Defilé BMW po penalizacích soupeřů
Red Bull Ring - závod
V jednostrannou záležitost BMW se ve své druhé půli proměnil šestý závod DTM, jenž hostil rakouský Red Bull Ring. Pro své třetí vítězství v této sezoně si dojel vedoucí muž šampionátu Marco Whittmann, následován kolegy Farfusem, Glockem a Tomczykem.
Partie přitom byla rozehrána slibně pro všechny zúčastněné značky. Robert Wickens na Mercedesu uhájil po startu první příčku a snažil se ujet soupeřům z DRS zóny. Farfus předjel Glocka a jal se stíhat Wickense, který však vedení bránil houževnatě.
Brazilec se proto uchýlil k taktice, která se v DTM často nevidí - namísto silou se pokusil konkurenta porazit lstí. Strategie dřívější zastávky v boxech se i přes přezutí na pomalejší směs pneumatik vyplatila a Farfus se protáhl do čela poté, co se Wickens spolu s vláčkem, jenž si vozil za sebou, vrátil od mechaniků zpět na trať.
Ještě předtím se však stala situace, která poznamenala výsledek závodu a o které se bude ještě dlouho diskutovat. Wickens si do boxů dovezl Glocka těsně za zády a mechanici Mercedesu byli přece jen o vlásek pomalejší než jejich konkurence od BMW. Následně vypustili svého svěřence do cesty Glockovu bmw a německý jezdec musel v boxové uličce zpomalit, aby zabránil kolizi.
Komisaři to označili za nebezpečné vypuštění a penalizovali Wickense průjezdem boxy. Tři kola, která měl jezdec Mercedesu k absolvování penalizace, však jeho tým strávil diskuzemi s vedením závodu a namísto odvolání původního trestu tak přišel další a ještě horší - černá vlajka a konec.
Ve stejné situaci se ocitlo i Audi, když se Jamie Green po své zastávce dostal před vedoucího Farfuse. Muži z Ingolstadtu zariskovali a přepočítali se ve strategii, když Greena zavolali do boxů o kolo později, čímž překročil limit kol stanovený regulemi pro danou směs pneumatik. Udělenou penalizaci však na rozdíl od Mercedesu akceptovali.
V momentě, kdy soupeři zmizeli ze scény, zahrálo BMW rošádu, ve které se Wittmann propasoval až do čela, čímž si dále upevnil vedení v šampionátu. Na jeho 95 bodů ztrácí druhý Mattias Ekström čtyři závody před koncem 39 bodů, třetí Bruno Spengler pak už 53 bodů.
Výsledky po 47 kolech:
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Odstup
|
1.
|
M.Wittmann | RMG BMW |
1:08:23.185
|
2.
|
A.Farfus | RBM BMW |
+3.298
|
3.
|
T.Glock | MTEK BMW |
+5.391
|
4.
|
M.Tomczyk | Schnitzer BMW |
+6.237
|
5.
|
T.Scheider | Phoenix Audi |
+6.666
|
6.
|
A.Tambay | Abt Audi |
+12.213
|
7.
|
M.Ekström | Abt Audi |
+14.046
|
8.
|
J.Green | Rosberg Audi |
+14.456
|
9.
|
C.Vietoris | HWA Mercedes |
+15.224
|
10.
|
B.Spengler | Schnitzer BMW |
+15.782
|
11.
|
M.Molina | Abt Audi |
+16.192
|
12.
|
J.Hand | RBM BMW |
+16.214
|
13.
|
M.Rockenfeller | Phoenix Audi |
+17.717
|
14.
|
M.Martin | RMG BMW |
+30.235
|
15.
|
D.Juncadella | Mücke Mercedes |
+34.836
|
16.
|
E.Mortara | Abt Audi |
+35.420
|
17.
|
G.Paffett | HWA Mercedes |
+40.852
|
18.
|
P.di Resta | HWA Mercedes |
+44.107
|
19.
|
N.Müller | Rosberg Audi |
+45.827
|
20.
|
V.Petrov | Mücke Mercedes |
+45.971
|
Nedokončili:
|
Jezdec | Tým |
Odjeto
|
DNF
|
R.Wickens | HWA Mercedes |
34 kol
|
DNF
|
P.Wehrlein | HWA Mercedes |
26 kol
|
DNF
|
A.Felix da Costa | MTEK BMW |
10 kol
|