Toto Wolff vysvětluje příčinu selhání
Problémem byla nefunkční MGU-K.
Problémy obou mercedesů způsobila porucha elektroniky, která oběma jezdcům znemožnila využívání MGU-K - jednotky zabezpečující obnovu kinetické energie, kterou zachycuje během brzdění.
Nico Rosberg a Lewis Hamilton měli velkou cenu skvěle rozjetou a zdálo se, že vítězství může patřit jedině jednomu z nich. Pak se však těsně po zastávce v boxech objevily velké problémy na monopostu Lewise Hamiltona, který se rychle propadl za svého týmového kolegu. Toho však postihl stejný problém a rozdíl mezi oběma jezdci se ustálil. Oba však každého kolo přicházeli o cenné sekundy ze svého náskoku vybudovaného v první polovině závodu.
Problémy měly nakonec za následek velké zklamání v boxech Mercedesu. Lewis Hamilton ze závodu odstoupil a Nico Rosberg si nedokázal uhlídat první pozici a cílovou čáru protnul až jako druhý za Danielem Ricciardem. Letošní neporazitelnost Mercedesu tedy skončila.
Podle informací BBC zradila Mercedes elektronika, která v obou vozech vyřadila z činnosti MGU-K.
"Během jednoho kola postihl oba monoposty stejný problém" řekl BBC Sport Wolff. "Když Lewis zastavil v boxech po nové pneumatiky, teplota brzd přesáhla únosnou hranici a to byl jejich konec. Nico se tomu vyhnul díky brilantnímu jezdeckému umění.
Věděli jsme, že na této trati dostanou brzdy zabrat, ale tento konkrétní problém nastal kvůli tomu, že jsme přišli o MGU-K a brzdy to pak měly ještě těžší. Dalším problémem je, když potřebujete zastavit v boxech."
Na Wolffa samozřejmě čekala i otázka, zda se problémům nedalo vyhnout, kdyby jezdci mezi sebou nebojovali až tak tvrdě: "Dalo by se říci, že příkaz z boxů mohl změnit konečný výsledek. My takové věci ale nechceme dělat a fanoušci by neradi viděli, že je děláme."