprve se závodilo na oválech v Indianapolisu, Pocono a kalifornském Ontariu, pak zrušené Ontario Speedway nahradil Michigan. Všechny závody byly na 500 mil a startovalo se do nich po trojicích.
Sice se letos v Poconu závodí jen na 400 mil, protože televizní stanice ABC nestojí o tříhodinový závod, ale jezdci se na roštu seřadí do trojic. Pocono na to ze všech tří oválů má nejvhodnější parametry. Startovní rovinka měří 3,740 stop a je 73 stop široká, ve Fontaně má rovinka 3 100 stop a šířku 53 stop a v Indianapolisu, kde se po trojicích startuje od roku 1921, má délku 3 330 stop a šířku 50 stop.
„Poté, co jsme měli možnost v Poconu testovat a po úspěšném závodě na Auto Club Speedway v loňské sezóně, jsme byli schopni analyzovat data a porovnat je s naší startovní procedurou pro Indianapolis 500,“ řekl sportovní ředitel IndyCar Beaux Barfield. „Vzhledem k rychlostem při startu, umístění akceleračních zón, rozestupů mezi řadami a délce startovních rovinek na všech tratích, rozhodli jsme se implementovat start po trojicích.“
Firestone se po testech z minulého týdne rozhodl přivést do Pocono jinou specifikaci pneumatik, než původně plánoval. Na levou stranu použije stejnou směs, s níž jezdci závodili v květnu v Indianapolisu, ale na pravou stranu jezdci nazují směs, kterou používali na oválu v Texasu, tedy oproti indianapoliské trvanlivější směs.