Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Allison: Kimi je prostě trochu pomalejší než Alonso

Allison: Kimi je prostě trochu pomalejší než Alonso

Změna by ale měla přijít již brzy.

Z avizovaného velkého souboje mezi dvojnásobným mistrem světa Fernandem Alonsem a Kimim Räikkönenem, který svůj titul získal v roce 2007 právě v barvách Ferrari, nakonec sešlo. Červené monoposty často bojují o bodované pozice s Red Bullem, ale i Williamsem, Force Indií i McLarenem a velký týmový souboj o vítězství v závodech se nakonec odehrává mezi jezdci Mercedesu. Přesto je zřejmé, že si s novým monopostem lépe rozumí Alonso. Tomu se zatím podařilo získat 61 bodů, zatímco Finovi pouze 17. Mnozí fanoušci dávají vinu novému monopostu Ferrari, který prý nevyhovuje Räikkönenovým potřebám. S těmito dohady ale nesouhlasí James Allison.

"Říci, že Kimimu způsobuje náš vůz více problémů než Alonsovi by nebylo férové", prohlásil v dějišti Velké ceny Kanady technický ředitel Ferrari. "Oba si stěžují na stejné nedostatky a oba se musí vyrovnávat s novými pravidly, stejně jako ostatní jezdci. To zahrnuje podstatně vyšší točivý moment motoru, méně přítlaku a méně agresivní pneumatiky, takže Kimiho problémy s brzděním a podřazováním jsou ty samé, kterými trpí i Fernando a všichni jezdci jiných týmů.

Jediný rozdíl je tedy nakonec v tom, že je Kimi o něco pomalejší než Fernando, ale rozdíly mezi nimi se postupně zmenšují."

Více než rozdíly mezi jejich dvěma jezdci ale Allisona trápí rozdíl mezi jejich vozem a monopostem Mercedesu.

"Udělat rychlé auto z auta, které nebylo rychlé již od prvního závodu, je vždy velice obtížný úkol. Ne jen že se potřebujeme zlepšovat, ale potřebujeme se zlepšovat rychleji než naši soupeři. Doufáme, že už v příštích závodech budeme konkurenceschopnější, ale nic nevíme předem, protože nemůžeme vědět, s čím přijdou ostatní."

Allison také řekl, že v oblasti šasi by už Ferrari nemělo v ničem výrazně zaostávat za Mercedesem a Red Bullem. Přesto ale musí tlačit na další vývoj a pokusit se tak smazat výhodu, kterou Němcům poskytuje jejich pohonná jednotka.