Pirelli oznámilo alokaci na nejbližší závody
Co bude největší výzvou Red Bull Ringu?
Pirelli už prozradilo, jaké pneumatiky dostanou týmy k dispozici během nejbližších čtyř velkých cen. Už příští týden nás čeká návrat Velké ceny Rakouska, po níž bude následovat Silverstone, domovská velká cena většiny týmů. Následně se cirkus F1 přesune do Německa, země Sebastiana Vettela, Nica Rosberga, Nica Hülkenberg i Adriana Sutila a po krátké, týdenní přestávce bude na následovat závod v Maďarsku, po kterém si jezdci dopřejí měsíční letní dovolenou.
Red Bull Ring charakterizuje několik opravdu úzkých a klikatých sekcí, což Pirelli přesvědčilo, aby týmům již třetí závod v řadě ponouklo kombinaci měkkých (žlutých) a superměkkých (červených) pneumatik. Ty by měly týmům poskytnout potřebné množství přilnavosti i v relativně nízkých rychlostech.
Okruh v Silverstone má již Pirelli zafixovaný jako trať mimořádně nepřátelskou vůči pneumatikám, výběr tedy logicky padl na střední (bílou) a tvrdou (oranžovou) směs.
Velká cena Německa se letos stěhuje na okruh Hockenheimring. Okruh se skládá z pomalé technické pasáže známé jako stadion a podstatně rychlejšího zbytku okruhu. Na rozdíl od Silverstone by se měl německý okruh chovat i k nové specifikaci pneumatik poměrně přátelsky, díky čemuž se Pirelli může i zde spolehnout na kombinaci měkkých a superměkkých směsí.
Hungaroring patří mezi nejpomalejší tratě kalendáře, Pirelli se ale obává horkého středoevropského léta. Vysoké teploty by zkrátily životnost nejměkčí sady na pár kol, takže Pirelli do svých kamionů raději naloží měkké a středně tvrdé pneumatiky.
velká cena | směsi |
Austrálie | měkké, střední |
Malajsie | střední, tvrdé |
Bahrajn | měkké, střední |
Čína | měkké, střední |
Španělsko | střední, tvrdé |
Monako | superměkké, měkké |
Kanada | superměkké, měkké |
Rakousko | superměkké, měkké |
Velká Británie | střední, tvrdé |
Německo | superměkké, měkké |
Maďarsko | měkké, střední |