Andretti Autosport odhalil letošní zbarvení vozů
Změní Andretti marketing v IndyCar?
Tým Andretti Autosport v pondělí ve velkém stylu odhalil letošní schémata svých vozů. Událost, na kterou svět IndyCar není příliš zvyklý, se odehrála v Indianapolisu. Týmy IndyCar většinou zbarvení svých vozů příliš mediálně neprezentují, což souvisí s tím, že se v mnoha případech v průběhu sezóny mění. Většinou se spokojí maximálně s tiskovou zprávou, mnohdy to, jak bude vůz vypadat, zjistí fanoušci až na základě fotografií z předsezónních testů nebo dokonce až, když vozy vyjedou z přívěsů během prvního závodního víkendu sezóny. Andretti se ale rozhodl pro jiný přístup.
Ve své dílně odhalila v pondělí stáj své vozy ve velkém stylu za přítomnosti médií a vše přenášela skrze svůj nejnovější projekt, internetovou televizi AndrettiTV.com. Ta bude mimochodem jedním ze sponzorů vozu číslo 34, který bude řídit mladý Kolumbijec Carlos Muňoz. Na voze bude spolupracovat Andrettiho tým se stájí HVM Racing. Už nyní na stránce AndrettiTV.com najdou fanoušci streamy devíti kamer, které zabírají dílnu týmu.
Tým by měl do letošní sezóny IndyCar nasadit čtyři vozy pilotované Marcem Andrettim, Jamesem Hinchcliffem, Carlosem Muňozem a Ryanem Hunter-Reayem. Pouze vůz předloňského šampiona Hunter-Reaye nezměnil barvy. Andretti a Hinchcliffe totiž dostali nové sponzory.
Vůz Marca Andrettiho s číslem 25 v minulosti sponzorovala značka nápojů RC Cola. Její vlastníci se ovšem s Andrettim dohodli na změně a místo RC Coly budou na voze propagovat značku Snapple, která vyrábí džusy a ledové čaje. Vůz dostane žlutomodrou barvu.
Angažmá Jamese Hinchcliffea u Andrettiho stáje bylo dlouho na vážkách. O Kanaďana se zajímal Chip Ganassi a Andretti přišel o dosavadního Hinchcliffeova sponzora, doménového registrátora GoDaddy.com. Ale Andretti nakonec pro talentovaného Kanaďana našel sponzora, společnost United Fiber & Data. Hinchcliffe tak vymění výrazný zelený monopost za bílo světle-modrou formuli.
Z vozu Ryana Hunter-Reaye zmizí nealkoholické nápoje Sun Drop jako vedlejší sponzor, značka patří také do skupiny Dr. Pepper Snapple Group jako Snapple či RC Cola, a nahradí jej United Fiber & Data. Poté, co v loňské sezóně coby obhájce titulu jezdil Hunter-Reay se startovním číslem 1, se vrátí k číslu 28.
Nováček Carlos Muňoz, který ale vloni v Indianapolisu dojel na senzačním druhém místě, přichází do IndyCar z Andrettiho týmu v Indy Lights. Hlavním sponzorem bude marketingová společnost Cinsay, která vyvinula platformu pro videomarketing, kterou právě používá zmíněná AndrettiTv.com. Cinsay spolupracuje se společností 34 Solutions, proto zelenobílý vůz ponese startovní číslo 34. Toto číslo nosil během své kariéry na zádech i fotbalista Herschel Walker, kterému 34 solutions patří.
Do Indy Lights nasadí Andretti dva vozy pilotované Andrettiho „odchovancem“ Zachem Veachem, kterého čeká pátá sezóna s týmem, z toho druhá v Indy Lights. Do druhého vozu „povýšil“ z šampionátu Pro Mazda vnuk trojnásobného šampiona Formule 1 Sira Jacka Brabhama Matthew. Nejmladší ze závodnické rodiny Brabhamů vloni naprosto deklasoval konkurenci v šampionátu Pro Mazda, vyhrál třináct závodů z šestnácti a na svůj titul v šampionátu US F2000 navázal dalším titulem.
V sérii Pro Mazda bude v jednom voze pokračovat Američan Shelby Blackstock, pro nějž půjde o druhou sezónu v Pro Mazdě. I Blackstock je Andrettiho odchovancem, předtím pro něj závodil v US F2000. Do druhého vozu postoupí z US F2000 Kanaďan Garrett Grist. Do první série na cestě do IndyCar nejspíš Andretti letos vozy nenasadí, alespoň v pondělí nepotvrdil žádné piloty, kteří by za něj v US F2000 měli startovat.