Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Todt odstartoval proces zvyšování hlučnosti

Todt odstartoval proces zvyšování hlučnosti

Na pravidlo o omezení spotřeby se ale sahat nebude.

Navzdory fantastickému zážitku, který přinesla Velká cena Bahrajnu, nepřestala v zákulisí F1 rezonovat otázka zvýšení hlučnosti nových motorů. Mezi největší kritiky se zařadili i Bernie Ecclestone či Sebastian Vettel, v pohodě jsou naopak zástupci Mercedesu, kteří odmítají jakoukoliv velkou změnu technických pravidel, která by měla za cíl zvýšit hlučnost nových pohonných jednotek na úkor jejich efektivity a ve stejném duchu se nedávno vyjádřil i zástupce Renault Sport F1.

Jean Todt a FIA se tak vybrali zlatou střední cestou a spolu s třemi výrobci motorů připraví alespoň malé změny, které by ale mohly vést k zásadnímu zlepšení.

"Samozřejmě není možné ignorovat takové množství stížností, proto se spolu s výrobci zapojenými do Formule 1 pokusíme najít nějaké řešení", řekl prezident FIA. Mluvil jsem se zástupci Ferrari, Mercedesu i Renaultu, abychom se dohodli na společném postupu, který nebude vyžadovat zásadní změny současných pravidel.

Turbomotory jsme tu už měli před třiceti lety a tehdy nadělaly podstatně více rámusu. Nejdřív potřebujeme zjistit, co všechno se dá udělat v krátkodobém, střednědobém a dlouhodobém časovém horizontu."

Todt však odmítl naléhání Lucu di Montezemola na přípravu méně přísných předpisů, týkajících se hlavně spotřeby paliva. Ten nový způsob závodění označil za "taxikaření".

"Myslím, že byste se mohli Hamiltona nebo Rosberga zeptat, zda se cítí jako taxikáři, ale myslím, že by určitě řekli ne. Pokud dáte jezdcům efektivní motory, tak nemají žádný problém. Pokud je ale vaše pohonná jednotka o 5, 10 či dokonce 15 kilogramů těžší než minimum předepsané pravidly (145 kg), tak mají vaši jezdci samozřejmě problém", naráží Todt na hmotnost nového šestiválce z Maranella.