Villeneuve a Busch si vyzkoušeli Speedway
Oba prokázali, že zvládají vozy bezpečně řídit.
Jacques Villeneuve a Kurt Busch dostali ve čtvrtek příležitost vyzkoušet si Indianapolis Motor Speedway. INDYCAR po nich totiž chtěla, aby předvedli, že stále dovedou vůz na rychlém oválu bezpečně ovládat. O rychlosti během úterního programu nešlo, oba jezdci museli splnit druhou a třetí fázi programu pro jezdce, kteří v Indianapolisu nikdy nezávodili, tedy bezpečně ovládat vůz v určitých stupňujících se rychlostech po stanovenou dobu. Villeneuve a Bush program bez problémů splnili.
Villeneuve absolvoval 83 kol a jeho nejvyšší průměrná rychlost na kolo dosáhla 217,742 míle za hodinu.
„Chvíli mi trvalo, než jsem se tam dostal,“ přiznává Villeneuve. „Prvních pár kol bylo překvapivých, protože jsem si připadal, že jedu strašně rychle, podíval jsem se, a bylo to jen 180 mil/h. Řekl jsem si, že je před námi ještě dlouhá cesta, pak jsem se dostal na 190 a po dalších deseti kolech jsem se začal dostávat do rytmu. Jak začnete jezdit na plný plyn, tak už je to pak jednoduché. Myslím, že váš mozek a zrak si jen musí zvyknout na řízení v takovýchto rychlostech.“
Američana Kurta Busche čeká perný měsíc, protože kromě startu v Indy500 si plní také své povinnosti v NASCAR a jako čtvrtý jezdec se pokusí o starty v Indy500 a závodě NASCAR na 600 mil v Charlotte během jednoho odpoledne. Busch už v Indianapolisu vloni testoval, ale i pro něj platily stejné podmínky jako pro Villeneuvea a také je bez problémů splnil.
Ve voze číslo 26 absolvoval 6 kol, jeho nejvyšší rychlost dosáhla na 220,844 mil/h. Během jeho pokusů jej podporoval celý tým Andretti Autosport, který již dorazil z Alabamy, kde Hunter-Reay a Andretti získali první dvě místa, protože ve středu byl na programu první test na novém okruhu uvnitř Indianapolis Motor Speedway, kde se příští víkend pojede první Velká cena Indianapolisu.
„Byl to dobrý den na to, abychom si na sebe zvykli s týmem. Bylo fajn dávat týmu zpětnou vazbu z auta a nechat si od nich vysvětlit, jak budeme postupovat dál. Stále měnili nastavení přítlaku a bylo pěkné to cítit a odškrtnout si na to seznamu,“ dodal Busch.
Jeho květnový itinerář vypadá přibližně takto:
10. květen – závod NASCAR na Kansas Speedway
11. květen – první trénink na Indianapolis 500
12. – 16. květen – tréninky na Indianapolis 500, 16. odlet do Severní Karolíny kvůli tréninkům na závod NASCAR
17. květen – první den kvalifikací na Indianapolis 500, odlet do Severní Karolíny kvůli kvalifikaci na All-star závod a start v nebodovaném závodě
18. květen – druhý den kvalifikací na Indianapolis 500
19. květen – trénink určený k nastavení vozů na závod
20. květen – plnění mediálních povinností v New Yorku
23. květen – hodinový trénink v Indianapolisu v rámci Miller Lite Carb Day
24. květen – veřejné setkání jezdců, autogramiády, festivalový průvod
25. květen – Indianapolis 500, pak odlet do Severní Karolíny na závod NASCAR