V Zandvoortu vítězí posádka Rast/Ide
Rosinův kolega dojel sedmý, Salaquarda nestartoval.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil včerejší kvalifikační závod (více Zde).
Do hlavního závodu se po sobotních haváriích nedostaly vozy týmu Villorba (č. 90, Salaquarda/Balzan) a HTP (č. 85, Afanasiev/Dusseldorp), takže závodilo pouze 18 vozů.
Vzápětí po odstartování skončily další dva vozy. Rusinov (č. 3, PRO, G-Drive, Audi) na rovince vybočil a po kontaktu s Onidim (č. 60, PRO, Bhai Tech, McLaren) narazil do bariéry. Italský pilot s poškozeným vozem v hodinách doputoval do kačírku u první zatáčky.
Kombinaci štěstí a duchapřítomnosti předvedl Rosina, který po vystrčení projel zbytek rovinky po trávě. Po výjezdu bezpečnostního vozu zajel k mechanikům na opravu poškozené pravé zadní části. Nový start po deseti minutách účinkování bezpečnostního vozidla dokázal stihnout.
Proczyk (č. 28, PRO, Grasser, Lamborghini) si dokázal uhlídat svoji vedoucí pozici před Götzem (č. 84, PRO, HTP, Mercedes), po střídání však Bleekemolen nevedl. Problémy s výměnou pravého zadního kola neúměrně protáhly délku zastávky, navíc holandský jezdec krátce po výjezdu chyboval.
Vedení v závodě se ujala posádka týmu HTP, kde Götze vystřídal Buhk. Na jeho místo si začal brousit zuby Rast (č. 2, PRO, WRT, Audi), kterému napomohl náhlý déšť. Po úporném tlaku zdolal smýkajícího se krajana, který po chvíli dostal dokonce hodiny.
Krátká, ale vydatná přeháňka se spustila v polovině probíhajících povinných zastávek. Pro Abrila (č. 4, SC, WRT, Audi), Colomba (č. 34, SC, ROAL, BMW) a Vanthoora (č. 1, PRO, WRT, Audi) přišel ve zdánlivě vhodnou chvíli. Tuto trojici však následovalo dalších několik vozů, kde již došlo ke střídání (např. oba vozy Phoenixu). Jak se později ukázalo, obutí mokrých pneumatik bylo i u plánovaných zastávek ztrátové.
Dnes urazil vedoucí pilot celkem 31 kol.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
E.Ide/R.Rast | Belgian Audi |
A
|
1:00:21.573
|
2.
|
PRO
|
T.Jäger/D.Baumann | Schubert |
B
|
+ 1.366
|
3.
|
PRO
|
R.Renauer/J.van Lagen | Herberth |
P
|
+ 20.732
|
4.
|
PRO
|
M.Götz/M.Buhk | HTP |
MB
|
+ 37.966
|
5.
|
PRO
|
H.Proczyk/J.Bleekemolen | Grasser |
L
|
+ 49.430
|
6.
|
PAM
|
S.Halek/S.Landmann | Grasser |
L
|
+ 49.901
|
7.
|
PRO
|
S.Rosina/P.Kox | Reiter |
L
|
+ 50.135
|
8.
|
PRO
|
M.Stumpf/N.Piquet jr. | Team Brazil |
B
|
+ 1:16.398
|
9.
|
SC
|
M.Lisowski/V.Abril | Belgian Audi |
A
|
+ 1:26.781
|
10.
|
PRO
|
C.Ramos/L.Vanthoor | Belgian Audi |
A
|
+ 1:39.434
|
11.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
A
|
+ 1:39.963
|
12.
|
SC
|
D.Fumanelli/S.Colombo | ROAL |
B
|
+ 1:40.422
|
13.
|
PAM
|
A.Latif/M.Basseng | Phoenix |
A
|
+ 1 kolo
|
14.
|
PRO
|
C.Bueno/S.Jimenez | Team Brazil |
B
|
+ 1 kolo
|
15.
|
PRO
|
S.Pentus/D.Lloyd | Bhai Tech |
Mc
|
+ 1 kolo
|
16.
|
SC
|
A.Ebrahim/M.Toril | Fortec |
MB
|
+ 1 kolo
|
Místem dalšího podniku bude ve dnech 22. - 24. srpna slovenský okruh nedaleko Dunajské Stredy - Slovakiaring.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.