Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Charlie Whiting obhajuje zavedení DRS

Charlie Whiting obhajuje zavedení DRS

"Jsem velkým fanouškem tohoto systému."

DRS bylo zavedeno v roce 2011 a Charlie Whiting, ředitel závodů F1, nevěří, že by teď bylo předjíždění jednoduché: "Jsem velkým fanouškem DRS.", řekl Whiting během rozhovoru pro Autosport.

"Vím, že některý lidé takové předjíždění nepovažují za dost "čisté". Já s tímto názorem naprosto nesouhlasím. Stále vyžadujeme od jezdců extrémní zručnost. Nefunguje to tak snadno, jak byste si mohli myslet - zapnout - předběhnout - pokračovat - hotovo."

Whiting zdůraznil, že někdy předjíždění vypadá jednodušší, než ve skutečnosti je. "Příkladem by mohlo být Spa, pokud je jezdec na výjezdu z Eau Rouge rychlejší než auto před ním a použije DRS. Ale to je jen kvůli tomu, že byl rychlejší už na výjezdu. Pokud stejně výkonné auta mají na výjezdu stejnou rychlost a jsou tři desetiny sekundy od sebe, na konec rovinky přijdou jeden vedle druhého. To je celá teorie DRS."

Znamená to, že předjíždění pomocí DRS vypadá v Spa prostě jen tehdy, jestliže jezdec odvedl skvělou práci během průjezdu Eau Rouge za jiným monopostem, nebo je-li jeho auto podstatně rychlejší.

Whiting dodal, že v nejbližší době nejsou žádné plány na úpravu pravidel o DRS. Na otázku, zda by nebylo lepší, aby DRS nebylo omezeno na určitou část okruhu, ale na určitou dobu v rámci celého závodu, podobně jako ve Formule Renault 3.5, Whiting odpovedal: "Dříve mohli jezdci používat DRS kdykoliv během tréninků a kvalifikace, ale přišlo několik incidentů, kdy jezdci použili DRS příliš brzy. Proto jsme používání DRS omezili i v kvalifikaci. Je důležité, aby bylo DRS používáno pouze v určených zónách."