Porsche při své premiéře třetí, nestačilo jen na toyoty
FIA WEC, Silverstone - závod
Toyota obsadila první dvě pozice v kategorii LMP1 v úvodním závodě nové sezóny Mistrovství světa vytrvalostních závodů na britském Silverstonu. Posádka vozu Porsche s bývalým pilotem Formule 1 Markem Webberem skončila na třetí příčce.
Sebastien Buemi, Anthony Davidson a Nicolas Lapierre vyhráli s náskokem jednoho kola na své značkové kolegy Alexandera Wurze, Kazukiho Nakadžimu a Stephana Sarrazina na druhém voze TS040 Hybrid po pěti a půl hodinách závodu, který byl 30 minut před cílem předčasně ukončen kvůli velmi silnému dešti.
O osudu závodu bylo rozhodnuto už v jeho první hodině, když začalo pršet. Vítězná posádka ve voze číslo 8 se rozhodla při zastávce nasadit pneumatiky do přechodných podmínek, zatímco vůz č. 7 vyrazil zpátky na trať na mokrých pneumatikách.
To se ukázalo jako klíčové, jelikož posádka #8 následně získala rozhodující náskok, který postupně navyšovala až do cíle.
Třetí místo při svém návratu do kategorie LMP1 získalo Porsche. Timo Bernhard, Brendon Hartley a ještě do loňské sezóny pilot Red Bullu ve F1 Webber, který závod dojížděl, ztratili na vítěznou posádku #8 dvě kola.
Cíl závodu naopak nevidělo druhé Porsche 919 Hybrid Neela Janiho, Romaina Dumase a Marca Lieba. Jani během závodu přišel o pravé přední kolo a poškodil si tím zavěšení. Mechanici následně strávili nějakou chvíli jeho opravou, a když se vůz vydal zpět na trať, objevil se problém s hydraulikou.
Nevydařený vstup do sezóny má za sebou Audi, když po jezdeckých chybách nedojel do cíle ani jeden z jeho prototypů R18 e-tron quattro.
Na konci první hodiny závodu havaroval ze třetí pozice v zatáčce Woodcote Lucas di Grassi. Brazilec sice dokázal s vozem dojet do boxů, ovšem přední zavěšení bylo příliš poškozené na to, aby mohla posádka pokračovat v závodě.
Nedařilo se ani vozu se startovním číslem 2. Andre Lotterer se nejprve na mokré trati roztočil v zatáčce Stowe a Benoit Treluyer následně ztratil kontrolu nad vozem v zatáčce Copse a narazil do bariéry.
Francouz se s vozem sice dokázal znovu rozjet, ovšem kvůli velkému poškození jej bylo téměř nemožné ovládat a R18 tak následně skončilo v únikové zóně, odkud již nebylo možné pokračovat.
Ve třídě LMP2 se z vítězství radovala posádka týmu G-Drive Racing na morganu-Nissan, ve které se střídali Olivier Pla, Roman Rusinov a Julien Canal.
Kategorii GTE Pro vyhrálo Porsche 911 RSR #92 posádky Frederic Makowiecki, Marco Holzer a Richard Lietz, kteří se do vedení dostali krátce před výjezdem safety caru, když jejich týmoví kolegové Nick Tandy, Jord Bergmeister a Patrick Pilet zajeli do boxů.
Mezi vozy GTE Am triumfoval Aston Martin Kurta Thiima, Kristiana Poulsena a Davida Heinemeiera Hanssona před dalším astonem martin Pedra Lamyho, Paula Dalla Lany a Christoffera Nygaarda.
p.
|
Kategorie | Vůz | Jezdci | Čas/Odstup |
1.
|
LMP1-H | Toyota TS 040 | Davidson / Lapierre / Buemi |
5:22:42.296
|
2.
|
LMP1-H | Toyota TS 040 | Wurz / Sarrazin / Nakadžima |
+ 1 kolo
|
3.
|
LMP1-H | Porsche 919 | Bernhard / Webber / Hartley |
+ 2 kola
|
4.
|
LMP1-L | Lola B12/60 | Prost / Heidfeld / Beche |
+ 8 kol
|
5.
|
LMP2 | Morgan | Rusinov / Pla / Canal |
+ 13 kol
|
6.
|
LMP2 | Oreca 03 | Howson / Bradley / Macuda |
+ 15 kol
|
7.
|
GTE Pro | Porsche 911 | Holzer / Makowiecki / Lietz |
+ 20 kol
|
8.
|
GTE Pro | Porsche 911 | Pilet / Bergmeister / Tandy |
+ 20 kol
|
9.
|
GTE Pro | Aston Martin | Turner / Mücke |
+ 20 kol
|
10.
|
GTE Pro | Ferrari F458 | Bruni / Vilander |
+ 20 kol
|
11.
|
GTE Pro | Ferrari F458 | Rigon / Calado |
+ 21 kol
|
12.
|
GTE Pro | Ferrari F458 | Griffin / Parente |
+ 21 kol
|
13.
|
LMP2 | Oreca 03 | Zlobin / Minassian / Mediani |
+ 22 kol
|
14.
|
GTE Pro | Aston Martin | MacDowall / O'Young / Rees |
+ 23 kol
|
15.
|
GTE Am | Aston Martin | Poulsen/ Heinemeir Hansson/ Thiim |
+ 23 kol
|
16.
|
GTE Am | Aston Martin | Dalla Lana / Lamy / Nygaard |
+ 23 kol
|
17.
|
GTE Am | Ferrari F458 | Waytt / Rugolo / Bird |
+ 24 kol
|
18.
|
GTE Am | Porsche 911 | Ried / Bachler / Al Qubaisi |
+ 25 kol
|
19.
|
GTE Am | Ferrari F458 | Mowlem / Patterson / Collins |
+ 26 kol
|
20.
|
GTE Am | Ferrari F458 | Perez-Companc / Cioci / Venturi |
+ 26 kol
|
|
GTE Am | Ferrari F458 | Potolicchio / Roda / Ruberti |
+ 49 kol
|
|
LMP1-H | Audi R18 | Fässler / Lotterer / Tréluyer |
+ 73 kol
|
|
GTE Am | Porsche 911 | Perrodo / Collard / Vaxiviere |
+ 84 kol
|
|
LMP2 | Oreca 03 | Ladygin / Shaitar / Ladygin |
+ 102 kol
|
|
LMP1-H | Porsche 919 | Dumas / Jani / Lieb |
+ 137 kol
|
|
LMP1-L | Lola B12/60 | Kraihamer / Belicchi / Leimer |
+ 143 kol
|
|
LMP1-H | Audi R18 | Di Grassi / Duval / Kristensen |
+ 143 kol
|