Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

I INDYCAR letos mění bodovací systém

I INDYCAR letos mění bodovací systém

Za umístění v pětisetmílových závodech dvojnásobné body.

Změny bodování šampionátů jsou zřejmě pro sezónu 2014 souzené. Poté, co NASCAR změnil formát Chase for the Cup, Formule 1 se rozhodla udělovat dvojnásobné body za poslední závod sezóny, nezůstala stranou ani INDYCAR a pro Verizon IndyCar Series změnila bodovací systém. Hlavní změna spočívá, stejně jako u Formule 1, v zavedení dvojnásobného počtu bodů za konkrétní závody. Kromě posledního závodu se tohoto privilegia dostane i dalším dvěma závodům na superspeedways vypsaných na 500 mil – Indy500 a pětistovky v Poconu.

Bodovací systém pro ostatní závody zůstane stejný. Vítěz si připíše 50 bodů (plus eventuelně bonusové body), druhý v cíli 40, třetí 35, jezdci od 25. do 33. místa pak po 5 bodech. U pětistovek potom jezdci dostanou přesně dvojnásobný počet: vítěz rovných 100 bodů, druhý 80, třetí 75 bodů. Jezdci od 25. do 33. místa pak 10 bodů. Viz následující tabulka:

  Normální závod Pětistovka
Umístění Body Body
1. 50 100
2. 40 80
3. 35 70
4. 32 64
5. 30 60
6. 28 56
7. 26 52
8. 24 48
9. 22 44
10. 20 40
11. 19 38
12. 18 36
13. 17 34
14. 16 32
15. 15 30
16. 14 28
17. 13 26
18. 12 24
19. 11 22
20. 10 20
21. 9 19
22. 8 16
23. 7 14
24. 6 12
25. 5 10
26. 5 10
27. 5 10
28. 5 10
29. 5 10
30. 5 10
31. 5 10
32. 5 10
33. 5 10

Výrazně štědřeji rozdává INDYCAR body i za umístění v kvalifikaci do závodu 500 mil Indianapolis. Zatímco vítěz pole position vloni dostal 15 bodů, letos může teoreticky získat až 42 bodů, minimálně pak 34. Aby INDYCAR zatraktivnila sobotní program, nejvíce bodů získají jezdci právě za umístění v sobotní kvalifikaci. Nejrychlejší jezdec si připíše 33 bodů. Ostatní pak o jeden bod méně, tedy poslední kvalifikovaný dostane 1 bod. V neděli se pak všechny časy vymažou a jezdci budou bojovat o konkrétní pozice na startovním roštu. Devítka nejrychlejších ze sobotního programu se utká o pole position a s tím spojených devět dalších bodů. Poslední jezdec z nedělní Fast Nine Shootout si kromě devátého místa na roštu připíše jeden mistrovský bod.

Výrazných změn se dočkalo bodování šampionátu výrobců motorů, hlavním cílem je ocenit především spolehlivost motorů. Do šampionátu se započítávají body za prvních pět pozic v cíli za jezdce, kteří využívají jeden ze čtyř motorů, které mají pro sezónu určené. Platí přitom stejné bodování, jako v šampionátu jezdců. To samé (prvních pět pozic) platí i u kvalifikace do Indy500. Výrobci dostanou 10 bonusových bodů za každý motor, který vydrží předepsanou hranici 2 500 mil. A stejné bonusové body, jako u jezdeckého šampionátu (tedy 2, pokud jezdec s jejich motorem povede největší počet kol, 1 pokud povede alespoň jedno kolo a 1 za pole position).

Ve stávající podobě končí penalizace za výměnu motoru před dosažením předepsané životnosti či za využití pátého a dalšího motoru. Jezdec se už neposune o 10 míst na startovním roštu, ale výrobce přijde o 10 bodů ve svém šampionátu. Pokud se pro výměnu rozhodne tým, přijde o 10 bodů z jezdeckého šampionátu. Nepovolená výměna se trestá odsunutím jezdce na poslední místo na startovním roštu v příštím závodě. Penalizace nebudou odpykány během Indy500. Pokud si ji jezdec vyslouží v předcházející Velké ceně Indianapolisu nebo při samotné Indy500, odpyká si ji během následujícího závodního víkendu v Detroitu.

Bonusové body za kvalifikační závody na oválu v Iowě INDYCAR nezmiňuje, z čehož můžeme usuzovat, že se zřejmě v Iowě INDYCAR vrátí k normálnímu formátu kvalifikace místo rozstřelových závodů.