Wittmann míří mílovými kroky k titulu
Nürburgring – závod (Aktualizováno)
Lépe už to ani nešlo - pole position a vítězství stylem start-cíl. Na své cestě za titulem udělal Marco Wittmann na Nürburgringu další důležitý krok a po dnešním triumfu si v průběžném pořadí vybudoval hradbu 64 bodů před svými konkurenty z Audi.
Od startu až do šachovnicového praporku měl Wittmann závod pod kontrolou. Ve 33. kole si dopřál výjimečnou chybu, když nedobrzdil do předposlední šíkany, nepřipustil však žádná dramata - a to ani v závěru, kdy se druhý Rockenfeller, jehož pneumatiky byly tou dobou v lepším stavu, začal přibližovat a v cíli oba dělilo jen 1,2 sekundy.
Wittmann a Rockenfeller byli v podstatě jediní, kterým se podařilo vyhnout mnohdy až vražedným soubojům. Po startu totiž netrvalo dlouho a "Zelené peklo" Nürburgringu se proměnilo v rudou řežbu.
Jako první na nevybíravé strkanice doplatil Molina, pro kterého přišla konečná po kontaktu s dalším vozem Audi. Nešťastnou ránu utržil v postartovních tlačenicích také Ekström a s odstoupením přišel i konec jeho reálných nadějí na titul.
Ve druhém kole vyvezl Paffett Glocka mimo dráhu, čerstvý novomanžel Glock však ukázal, že jej svatba nepřipravila o nic z arzenálu agresivních manévrů, a při první příležitosti oplatil Angličanovi ještě tvrdší kartou. Komisaři však rozhodli, že tohle už bylo příliš a přikázali mu pustit Paffetta zpět před sebe.
Ačkoliv ne vždy byli přímo na vině jezdci z Ingolstadtu, vzájemné kolize vozů Audi pokračovaly. Wickens v 7. kole v brzdné zóně první zatáčky narazil do zadní části Scheiderova audi a ten následně jako neřízená střela poslal z dráhy svého kolegu Müllera.
Pokud byl souboj Glocka s Paffettem ze druhého kola na hraně, pak o deset okruhů později zahnal analogickou situaci do extrému Green, když ve druhé zatáčce dohrával duel s Farfusem a tlačil Brazilce tak dlouho před sebou, dokud oba neskončili v únikové zóně.
Farfus se ještě statečně snažil pokračovat v závodě, poškozená karoserie vozu však nebyla schopná generovat patřičný aerodynamický přítlak a v 36. kole svůj souboj s větrnými mlýny nakonec vzdal.
Komisaři odložili rozhodnutí o případném Greenově postihu na později, až si prostudují záznamy z vozu. Ke svému jubilejnímu 100. startu v DTM tak možná Green dostane dodatečný dárek od ředitelství závodu.
Jako by námětů k pozávodním diskuzím nebylo dost, připravilo BMW v 25. kole další interní duel, kdy da Costa a Hand názorně předvedli křehkost gentlemanské dohody jezdců o chování a vzájemném respektu v boxech.
Na rozdíl od předchozího závodu v rakouském Spielbergu, kde se z finiše stalo defilé vozů BMW, byla tentokrát první čtveřice vozů v cíli dostatečně pestrá a za Wittmannovým bmw a Rockenfellerovým a Mortarovým audi dojel jako nejlepší jezdec Mercedesu Paul di Resta.
Aktualizováno:
Augusto Farfus a Jamie Green byli za své počínání pouze napomenuti. Joey Hand byl dodatečně penalizován přičtením 30 sekund k výslednému času, čímž se posunul ze 14. na 17. místo. Hand porušil dle komisařů v souboji s da Costou pravidla, když boxovou uličku projížděl úsekem, který je určen pro práci mechaniků.
Aktualizované výsledky po 49 kolech:
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas / Odstup
|
1.
|
M.Wittmann | RMG BMW |
1:09:42.802
|
2.
|
M.Rockenfeller | Phoenix Audi |
+1.286
|
3.
|
E.Mortara | Abt Audi |
+12.019
|
4.
|
P.di Resta | HWA Mercedes |
+12.815
|
5.
|
D.Juncadella | Mücke Mercedes |
+13.717
|
6.
|
C.Vietoris | HWA Mercedes |
+24.918
|
7.
|
M.Martin | RMG BMW |
+28.921
|
8.
|
M.Tomczyk | Schnitzer BMW |
+38.521
|
9.
|
R.Wickens | HWA Mercedes |
+43.197
|
10.
|
P.Wehrlein | HWA Mercedes |
+45.377
|
11.
|
A.Tambay | Abt Audi |
+48.071
|
12.
|
B.Spengler | Schnitzer BMW |
+49.834
|
13.
|
A.Felix da Costa | MTEK BMW |
+50.150
|
14.
|
J.Green | Rosberg Audi |
+52.771
|
15.
|
G.Paffett | HWA Mercedes |
+57.056
|
16.
|
T.Glock | MTEK BMW |
+58.557
|
17.
|
J.Hand | RBM BMW |
+1:20.955
|
18.
|
V.Petrov | Mücke Mercedes |
-1 kolo
|
Nedokončili:
|
Jezdec | Tým |
Odjeto
|
DNF
|
A.Farfus | RBM BMW |
35 kol
|
DNF
|
N.Müller | Rosberg Audi |
10 kol
|
DNF
|
T.Scheider | Phoenix Audi |
8 kol
|
DNF
|
M.Molina | Abt Audi |
4 kola
|
DNF
|
M.Ekström | Abt Audi |
3 kola
|
Další závod bude za čtyři týdny hostit německý Lausitzring.