Martin si v Moskvě suveréně dojel pro první vítězství
Moscow Raceway - závod
Premiérovým vítězstvím nováčka Maxima Martina skončila dramatická druhá návštěva DTM na okruhu nedaleko Moskvy. Belgický závodník s bohatými zkušenostmi z GT vozů proměnil svoji včerejší pole position v dominantní vítězství.
V cestě za prvními vavříny jej doprovázel Bruno Spengler, který po solidním výkonu skončil druhý. O kompletní stupně vítězů připravily BMW až v samotném závěru problémy Tima Glocka, kterých využili Mattias Ekström a Marco Wittmann. Po startu z druhé desítky bylo pro švédského univerzála třetí místo dalším pozoruhodným výsledkem.
Maxime Martin nedal nikomu šanci jej ohrozit a jakmile se odlepil od roštu, systematicky zvyšoval svůj náskok. Opačným směrem putoval černý kůň závodu Mike Rockenfeller, který zvolil pro start tvrdší variantu obutí a obklopen konkurenty na rychlejší směsi začal ztrácet pozice.
Do karet mu ale kromě strategie nahrál výjezd safety caru ve 23. kole poté, co musel Timo Scheider odstavit svůj vůz na cílové rovince kvůli poruše. Náskok vedoucího Martina i skupinky za ním byl rázem smazán a před restartem tak bylo zaděláno na velkou strategickou bitvu.
Ta však skončila jen pár sekund poté, co znovu zavlály zelené vlajky. Rockenfeller nedobrzdil do druhé zatáčky a po kolizi s Adrianem Tambayem poškodil svůj vůz natolik, že musel odstoupit. Následná frustrace úřadujícího šampiona byla více než výmluvná - takto důležité body budou při závarečném zúčtování chybět. Sportovní komisaři navíc jeho manévr ocenili penalizací tři místa vzad na startovním roštu příštího závodu.
K odklizení Rockenfellerova vozu bylo zapotřebí další asistence safety caru a toto zdržení zapříčinilo, že závěr závodu ohraničil časový limit a nikoliv absolvování vypsaného počtu kol. To dále zkomplikovalo situaci jezdcům, kteří počítali, že ztracené pozice dobudou zpět ve spurtu na rychlejší variantě pneumatik.
O své sedmé resp. osmé místo tím padem ale nepřišli mladíci z Mercedesu Christian Vietoris a Pascal Wehrlein. Po nepovedé kvalifikaci tak z Moskvy do Stuttgartu putuje útěcha v podobě deseti mistrovských bodů, což by za standardního průběhu závodu byl opět výsledek z říše nereálných.
Moskva uzavřela první polovinu letošní sezony. Wittmanovi pomohlo dnešní čtvrté místo k upevnění vedoucí pozice v šampionátu (70 bodů). Druhý Ekström na něj v poločase ztrácí dvacet bodů. O dalších devět bodů méně mají Spengler a Mortara.
Za tři týdny se německému mistrovství cestovních vozů otevřou hory a kopce v rakouském Spielbergu.
Výsledky po 46 kolech:
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Odstup
|
1.
|
M.Martin | RMG BMW |
1:15:09.422
|
2.
|
B.Spengler | Schnitzer BMW |
+4.259
|
3.
|
M.Ekström | Abt Audi |
+9.454
|
4.
|
M.Wittmann | RMG BMW |
+9.591
|
5.
|
N.Müller | Rosberg Audi |
+10.740
|
6.
|
T.Glock | MTEK BMW |
+15.632
|
7.
|
C.Vietoris | HWA Mercedes |
+16.553
|
8.
|
P.Wehrlein | HWA Mercedes |
+19.300
|
9.
|
E.Mortara | Abt Audi |
+20.987
|
10.
|
A.Farfus | RBM BMW |
+21.110
|
11.
|
A.Felix da Costa | MTEK BMW |
+21.636
|
12.
|
M.Molina | Abt Audi |
+21.668
|
13.
|
M.Tomczyk | Schnitzer BMW |
+27.181
|
14.
|
R.Wickens | HWA Mercedes |
+28.109
|
15.
|
D.Juncadella | Mücke Mercedes |
+28.625
|
16.
|
G.Paffett | HWA Mercedes |
+29.039
|
17.
|
J.Hand | RBM BMW |
+29.759
|
18.
|
V.Petrov | Mücke Mercedes |
+39.933
|
Nedokončili:
|
Jezdec | Tým |
Odjeto
|
DNF
|
A.Tambay | Abt Audi |
27 kol
|
DNF
|
M.Rockenfeller | Phoenix Audi |
27 kol
|
DNF
|
T.Scheider | Phoenix Audi |
22 kol
|
DNF
|
P.di Resta | HWA Mercedes |
8 kol
|
DNF
|
J.Green | Rosberg Audi |
6 kol
|