Charlie Whiting obhajuje zavedení DRS
"Jsem velkým fanouškem tohoto systému."
DRS bylo zavedeno v roce 2011 a Charlie Whiting, ředitel závodů F1, nevěří, že by teď bylo předjíždění jednoduché: "Jsem velkým fanouškem DRS.", řekl Whiting během rozhovoru pro Autosport.
"Vím, že některý lidé takové předjíždění nepovažují za dost "čisté". Já s tímto názorem naprosto nesouhlasím. Stále vyžadujeme od jezdců extrémní zručnost. Nefunguje to tak snadno, jak byste si mohli myslet - zapnout - předběhnout - pokračovat - hotovo."
Whiting zdůraznil, že někdy předjíždění vypadá jednodušší, než ve skutečnosti je. "Příkladem by mohlo být Spa, pokud je jezdec na výjezdu z Eau Rouge rychlejší než auto před ním a použije DRS. Ale to je jen kvůli tomu, že byl rychlejší už na výjezdu. Pokud stejně výkonné auta mají na výjezdu stejnou rychlost a jsou tři desetiny sekundy od sebe, na konec rovinky přijdou jeden vedle druhého. To je celá teorie DRS."
Znamená to, že předjíždění pomocí DRS vypadá v Spa prostě jen tehdy, jestliže jezdec odvedl skvělou práci během průjezdu Eau Rouge za jiným monopostem, nebo je-li jeho auto podstatně rychlejší.
Whiting dodal, že v nejbližší době nejsou žádné plány na úpravu pravidel o DRS. Na otázku, zda by nebylo lepší, aby DRS nebylo omezeno na určitou část okruhu, ale na určitou dobu v rámci celého závodu, podobně jako ve Formule Renault 3.5, Whiting odpovedal: "Dříve mohli jezdci používat DRS kdykoliv během tréninků a kvalifikace, ale přišlo několik incidentů, kdy jezdci použili DRS příliš brzy. Proto jsme používání DRS omezili i v kvalifikaci. Je důležité, aby bylo DRS používáno pouze v určených zónách."