Proczyk v nelehkých podmínkách uhájil první místo
Salaquarda a Rosina po kolizi nedokončili.
Dvě desítky vozů se utkaly na suché dráze s několika zrádnými vlhkými anebo dokonce mokrými místy. Ihned po startu měl smůlu Jimenez (č. 30, PRO, Team Brazil, BMW), který po kontaktu s Balzanem (č. 90, PRO, Villorba, Ferrari) musel pro novou pneumatiku, posléze vůz odstavil.
Ospalou atmosféru poklidného kroužení většiny účastníků narušil po necelých dvaceti minutách déšť. Piloti na hladkých pneumatikách měli rázem plné ruce práce s krocením neklidných vozů a toužebně vyhlíželi čas povinných výměn.
Se zhoršenými podmínkami se kupodivu nevyrovnal Winkelhock (č. 6, PRO, Phoenix, Audi), na což doplatil uvíznutím v kačírku u zatáčky Scheivlak. Posádka povolaného bezpečnostního vozu dlouho čekala na zástup gétéček, protože se mezitím přiblížil čas zastávek. Vedoucí Bleekemolen (č. 28, PRO, Grasser, Lamborghini) dokonce neváhal a výrazně zpomalil, aby nemusel zahájit další kolo.
Krátce po výměně všech pilotů, tentokráte bez strategických hrátek, se začalo znovu závodit. Götz (č. 84, PRO, HTP, Mercedes) dočasně přišel o druhé místo na úkor Rosiny (č. 88, PRO, Reiter, Lamborghini). Slovenský jezdec se však nedokázal usadit na stříbrné příčce a naopak začal ztrácet.
Trápení Rosiny (č. 88, PRO, Reiter, Lamborghini) zesílilo spolu s dalším přívalem vody z nebes. Na slovenského jezdce začali útočit další piloti, pravděpodobně souboj se Salaquardou (č. 90, PRO, Villorba, Ferrari) se mu stal osudným. Oba jezdci skončili v zatáčce Scheivlak a na dráhu znovu vyjel zpomalovací vůz.
Odstraňování uvízlých vozů se protáhlo na více jak deset minut, takže znovu odstartovaný závod po absolvování dalších dvou kol z celkových třiceti záhy skončil. Vedoucí Proczyk (č. 28, PRO, Grasser, Lamborghini) dokázal v náročných podmínkách odolat tlaku úporného Götze (č. 84, PRO, HTP, Mercedes).
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
H.Proczyk/J.Bleekemolen | Grasser |
L
|
1:01:45.733
|
2.
|
PRO
|
M.Götz/M.Buhk | HTP |
MB
|
+ 0.405
|
3.
|
PRO
|
C.Ramos/L.Vanthoor | Belgian Audi |
A
|
+ 2.245
|
4.
|
PRO
|
E.Ide/R.Rast | Belgian Audi |
A
|
+ 3.290
|
5.
|
PRO
|
T.Jäger/D.Baumann | Schubert |
B
|
+ 5.263
|
6.
|
PRO
|
R.Renauer/J.van Lagen | Herberth |
P
|
+ 5.480
|
7.
|
PRO
|
S.Pentus/D.Lloyd | Bhai Tech |
Mc
|
+ 15.331
|
8.
|
PAM
|
S.Halek/S.Landmann | Grasser |
L
|
+ 20.376
|
9.
|
PRO
|
R.Rusinov/S.Ortelli | G-Drive |
A
|
+ 28.327
|
10.
|
PAM
|
A.Latif/M.Basseng | Phoenix |
A
|
+ 29.095
|
11.
|
SC
|
M.Lisowski/V.Abril | Belgian Audi |
A
|
+ 1:27.882
|
12.
|
PRO
|
M.Stumpf/N.Piquet jr. | Team Brazil |
B
|
+ 1 kolo
|
13.
|
PRO
|
F.Onidi/G.Pantano | Bhai Tech |
Mc
|
+ 1 kolo
|
14.
|
SC
|
A.Ebrahim/M.Toril | Fortec |
MB
|
+ 1 kolo
|
15.
|
SC
|
D.Fumanelli/S.Colombo | ROAL |
B
|
+ 1 kolo
|
16.
|
PRO
|
S.Rosina/P.Kox | Reiter |
L
|
+ 8 kol
|
17.
|
PRO
|
F.Salaquarda/A.Balzan | Vilorba |
F
|
+ 8 kol
|
18.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
A
|
+ 18 kol
|
19.
|
PRO
|
S.Afanasiev/S.Dusseldorp | HTP |
MB
|
+ 18 kol
|
20.
|
PRO
|
C.Bueno/S.Jimenez | Team Brazil |
B
|
+ 26 kol
|
Hlavní závod můžete sledovat zítra Zde již od 11,00. Start do zahřívacího kola proběhne v 11,40.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.