Marussia jako předposlední představila svůj letošní vůz
Tým dnes začal v Jerezu testovat.
Marussia se stala desátým týmem, který prezentoval svůj vůz, když se letošní model MR03 dnes poprvé vydal v rámci první série předsezónních testů na trať v Jerezu.
První jízda vozu, který bude v letošní sezóně poháněn motorem Ferrari, musela být odložena kvůli technickému zádrhelu, který byl objeven krátce před odvezením vozu z továrny v Banbury do Španělska.
Po rychlém vyřešení nespecifikovaného problému však byl tým schopen dopravit vůz do Jerezu a v předposlední den testů vyjet poprvé na trať.
Na novém voze tým začal pracovat již před dvěma lety a výsledkem je zcela nový koncert, který v sobě zahrnuje například nové řešení předního a zadního zavěšení kol.
Šéfdesignér John McQuilliam řekl, že byl s průběhem celého projektu spokojen.
"Nesmírně jsme vytěžili ze stability našeho týmu designérů, jelikož stejný tým před 24 měsíci začal a nyní práci dokončil," řekl.
"Myslím, že na kvalitu vozu MR03 a na to, jak jsme se vypořádali s tak velkou výzvou, můžeme být hrdí.
Auto bylo vyrobeno a dokončeno ve velmi vysokém standardu, dosáhli jsme při tom našich nejvýznamnějších cílů při úspoře hmotnosti, a co je důležitější, dávali jsme si při tom pozor, abychom udrželi naši úžasnou spolehlivost."
Marussia v konečném hodnocení Poháru konstruktérů v loňském roce porazila Caterham a skončila na desáté pozici. Doufá přitom, že přechod na motory Ferrari jí pomůže na cestě za lepšími výsledky.
Šéf týmu John Booth však připouští, že nejistota vyvolaná novými předpisy pro rok 2014, nedává příliš prostoru k úvahám.
"Musíme zdůraznit, že v letošní sezóně je spousta neznámého a my jsme od přírody velmi ambiciózní tým, který od sebe vždy požaduje více," řekl.
"Cílem je stále se posouvat vpřed, to znamená být v pozici, kde se už nemusíme zaměřovat na hrozby za námi, ale kde můžeme bojovat s týmy před sebou.
Na spekulace o relativní výkonnosti je ještě velmi brzy a s jistotou o tom budeme možná schopni mluvit v Austrálii za 45 dní."