Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

První double pro tým Sama Schmidta

První double pro tým Sama Schmidta

Shell & Pennzoil Grand Prix of Houston – 2. závod

Tým Sama Schmidta se v Houstonu v neděli dočkal prvního dvojitého vítězství. Čtvrtý triumf v kariéře Simona Pagenauda potvrdil prvními stupni vítězů v IndyCar Rus Mikhail Aleshin. Třetí příčka patří dalšímu nováčkovi – pro svůj nejlepší výsledek v kariéře si dojel Jack Hawksworth. Kromě Pagenauda se v neděli v Houstonu příliš nedařilo jezdcům bojujícím o titul. Z pole position startující Hélio Castroneves skončil po kolizi se Sebastienem Bourdaisem. Will Power mířil na stupně vítězů, když v předposledním kole selhalo zavěšení a Power se propadl až na 11. místo. Ryan Hunter-Reay tak díky šestému místu stáhl něco z náskoku dvojice pilotů týmu Penske v čele průběžného pořadí šampionátu.

Shell & Pennzoil Grand Prix of Houston #2 - NRG Park
90 kol - 147 mil
5 žlutých fází - celkem 21 kol
3 změny ve vedení - celkem 2 jezdci ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Hélio Castroneves - celkem 47 kol
Nejrychlejší kolo: Simon Pagenaud - 0:59.8964 v 62. kole

Už první kola naznačila, že se v neděli kolumbijský den opakovat nebude. Sebastiana Saavedru trápily od zaváděcího kola problémy s plynovým pedálem. Vítěz sobotního závodu Carlos Huertas vůz odstavil ve 3. kole. Hélio Castroneves udržel po startu vedení. Od 14. kola začala skupina jezdců včetně Jacka Hawkswortha taktizovat a zajíždět k prvním zastávkám v boxech. Na horkém povrchu totiž příliš nefungovala červená sada a brzké přezutí na tvrdou směs se jevilo jako dobrá volba.

Power po startu z 18. místa rozjel stíhací jízdu a před svým pit stopem ve 30. kole postoupil až na osmou příčku. Po pit stopech se vrátil na trať už na třetí příčce za svým stájovým kolegou Castronevesem a Pagenaudem. Ve 42. kole potvrdil Carlos Muňoz, že v neděli není Kolumbijcům přáno a svůj vůz odstavil v únikové zóně poté, co na cílové rovince trefil zeď. Restart přišel ve 48. kole, první pětka jela v pořadí Castroneves, Pagenaud, Power, Bourdais a Montoya.

Pagenaud se dokázal dostat do vedení. Když se mu Castroneves pokusil v šesté zatáčce předjetí vrátit, zavřel za sebou jedoucího Bourdaise a skončil ve zdi. Francouz mohl pokračovat, měl sice zlomenou část předního křídla, ale ani s tímto poškozením vůz výrazně neztrácel. Power měl po následném restartu problém se udržet a ztratil dvě příčky. Montoya postoupil na druhou příčku. Bourdais se rozhodl poškozené křídlo neměnit ani během pit stopu.

Josef Newgarden musel svůj vůz odstavit, když zřejmě selhaly brzdy. Power se sice dokázal vrátit z boxů před Montoyou, ale za vedoucím Pagenaudem se objevili jezdci na jiné strategii: Aleshin (v úvodu závodu kolidoval s Rahalem a musel do boxů na výměnu křídla), Wilson a Hawksworth. Restart proběhl v 72. kole. Vedoucí dvojice Schmidtova týmu udržela vedení. Na třetí příčku se propracoval Power, ale Pagenaudovi a Aleshinovi nestačil. Za ním sváděli krásnou bitvu o čtvrté místo Hawksworth, Montoya, Kimball a další. Především Juan Pablo Montoya předváděl, že z agresivních manévrů, kterými v 90. letech v CART proslul, nic nezapomněl.

15 kol před koncem si díky Satóovi mohli oddechnout ti, kteří šetřili palivo. Japonec po nevynucené chybě poslal vůz do zdi. Restart proběhl v 81. kole. Montoya, Kimball a Hawksworth pokračovali v bitvě. Další lehký kontakt postihl Bourdaise, ale po něm se jízdní vlastnosti jeho vozu, který měl stále poškozené křídlo, zlepšili a Francouz se rychle dostal do stejné skupiny, v níž bojoval Montoya. V předposledním kole připravilo Powera o stupně vítězů selhání zavěšení. Luca Filippi v posledním kole svůj vůz zapíchl do bariéry z pneumatik.

Power se z Houstonu vrací se stejným náskokem na Castronevese, s jakým do Texasu přijel. Jejich problémů v obou závodech ale využili Pagenaud a Ryan Hunter-Reay, kteří něco z Powerova náskoku stáhnuli. Seriál IndyCar pokračuje už v neděli na oválu v Poconu, kde je na programu další závod na 500 mil, tedy dvojnásobně bodovaný podnik. Pokud by jej vyhrál Hunter-Reay, tak kromě velkého množství bodů získá i šanci bojovat na konci sezóny ve Fontaně o prémii 1 milion dolarů pro vítěze všech tří pětisetmílových závodů.

 

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 S.Pagenaud  Schmidt Peterson Hamilton Motorsp.
H
 01:51:43.0625
2.
 M.Aleshin  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 7.2622
3.
 J.Hawksworth  Bryan Herta Autosport
H
+ 17.0208
4.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
+ 18.5927
5.
 S.Bourdais  KVSH Racing
C
+ 20.2366
6.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
+ 25.3920
7.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
+ 30.2312
8.
 R.Briscoe  Chip Ganassi Racing
C
+ 30.5917
9.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
+ 31.3259
10.
 T.Kanaan  Target Chip Ganassi Racing
C
+ 50.3098
11.
 W.Power  Team Penske
C
+ 1:12.7735
12.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
+ 1 kolo
13.
 M.Conway  Ed Carpenter Racing
C
+ 1 kolo
14.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
H
+ 1 kolo
15.
 L.Filippi  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 2 kola
16.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 3 kola
17.
 S.Saavedra  KVAFS Racing
C
+ 6 kol
18.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
C
+ 12 kol
19.
 T.Sato  A.J.Foyt Enterprises
H
Havárie
20.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
H
Porucha
21.
 H.Castroneves  Team Penske
C
Havárie
22.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
Havárie
23.
 C.Huertas  Dale Coyne Racing
H
Havárie