Národní garda potvrzena jako sponzor Grahama Rahala
Tým kromě toho výrazně posílil technický úsek.
Jak jsme již v říjnu informovali, partnerství americké Národní gardy a týmu Panther Racing skončilo. Tým získal jeden z nejlukrativnějších sponzorských kontraktů v roce 2008, ale po šesti letech, které přinesly několik dobrých výsledků, druhých míst v Indy500, ale žádné vítězství, se Národní garda stěhuje k týmu Rahal Letterman Lanigan Racing.
U stáje spoluvlastněné bývalým závodníkem Bobbym Rahalem, televizním moderátorem Davidem Lettermanem a promotérem Mikem Laniganem bude sponzorovat vůz číslo 15 pilotovaný Grahamem Rahalem.
„Je to pro nás všechny z Rahal Letterman Lanigan Racing historický den,“ řekl Bobby Rahal. „Nemůžu vyjádřit, jak moc se cítíme hrdí a poctění, že budeme reprezentovat muže a ženy z Národní gardy. Každý z nás cítí, že je to velká zodpovědnost a těšíme se, že budeme pracovat s Národní gardou na dosažení jejich cílů. Neumím si pro ty muže a ženy představit lepšího ambasadora, než je Graham.“
Pětadvacetiletý Rahal se v nových barvách pokusí přidat do své sbírky další vítězství. Zatím se mu v IndyCar podařilo triumfovat jen jednou, na okruhu v St. Petersburgu při svém vůbec prvním závodě v IndyCar Series. Během posledních šesti sezón si připsal několik umístění na stupních vítězů, naposledy vloni v Long Beach, ale vítězství mu vždy těsně unikla.
„Jsem opravdu v sedmém nebi, že budu řídit vůz Národní gardy,“ řekl mladý Rahal. „Jsem Američan a velmi vlastenecky založený člověk, takže jsem velmi hrdý na muže a ženy, kteří bojují za nás, aby tuto skvělou zemi udrželi bezpečnou a svobodnou. Mít šanci reprezentovat barvy Národní gardy a všeho, co dělají tady i v zahraničí znamená pro mě víc, než si kdo dovede představit.“
„Na tomhle jsme pracovali dlouho a všichni jsme pro to dřeli tvrdě. Pro náš sport, pro všechny členy našeho týmu a pro mě osobně je toto pravděpodobně nejlepší zpráva v historii naší stáje. Jsem nadšený a cítím se velmi šťastný, že jsem toho součástí a doufám, že díky nám budou vojáci Národní gardy hrdí a že budeme společně vítězit na i mimo závodní dráhu.“
S jedním z nejlukrativnějších sponzorských kontraktů ve startovním poli v kapse, se stáj zřejmě poohlédne i po dalším jezdci, který by za ni startoval. Což prozradili i zástupci Hondy, která Rahalově stáji dodává motory, když řekli, že jediné jejich nejistoty ohledně dodávky motorů v příštím ročníku spočívají ve druhém voze u týmu Bobbyho Rahala a také u stáje Dale Coyne Racing.
Právě od Coyna přitom Rahal v zimní sezóně přetáhl dva klíčové inženýry, kteří stáli za úspěchy Justina Wilsona. Bill Pappas se stane novým závodním inženýrem Grahama Rahala (u Coyna jej nahradí neméně zkušený Michael Cannon). John Dick, který u Rahala působil během angažmá stáje v CART, dostane na starost výzkum a vývoj.
Ztráta Národní gardy je samozřejmě nepříjemnou zprávou pro tým Panther Racing. Stáj Johna Barnese tak s největší pravděpodobností bude muset přijmout toho jezdce, jehož sponzoři přinesou největší příspěvek. S týmem již testoval dvaadvacetiletý Kolumbijec Carlos Huertas, poslední dvě sezóny závodící ve Formuli Renault 3.5.