Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Defilé BMW po penalizacích soupeřů

Defilé BMW po penalizacích soupeřů

Red Bull Ring - závod

V jednostrannou záležitost BMW se ve své druhé půli proměnil šestý závod DTM, jenž hostil rakouský Red Bull Ring. Pro své třetí vítězství v této sezoně si dojel vedoucí muž šampionátu Marco Whittmann, následován kolegy Farfusem, Glockem a Tomczykem.

Partie přitom byla rozehrána slibně pro všechny zúčastněné značky. Robert Wickens na Mercedesu uhájil po startu první příčku a snažil se ujet soupeřům z DRS zóny. Farfus předjel Glocka a jal se stíhat Wickense, který však vedení bránil houževnatě.

Brazilec se proto uchýlil k taktice, která se v DTM často nevidí - namísto silou se pokusil konkurenta porazit lstí. Strategie dřívější zastávky v boxech se i přes přezutí na pomalejší směs pneumatik vyplatila a Farfus se protáhl do čela poté, co se Wickens spolu s vláčkem, jenž si vozil za sebou, vrátil od mechaniků zpět na trať.

Ještě předtím se však stala situace, která poznamenala výsledek závodu a o které se bude ještě dlouho diskutovat. Wickens si do boxů dovezl Glocka těsně za zády a mechanici Mercedesu byli přece jen o vlásek pomalejší než jejich konkurence od BMW. Následně vypustili svého svěřence do cesty Glockovu bmw a německý jezdec musel v boxové uličce zpomalit, aby zabránil kolizi.

Komisaři to označili za nebezpečné vypuštění a penalizovali Wickense průjezdem boxy. Tři kola, která měl jezdec Mercedesu k absolvování penalizace, však jeho tým strávil diskuzemi s vedením závodu a namísto odvolání původního trestu tak přišel další a ještě horší - černá vlajka a konec.

Ve stejné situaci se ocitlo i Audi, když se Jamie Green po své zastávce dostal před vedoucího Farfuse. Muži z Ingolstadtu zariskovali a přepočítali se ve strategii, když Greena zavolali do boxů o kolo později, čímž překročil limit kol stanovený regulemi pro danou směs pneumatik. Udělenou penalizaci však na rozdíl od Mercedesu akceptovali.

V momentě, kdy soupeři zmizeli ze scény, zahrálo BMW rošádu, ve které se Wittmann propasoval až do čela, čímž si dále upevnil vedení v šampionátu. Na jeho 95 bodů ztrácí druhý Mattias Ekström čtyři závody před koncem 39 bodů, třetí Bruno Spengler pak už 53 bodů.

 

Výsledky po 47 kolech:

p.
 Jezdec  Tým
Čas/Odstup
1.
 M.Wittmann  RMG BMW
1:08:23.185
2.
 A.Farfus  RBM BMW
+3.298
3.
 T.Glock  MTEK BMW
+5.391
4.
 M.Tomczyk  Schnitzer BMW
+6.237
5.
 T.Scheider  Phoenix Audi
+6.666
6.
 A.Tambay  Abt Audi
+12.213
7.
 M.Ekström  Abt Audi
+14.046
8.
 J.Green  Rosberg Audi
+14.456
9.
 C.Vietoris  HWA Mercedes
+15.224
10.
 B.Spengler  Schnitzer BMW
+15.782
11.
 M.Molina  Abt Audi
+16.192
12.
 J.Hand  RBM BMW
+16.214
13.
 M.Rockenfeller  Phoenix Audi
+17.717
14.
 M.Martin  RMG BMW
+30.235
15.
 D.Juncadella  Mücke Mercedes
+34.836
16.
 E.Mortara  Abt Audi
+35.420
17.
 G.Paffett  HWA Mercedes
+40.852
18.
 P.di Resta  HWA Mercedes
+44.107
19.
 N.Müller  Rosberg Audi
+45.827
20.
 V.Petrov  Mücke Mercedes
+45.971

Nedokončili:

 
 Jezdec  Tým
 Odjeto
DNF 
 R.Wickens  HWA Mercedes
34 kol
DNF 
 P.Wehrlein  HWA Mercedes
26 kol
DNF 
 A.Felix da Costa  MTEK BMW
10 kol