Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Kimball čtvrtým jezdcem, který letos poprvé zvítězil

Kimball čtvrtým jezdcem, který letos poprvé zvítězil

Honda Indy 200 – Průběh a výsledky závodu

Američan Charlie Kimball z týmu Chipa Ganassiho se na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course dočkal svého prvního vítězství v IZOD IndyCar Series. Stal se tak po Hinchcliffeovi (St. Petersburg), Satóovi (Long Beach) a Pagenaudovi (Detroit) čtvrtým jezdcem, kterému se to v letošní sezóně povedlo. Právě Pagenaud dojel na druhém místě. Třetí příčka patří Franchittimu. Špatná strategie nakonec odsoudila v úvodu závodu suverénního Hunter-Reaye ke čtvrté příčce a Powera k páté.
První polovina závodu příliš dramatických situací nepřinesla. Oproti předchozím ročníkům přidala INDYCAR k závodu 5 kol, aby se v Ohiu tolik netaktizovalo. Nicméně i tak se nabízely dvě potencionální strategie – na tři pit stopy, nebo hodně šetřit palivo, doufat ve žluté fáze a odjet závod na dva pit stopy a tři třicetikolové stinty. V kvalifikaci nejlepší jezdci se rozhodli pro druhou možnost.
Jezdci na třízastávkové strategii začali stavěl v devátém kole, kdy jejich pit stopy otevřel James Hinchcliffe. Na čele se pohybovala čtveřice Hunter-Reay, Power, Dixon a Franchitti. Poslední jmenovaný zastavil ve 29. kole, vedoucí trojice pak v následujícím kole. Vedení převzal Kimball, který svůj první pit stop absolvoval o 11 kol dříve. Na trati vydržel do 32. kola. Na krátko se do vedení dostal Pagenaud. Tato dvojice se při pit stopech udržela před favority.
V 48. kole se Dixon vzdal dvouzastávkové strategie a tak jako o 4 kola dříve učinil jeho stájový kolega Franchitti, zamířil i on do boxů. Dixon se z boxů vrátil za Franchittim, ale především za Castronevesem. Lídr šampionátu jel od počátku na tři pit stopy.
Hunter-Reay a Power vydrželi na trati do 60. kola. Oba měli boxová stání hned vedle sebe, Hunter-Reay vpředu a při nájezdu byl příliš široký, zastavil příliš daleko od boxové zdi, tankování trvalo trochu déle a Power se před něj v boxech dostal. Ovšem na trati se zařadili až na 13. a 14. místě.
O tři kola později zahájil Hinchcliffe poslední pit stopy pro jezdce, kteří byli na třízastávkové strategii. Vrátil se těsně za Hunter-Reayem. Kimball vydržel do 65. kola. Ve stejnou chvíli stavěl i Kanaan, ale tým špatně upevnil kolo. Brazilský veterán to ovšem záhy poznal, vůz bezpečně odstavil a ani nezpůsobil žlutou fázi.
Kimballův jediný soupeř v boji o vítězství Pagenaud ucítil příležitost, když se Kimball zasekl za o kolo pomalejším Visem a nebyl schopný jej předjet. Pagenaud se v 70. kole vrátil na trať těsně před dvojicí Viso – Kimball, ale Viso se před něj ve druhé zatáčce dostal a na nejdelší rovince se to povedlo i Kimballovi. Jak se následně ukázalo, byl to klíčový souboj o vítězství v závodě. Kimball dokázal zdolat i Visa a vybudovat si dostatečný náskok, aby jej nemuselo trápit, že už nemá push-to-pass, zatímco jeho rival může předjížděcí tlačítko zmáčknout ještě třikrát.
První desítka se seřadila v závěru závodu v pořadí Kimball, Pagenaud, Franchitti, Power, Hunter-Reay, Castroneves, Andretti, Dixon a Hinchcliffe. Castroneves a Hinchcliffe byli v první desítce jediní na tvrdé sadě pneumatik. V závěru bojovali hlavně Castroneves a Dixon, první a druhý muž v pořadí šampionátu. Ale Brazilec se před Dixonem dokázal udržet a o dva body navýšit náskok v šampionátu v závodě, do kterého se kvalifikoval až jako 15., zatímco jeho rivalové v první šestce.
Charlie Kimball se stal prvním diabetikem, který vyhrál závod IndyCar. Povedlo se mu to přesto, že svůj primární monopost poškodil v pátečním tréninku a musel po zbytek víkendu řídit záložní monopost a přesto, že loňský závod musel vynechat kvůli zranění ruky.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
 
2.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton HP Motorsports
H
+ 5.5334
3.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
H
+ 28.8735
4.
 W.Power  Team Penske
C
+ 42.5032
5.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
C
+ 46.3449
6.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 48.3249
7.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
H
+ 48.5496
8.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
+ 49.0431
9.
 M.Andretti  Andretti Autosport
C
+ 49.5609
10.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
C
+ 49.9283
11.
 S.de Silvestro  KV Racing Technology
C
+ 50.4925
12.
 S.Bourdais  Dragon Racing
C
+ 54.1360
13.
 J.Jakes  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 54.6693
14.
 O.Servia  Panther Racing
C
+ 1:04.6395
15.
 J.Davison  Dale Coyne Racing
H
+ 1:05.4079
16.
 L.Filippi  Barracuda Racing
H
+ 1:09.0090
17.
 E.Viso  Andretti Autosport
C
+ 1 kolo
18.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 1 kolo
19.
 S.Saavedra  Dragon Racing
C
+ 1 kolo
20.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
+ 1 kolo
21.
 T.Vautier  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 1 kolo
22.
 T.Sato  A.J.Foyt Enterprises
H
+ 1 kolo
23.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
H
+ 2 kola
24.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
C
Porucha

M = motor, C = Chevrolet, H = Honda