Novým titulárním sponzorem IndyCar zřejmě Verizon
A to příštích deset let, za deset milionů ročně.
INDYCAR se zřejmě podaří před začátkem letošní sezóny najít nového titulárního sponzora pro IndyCar Series. Po třech letech, kdy se série jmenovala IZOD IndyCar Series, si fanoušci zřejmě budou zvykat na nový název: Verizon IndyCar Series. Komunikační gigant by měl své jméno závodní sérii propůjčit na 10 let, za deset milionů dolarů ročně v přímé platbě za používání jména Verizon v názvu série a v nákladech za propagaci série.
Podle Sports Business Journal, který zprávu přinesl, tak Verizon za využívání svého jména v názvu série zaplatí ročně o milion dolarů méně, než kolik platil IZOD (pět milionů místo šesti). Stejně jako IZOD by i Verizon měl utratit ročně 5 milionů dolarů za propagaci série. Už teď Verizon platil přibližně dva miliony dolarů ročně za to, že byl „oficiálním sponzorem“ IndyCar Series. Po Verizonu nese jméno i cena pro vítěze kvalifikace („Verizon Pole Award“).
Verizon třeba pro IndyCar vyvinul a distribuuje (bohužel pouze mezi své zákazníky) oficiální aplikaci pro chytré telefony. Vedle podpory série sponzoruje také vůz číslo 12 pilotovaný Willem Powerem. Vedle toho se v barvách Verizonu ve vybraných závodech letos představí také Juan Pablo Montoya a při Velké ceně Indianapolisu i třetí pilot týmu Penske, Hélio Castroneves.
Hlavní konkurent Verizonu na americkém trhu, společnost Sprint, sponzoruje hlavní sérii pořádanou NASCAR. Verizonu se tak přímo nabízí využít IndyCar Series třeba k propagaci svého rychlého internetu. Pokud by spolupráce nefungovala, můžou se INDYCAR a Verizon po pěti letech rozejít.