Alonso viní z pomalých časů Pirelli
Vozy GP2 by se bez problémů kvalifikovaly do VC Monaka.
Fernando Alonso po Velké ceně Monaka konstatoval, že Pirelli pro tento rok připravilo až příliš tvrdé směsi pneumatik. Od svého vstupu do Formule 1 bývalo Pirelli kritizováno za přípravu pneumatik, které se příliš rychle opotřebovávaly a už po pár kolech se u nich projevily známky vysoké degradace. Vedlejším efektem bylo obrovské množství žmolků, které se povalovaly na trati všude mimo ideální stopu.
Pirelli se však muselo přizpůsobit novým technickým pravidlům, která vstoupila v platnost před touto sezónou. Jejich součástí je návrat turbomotorů s vysokým krouticím momentem. Italský výrobce tak v obavě, že jeho pneumatiky nevydrží ani pár kol, raději připravil zcela nové, odolnější směsi. Ty si sice nadále vyžadují velmi citlivý přístup, ale alespoň poměrně dobře odolávají novým, silnějším motorům. Podle Alonsa však Pirelli připravilo odolnější pneumatiky pouze za cenu ztráty přilnavosti.
"Jsou strašně tvrdé", řekl novinářům bez okolků Alonso. "Není žádným tajemstvím, že Pirelli na závody buď doveze normální pneumatiky, které odrovnáme během 2 - 3 kol, nebo doveze tvrdé gumy, které sice zvládnou 8 až 9 kol, ale nedá se na nich jezdit rychle.
To ale pro nás není žádná novinka, takhle to funguje už 4 roky. Alespoň že je to pro všechny stejné."
Alonso není první jezdec, kterému se ani letošní pneumatiky nelíbí. Začátkem měsíce otevřel toto téma jezdec Force India, Sergio Pérez. Ten řekl, že Pirelli dostalo týmy z konce startovního pole do "trapné" situace, protože jejich vozy jsou nyní občas pomalejší než vozy GP2.
Když se podíváme na monacké kvalifikační časy obou sérií tak zjistíme, že Pérez nebyl daleko od pravdy. Rosbergův vítězný čas má hodnotu 1:15.989 a podle pravidla povolujícího start všem jezdcům, kteří se vejdou do 107 procent tohoto času, by se na start Velké ceny Monaka mohlo postavit i 22 jezdců z GP2. Jolyon Palmer z týmu DAMS dosáhl času 1:20.774, Kamuji Kobajaši z Caterhamu 1:20.133.