Whiting v Malajsii občas přimhouří oko
"Některé zatáčky vyžadují speciální posuzování."
Charlie Whiting během rozhovoru připustil, že letos bude spolu s komisaři přistupovat k pravidlu o opouštění tratě trochu flexibilněji než v minulosti. Během sezóny 2013 byli jezdci za opuštění tratě nejednou nekompromisně potrestáni bez přihlédnutí na to, zda získali nějakou výhodu.
"Jde o velmi emotivní téma, v podstatě by ale jezdec neměl za žádných okolností opouštět trať. Za opuštění tratě se přitom pokládá pouze incident, během kterého vůz opustí všemi čtyřmi koly koridor vymezený bílými čarami.
Pokud jezdec tento koridor opustí, stále se ještě může bez trestu vrátit, ale musí to udělat bezpečně a nesmí svým výjezdem získat žádnou výhodu."
Whiting s jezdci hovořil už během prvních předsezónních testů v Jerezu. Výsledkem setkání je, že se Whiting setká s jezdci před každým závodem a společně proberou možnosti v každé zatáčce daného okruhu.
"Pokud se jezdec ve výjezdu dostane dvěma koly na umělý trávník a dvěma na hrbolatý obrubník, nezískává tím podle mě žádnou výhodu" uvedl konkrétní příklad Whiting. "Někteří (jezdci) sice mají jiný názor, ale většina jezdců se mnou souhlasí.
Některé zatáčky vyžadují speciální posuzování, proto budeme mít poradu před každým závodem. Bude to lepší, než kdybychom si stanovili jedno pravidlo s plošnou účinností."