Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Power začal sezónu tak, jak zakončil tu loňskou

Power začal sezónu tak, jak zakončil tu loňskou

Firestone Grand Prix of St. Petersburg – Závod

Will Power navázal na formu ze závěru loňské sezóny. V ulicích floridského St. Petersburgu si dojel po dominantním výkonu v druhé polovině závodu pro vítězství. Tým Penske měl nakročeno k doublu, ale při posledním restartu se mezi Powera a Castronevese dokázal vmísit Ryan Hunter-Reay. Čtvrtá příčka patří Scottu Dixonovi, pátá Simonu Pagenaudovi. Vítěz kvalifikace Takuma Sató dojel sedmý.

Sató do závodu vstoupil dobře. Bez problémů si udržel vedení a začal budovat náskok. Power a Castroneves se probíjeli dopředu. Castroneves před prvními pit stopy poskočil z desátého na páté místo. Jezdci startující ze zadních pozic začali ve 12. kole s prvními pit stopy.

Sató před nimi měl náskok pět vteřin na Hunter-Reaye a sedm na Powera. Ale Australanovi se dřívější pit stop vyplatil, protože po pit stopech se dostal na druhé místo a na Satóa ztrácel jen půl vteřiny. Za něj se při pit stopech dostal Castroneves. Hunter-Reay se propadl na čtvrté místo.

Ve 30. kole přišel první klíčový moment závodu, Power se v první zatáčce protlačil před Satóa a převzal vedení. Japonec se na tvrdé sadě pneumatik trápil a nemohl najít tempo z prvního stintu na měkkých. Ale Castroneves se před něj dostat nedokázal a naopak se musel bránit tlaku Hunter-Reaye. Což vše hrálo do karet Powerovi, který před dalšími pit stopy natáhl svůj náskok už na 11 vteřin.

V dalším stintu měl Castroneves výhodu měkkých pneumatik, zatímco jeho rivalové jeli na tvrdých. Velice rychle se přehnal před Satóa a začal stahovat Powerův náskok. Zatímco Sató se dál propadal, polem postupoval Mike Conway, který se v 64. kole dostal už na 3. místo.

V 75. kole už Powerův náskok klesnul pod dvě vteřiny, ale Charlie Kimball skončil v první zatáčce v únikové zóně a závod byl poprvé neutralizován.

Všichni jezdci zamířili do boxů, sedmnáct z nich stále jelo ve stejném kole jako lídr závodu. Bitvu mechaniků týmu Penske těsně vyhráli ti Powerovi a svého jezdce udrželi před Castronevesem. Kvůli nedorozumění s týmem do boxů nezamířil Conway, pak ještě předjel zpomalovací vůz, čímž si vysloužil penalizaci.

Restart přišel v 82. kole a přinesl další důležitý moment nedělního závodu. Power čekal velmi dlouho, než šlápl na plyn, protože místo, INDYCAR před závodem posunula akcelerační zónu. Za ním se vozy mačkaly těsně za sebou, až se po kontaktu roztočil Hawksworth a poslal do zdi Andrettiho.

Hunter-Reayovo předjetí Castronevese INDYCAR neuznala, protože už opět vlály žluté vlajky. Další restart přišel o pět kol později a Hunter-Reay svůj manévr na loňského vicemistra dokázal zopakovat a dostal se na druhou příčku. Ale na Powera už žádné eso v rukávu neměl. Australan si vyjel bezpečný dvouvteřinový náskok a poprvé od roku 2010 vstoupil do sezóny vítězně.

Jeho nový stájový kolega Juan Pablo Montoya se závodem protrápil a dojel patnáctý. Lépe si u nového týmu vedl Tony Kanaan, ačkoliv se mu v průběhu závodu rozbil ovladač na volantu kontrolující spotřebu, dojel vítěz loňské Indy500 šestý. Loňský vítěz závodu v St. Pete James Hinchcliffe nezažil dobrý závod a skončil až devatenáctý.

 

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 W.Power  Team Penske
C
 
2.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
+ 1.9475
3.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 7.8716
4.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
C
+ 15.9685
5.
 S.Pagenaud  Schmidt Peterson Hamilton Motorsports
H
+ 17.3937
6.
 T.Kanaan  Target Chip Ganassi Racing
C
+ 20.3882
7.
 T.Sato  A.J.Foyt Enterprises
H
+ 20.8561
8.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
+ 21.0622
9.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
H
+ 21.5544
10.
 R.Briscoe  Chip Ganassi Racing
C
+ 23.9897
11.
 S.Saavedra  KVAFS Racing
C
+ 34.4041
12.
 M.Aleshin  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 34.9969
13.
 S.Bourdais  KVSH Racing
C
+ 35.3526
14.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 38.9881
15.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
+ 40.3350
16.
 M.Conway  Ed Carpenter Racing
C
+ 40.9140
17.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
+ 44.6244
18.
 C.Huertas  Dale Coyne Racing
H
+ 47.5637
19.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
H
+ 1 kolo
20.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
+ 2 kola
21.
 J.Hawksworth  Bryan Herta Autosport
H
Havárie
22.
 M.Andretti  Andretti Autosport
C
Havárie