Kimball čtvrtým jezdcem, který letos poprvé zvítězil
Honda Indy 200 – Průběh a výsledky závodu
Američan Charlie Kimball z týmu Chipa Ganassiho se na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course dočkal svého prvního vítězství v IZOD IndyCar Series. Stal se tak po Hinchcliffeovi (St. Petersburg), Satóovi (Long Beach) a Pagenaudovi (Detroit) čtvrtým jezdcem, kterému se to v letošní sezóně povedlo. Právě Pagenaud dojel na druhém místě. Třetí příčka patří Franchittimu. Špatná strategie nakonec odsoudila v úvodu závodu suverénního Hunter-Reaye ke čtvrté příčce a Powera k páté.
První polovina závodu příliš dramatických situací nepřinesla. Oproti předchozím ročníkům přidala INDYCAR k závodu 5 kol, aby se v Ohiu tolik netaktizovalo. Nicméně i tak se nabízely dvě potencionální strategie – na tři pit stopy, nebo hodně šetřit palivo, doufat ve žluté fáze a odjet závod na dva pit stopy a tři třicetikolové stinty. V kvalifikaci nejlepší jezdci se rozhodli pro druhou možnost.
Jezdci na třízastávkové strategii začali stavěl v devátém kole, kdy jejich pit stopy otevřel James Hinchcliffe. Na čele se pohybovala čtveřice Hunter-Reay, Power, Dixon a Franchitti. Poslední jmenovaný zastavil ve 29. kole, vedoucí trojice pak v následujícím kole. Vedení převzal Kimball, který svůj první pit stop absolvoval o 11 kol dříve. Na trati vydržel do 32. kola. Na krátko se do vedení dostal Pagenaud. Tato dvojice se při pit stopech udržela před favority.
V 48. kole se Dixon vzdal dvouzastávkové strategie a tak jako o 4 kola dříve učinil jeho stájový kolega Franchitti, zamířil i on do boxů. Dixon se z boxů vrátil za Franchittim, ale především za Castronevesem. Lídr šampionátu jel od počátku na tři pit stopy.
Hunter-Reay a Power vydrželi na trati do 60. kola. Oba měli boxová stání hned vedle sebe, Hunter-Reay vpředu a při nájezdu byl příliš široký, zastavil příliš daleko od boxové zdi, tankování trvalo trochu déle a Power se před něj v boxech dostal. Ovšem na trati se zařadili až na 13. a 14. místě.
O tři kola později zahájil Hinchcliffe poslední pit stopy pro jezdce, kteří byli na třízastávkové strategii. Vrátil se těsně za Hunter-Reayem. Kimball vydržel do 65. kola. Ve stejnou chvíli stavěl i Kanaan, ale tým špatně upevnil kolo. Brazilský veterán to ovšem záhy poznal, vůz bezpečně odstavil a ani nezpůsobil žlutou fázi.
Kimballův jediný soupeř v boji o vítězství Pagenaud ucítil příležitost, když se Kimball zasekl za o kolo pomalejším Visem a nebyl schopný jej předjet. Pagenaud se v 70. kole vrátil na trať těsně před dvojicí Viso – Kimball, ale Viso se před něj ve druhé zatáčce dostal a na nejdelší rovince se to povedlo i Kimballovi. Jak se následně ukázalo, byl to klíčový souboj o vítězství v závodě. Kimball dokázal zdolat i Visa a vybudovat si dostatečný náskok, aby jej nemuselo trápit, že už nemá push-to-pass, zatímco jeho rival může předjížděcí tlačítko zmáčknout ještě třikrát.
První desítka se seřadila v závěru závodu v pořadí Kimball, Pagenaud, Franchitti, Power, Hunter-Reay, Castroneves, Andretti, Dixon a Hinchcliffe. Castroneves a Hinchcliffe byli v první desítce jediní na tvrdé sadě pneumatik. V závěru bojovali hlavně Castroneves a Dixon, první a druhý muž v pořadí šampionátu. Ale Brazilec se před Dixonem dokázal udržet a o dva body navýšit náskok v šampionátu v závodě, do kterého se kvalifikoval až jako 15., zatímco jeho rivalové v první šestce.
Charlie Kimball se stal prvním diabetikem, který vyhrál závod IndyCar. Povedlo se mu to přesto, že svůj primární monopost poškodil v pátečním tréninku a musel po zbytek víkendu řídit záložní monopost a přesto, že loňský závod musel vynechat kvůli zranění ruky.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
|
2.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton HP Motorsports |
H
|
+ 5.5334
|
3.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 28.8735
|
4.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 42.5032
|
5.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
C
|
+ 46.3449
|
6.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 48.3249
|
7.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 48.5496
|
8.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 49.0431
|
9.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
C
|
+ 49.5609
|
10.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
C
|
+ 49.9283
|
11.
|
S.de Silvestro | KV Racing Technology |
C
|
+ 50.4925
|
12.
|
S.Bourdais | Dragon Racing |
C
|
+ 54.1360
|
13.
|
J.Jakes | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 54.6693
|
14.
|
O.Servia | Panther Racing |
C
|
+ 1:04.6395
|
15.
|
J.Davison | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 1:05.4079
|
16.
|
L.Filippi | Barracuda Racing |
H
|
+ 1:09.0090
|
17.
|
E.Viso | Andretti Autosport |
C
|
+ 1 kolo
|
18.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 1 kolo
|
19.
|
S.Saavedra | Dragon Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
20.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
21.
|
T.Vautier | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1 kolo
|
22.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
+ 1 kolo
|
23.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing |
H
|
+ 2 kola
|
24.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
C
|
Porucha
|
M = motor, C = Chevrolet, H = Honda