Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA zveřejnila kalendář Formule E

FIA zveřejnila kalendář Formule E

Známe už i 10 týmů premiérové sezóny.

FIA nedávno zveřejnila oficiální podobu kalendáře elektrické Formule E. Sice z něj vypadl závod, který se měl uskutečnit v Rio de Janeiro, i tak ale obsahuje 9 závodů a organizátoři série nadále hledají způsob, jakým vyplnit velkou mezeru mezi 10. lednem a 14. březnem. Je pravděpodobné, že nějaký závod ještě přibude.

Nynější verze kalendáře tedy vypadá takhle:

13. Září 2014 Čína Peking
18. October 2014 Malajsie Putrajaya
13. December 2014 Uruguay Punta del Este
10. January 2015 Argentina Buenos Aires
14. February 2015 TBA TBA
14. March 2015 USA Miami
04. April 2015 USA Los Angeles
09. May 2015 Monako Monako
30. May 2015 Německo Berlín
27. June 2015 Velká Británie Londýn

Týmy:

 Andretti Autosport Formula E Team USA
 Audi Sport ABT Formula E Team  DEU
 China Racing Formula E Team  CHN
 Dragon Racing Formula E Team  USA
 Drayson Racing Formula E Team  GBR
 E.dams Formula E Team  FRA
 Mahindra Racing Formula E Team  IND
 Super Aguri Formula E Team  JAP
 Venturi Grand Prix Formula E Team  MCO
 Virgin Racing Formula E Team  GBR

Bodový systém odměňuje 1. až 10. jezdce stejným množstvím bodů jako v F1 a přidává 3 body za pole position a další 2 za nejrychlejší kolo.

Velkou zvláštností série je pravidlo, podle kterého má každý jezdec během závodu použít dva vozy. Důvodem je nízká výdrž současného elektrického pohonného ústrojí. Každému jezdci tak jeho tým připraví dva vozy, které budou označeny stejným číslem, avšak každý z jeho monopostů bude mít číslo jiné barvy.

Týmy Formule E mohou své vozy testovat na dráze pouze během oficiálních testů organizovaných promotérem série.

Týmy dostanou na každý závod 5 nových předních a 5 nových zadních pneumatik.

Na vozech smí pracovat maximálně 12 členů týmu.

Každý vůz každého jezdce by si měl vystačit s jediným motorem, jedinou převodovkou a jedinou sadou baterií na sezónu.

 

Před každým závodem bude jeden volný trénink, který bude trvat 60 minut. Kvalifikace potrvá 90 minut, ale vozy budou rozděleny do čtyř skupin po 5 vozů.

Další zvláštností je absence zaváděcího kola před startem. Pravděpodobně z jednoduchého důvodu šetření baterií.

Závod bude trvat maximálně 60 minut. Výměna vozu v boxech proběhne za podobných bezpečnostních postupů, jaké se využívají ve WEC při střídání jezdců.

Jezdci i týmu s nejvyšším počtem nasbíraných bodů bude na konci sezóny udělen titul šampiona.

Na start budou vpuštěni jezdci s licencí FIA třídy B a speciální E licencí, kterou jezdec dostane po absolvování semináře o bezpečnostních aspektech závodění s elektrickými vozy.