FIA zveřejnila kalendář Formule E
Známe už i 10 týmů premiérové sezóny.
FIA nedávno zveřejnila oficiální podobu kalendáře elektrické Formule E. Sice z něj vypadl závod, který se měl uskutečnit v Rio de Janeiro, i tak ale obsahuje 9 závodů a organizátoři série nadále hledají způsob, jakým vyplnit velkou mezeru mezi 10. lednem a 14. březnem. Je pravděpodobné, že nějaký závod ještě přibude.
Nynější verze kalendáře tedy vypadá takhle:
13. Září 2014 | Čína | Peking |
18. October 2014 | Malajsie | Putrajaya |
13. December 2014 | Uruguay | Punta del Este |
10. January 2015 | Argentina | Buenos Aires |
14. February 2015 | TBA | TBA |
14. March 2015 | USA | Miami |
04. April 2015 | USA | Los Angeles |
09. May 2015 | Monako | Monako |
30. May 2015 | Německo | Berlín |
27. June 2015 | Velká Británie | Londýn |
Týmy:
Andretti Autosport Formula E Team | USA |
Audi Sport ABT Formula E Team | DEU |
China Racing Formula E Team | CHN |
Dragon Racing Formula E Team | USA |
Drayson Racing Formula E Team | GBR |
E.dams Formula E Team | FRA |
Mahindra Racing Formula E Team | IND |
Super Aguri Formula E Team | JAP |
Venturi Grand Prix Formula E Team | MCO |
Virgin Racing Formula E Team | GBR |
Bodový systém odměňuje 1. až 10. jezdce stejným množstvím bodů jako v F1 a přidává 3 body za pole position a další 2 za nejrychlejší kolo.
Velkou zvláštností série je pravidlo, podle kterého má každý jezdec během závodu použít dva vozy. Důvodem je nízká výdrž současného elektrického pohonného ústrojí. Každému jezdci tak jeho tým připraví dva vozy, které budou označeny stejným číslem, avšak každý z jeho monopostů bude mít číslo jiné barvy.
Týmy Formule E mohou své vozy testovat na dráze pouze během oficiálních testů organizovaných promotérem série.
Týmy dostanou na každý závod 5 nových předních a 5 nových zadních pneumatik.
Na vozech smí pracovat maximálně 12 členů týmu.
Každý vůz každého jezdce by si měl vystačit s jediným motorem, jedinou převodovkou a jedinou sadou baterií na sezónu.
Před každým závodem bude jeden volný trénink, který bude trvat 60 minut. Kvalifikace potrvá 90 minut, ale vozy budou rozděleny do čtyř skupin po 5 vozů.
Další zvláštností je absence zaváděcího kola před startem. Pravděpodobně z jednoduchého důvodu šetření baterií.
Závod bude trvat maximálně 60 minut. Výměna vozu v boxech proběhne za podobných bezpečnostních postupů, jaké se využívají ve WEC při střídání jezdců.
Jezdci i týmu s nejvyšším počtem nasbíraných bodů bude na konci sezóny udělen titul šampiona.
Na start budou vpuštěni jezdci s licencí FIA třídy B a speciální E licencí, kterou jezdec dostane po absolvování semináře o bezpečnostních aspektech závodění s elektrickými vozy.