Ferrari ještě může mít v rukávu skryté eso
Má prý systém obmedzjúci nepotřebný průtok paliva.
Od testů v Jerezu se na motory Mercedes v F1 nešetří chválou. Zdá se však, že Ferrari si minulý týden nechalo v rukávu ještě nějaká skrytá esa.
Speed Week upozorňuje, že motory Ferrari měli v Jerezu oproti konkurenci dost odlišný zvuk.
Italští novináři tvrdí, že známý návrhář motorů Ferrari, Luca Marmorini, zakomponoval do motoru Ferrari unikátní systém, který v pohonné jednotce zastaví průtok paliva v době, kdy jezdec nedrží nohu na plynovém pedálu. To by mělo nejen významně snížit spotřebu paliva, ale také účinnost takzvaného "brzdění motorem".
Odborníci se shodují i na tom, že italský tým může být krok před konkurencí i v oblasti nároků nových pohonných jednotek pro chlazení. Vycházejí při tom hlavně z tvaru a velikosti airboxů nového F14 T.
Auto Motor und Sport se na konkurenci od Ferrari ptal přímo u šéfa vývoje motorů Mercedes, Andyho Cowella: "Nejdůležitějším faktorem je nyní chlazení. To ovlivní výkon motoru i aerodynamiku, takže vývoj jsme momentálně zaměřili tímto směrem."
Mercedes se snaží získat výhodu vůči konkurenci pomocí sběru dat od čtyř silných týmů. Dobré vztahy mezi Mercedesem a jeho zákazníky potvrdil i pilot McLarenu, Jenson Button: "Jsme tu sice na to, abychom bojovali proti všem ostatním týmům, ale informace které momentálně sdílíme s ostatními týmy Mercedesu, nám všem mohou velmi pomoci."
Mercedes, kromě svého továrního týmu, bude letos zásobovat i McLaren, Force Indii a Williams. McLaren ale od roku 2015 přestupuje k Hondě a to staví Mercedes, ohledně sdílení dat s týmem z Wokingu, do dost složité situace. Navíc má mít už Honda v sídle týmu pár vlastních lidí, zajišťujících hladký vývoj společného balíku Hondy a McLarenu pro rok 2015.