Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Defilé BMW po penalizacích soupeřů

Defilé BMW po penalizacích soupeřů

Red Bull Ring - závod

V jednostrannou záležitost BMW se ve své druhé půli proměnil šestý závod DTM, jenž hostil rakouský Red Bull Ring. Pro své třetí vítězství v této sezoně si dojel vedoucí muž šampionátu Marco Whittmann, následován kolegy Farfusem, Glockem a Tomczykem.

Partie přitom byla rozehrána slibně pro všechny zúčastněné značky. Robert Wickens na Mercedesu uhájil po startu první příčku a snažil se ujet soupeřům z DRS zóny. Farfus předjel Glocka a jal se stíhat Wickense, který však vedení bránil houževnatě.

Brazilec se proto uchýlil k taktice, která se v DTM často nevidí - namísto silou se pokusil konkurenta porazit lstí. Strategie dřívější zastávky v boxech se i přes přezutí na pomalejší směs pneumatik vyplatila a Farfus se protáhl do čela poté, co se Wickens spolu s vláčkem, jenž si vozil za sebou, vrátil od mechaniků zpět na trať.

Ještě předtím se však stala situace, která poznamenala výsledek závodu a o které se bude ještě dlouho diskutovat. Wickens si do boxů dovezl Glocka těsně za zády a mechanici Mercedesu byli přece jen o vlásek pomalejší než jejich konkurence od BMW. Následně vypustili svého svěřence do cesty Glockovu bmw a německý jezdec musel v boxové uličce zpomalit, aby zabránil kolizi.

Komisaři to označili za nebezpečné vypuštění a penalizovali Wickense průjezdem boxy. Tři kola, která měl jezdec Mercedesu k absolvování penalizace, však jeho tým strávil diskuzemi s vedením závodu a namísto odvolání původního trestu tak přišel další a ještě horší - černá vlajka a konec.

Ve stejné situaci se ocitlo i Audi, když se Jamie Green po své zastávce dostal před vedoucího Farfuse. Muži z Ingolstadtu zariskovali a přepočítali se ve strategii, když Greena zavolali do boxů o kolo později, čímž překročil limit kol stanovený regulemi pro danou směs pneumatik. Udělenou penalizaci však na rozdíl od Mercedesu akceptovali.

V momentě, kdy soupeři zmizeli ze scény, zahrálo BMW rošádu, ve které se Wittmann propasoval až do čela, čímž si dále upevnil vedení v šampionátu. Na jeho 95 bodů ztrácí druhý Mattias Ekström čtyři závody před koncem 39 bodů, třetí Bruno Spengler pak už 53 bodů.

 

Výsledky po 47 kolech:

p.
 Jezdec  Tým
Čas/Odstup
1.
 M.Wittmann  RMG BMW
1:08:23.185
2.
 A.Farfus  RBM BMW
+3.298
3.
 T.Glock  MTEK BMW
+5.391
4.
 M.Tomczyk  Schnitzer BMW
+6.237
5.
 T.Scheider  Phoenix Audi
+6.666
6.
 A.Tambay  Abt Audi
+12.213
7.
 M.Ekström  Abt Audi
+14.046
8.
 J.Green  Rosberg Audi
+14.456
9.
 C.Vietoris  HWA Mercedes
+15.224
10.
 B.Spengler  Schnitzer BMW
+15.782
11.
 M.Molina  Abt Audi
+16.192
12.
 J.Hand  RBM BMW
+16.214
13.
 M.Rockenfeller  Phoenix Audi
+17.717
14.
 M.Martin  RMG BMW
+30.235
15.
 D.Juncadella  Mücke Mercedes
+34.836
16.
 E.Mortara  Abt Audi
+35.420
17.
 G.Paffett  HWA Mercedes
+40.852
18.
 P.di Resta  HWA Mercedes
+44.107
19.
 N.Müller  Rosberg Audi
+45.827
20.
 V.Petrov  Mücke Mercedes
+45.971

Nedokončili:

 
 Jezdec  Tým
 Odjeto
DNF 
 R.Wickens  HWA Mercedes
34 kol
DNF 
 P.Wehrlein  HWA Mercedes
26 kol
DNF 
 A.Felix da Costa  MTEK BMW
10 kol