Dominance na poli motorů překvapila i Mercedes
V Brixworthu neměli čas ani chuť analyzovat konkurenci.
Není pochyb o tom, že z trojice automobilek Renault, Ferrari a Mercedes odvedla nejlepší práci právě německá automobilka. Z rozhovoru se šéfem Mercedes AMG High Performance Powertrains, která sídlí v anglickém Brixworthu, však vyplynulo, že ani oni neočekávali takovou dominanci.
"I pro nás je to úžasné překvapení", řekl Andy Cowell pro Sky Sports. "V naší branži můžete do projektu investovat obrovské množství úsilí, ale až do prvního závodu nevíte, jak jste na tom v porovnání s konkurenty.
Soustředili jsme se tedy na vlastní projekt a nehleděli na ostatní. Vlastně i teď věnujeme konkurenci jenom minimální pozornost. Nyní máme (v F1) tři opravdu odlišné pohonné jednotky a myslím, že to je jedna z nejlepších věcí, co s sebou přinesla nová pravidla."
V Brixworthu se rozhodli implementovat i několik inovativních řešení. K nejvýraznějším patří oddělení kompresoru turbodmychadla od turbíny. Motor Mercedesu tak má kompresor umístěný na přední straně, zatímco turbína zůstala vzadu v blízkosti výfuku. Mercedes tak zredukoval prodlevu turba.
"Tento nápad nevzešel od jednotlivce, ale jako společná myšlenka lidí zabývajících se motorem a šasi. Ale málokdy má některé řešení jen samé výhody. Obyčejně každé nabízí několik výhod a několik nevýhod.
V tomto případě bylo negativem, že se jednalo o zcela novou myšlenku. Pokud se odvážíte na neprobádané území, zpravidla vás to stojí velké množství času. Mohou se vyskytnout problémy, ale vy nesmíte přestat tlačit."
Po Barceloně a Monaku čeká na monoposty F1 trať v blízkosti Montrealu, kde by se opět mohly naplno projevit rozdíly ve výkonu nových hybridních pohonných jednotek.