Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Castroneves získal pole, Power odstartuje předposlední

Castroneves získal pole, Power odstartuje předposlední

MAVTV 500 – Kvalifikace

Hélio Castroneves vyhrál kvalifikaci na sobotní závod Verizon IndyCar Series na oválu Auto Club Speedway v kalifornské Fontaně. Vedle trofeje pro vítěze a šeku na 10 000 dolarů si připsal i jeden bonusový bod, který může být v celkovém zúčtování důležitý. Lídr šampionátu Will Power, na kterého Castroneves aktuálně ztrácí 50 bodů, se kvalifikoval až jako předposlední. Během svého kvalifikačního pokusu se trápil s přetáčivým vozem.

Dlouho to vypadalo, že si pole position připíše jiný pilot tým Penske. Juan Pablo Montoya jako druhý v pořadí zajel svůj kvalifikační pokus a jeho čas vydržel na prvním řádku výsledkové listiny až do pokusu vůbec posledního pilota v páteční kvalifikaci, Castronevese. Společně s nimi se do první řady postaví i Josef Newgarden, počtvrté v letošní sezóně, byť v předešlých případech to bylo vždy díky druhým místům, ale ve Fontaně se startuje po trojicích.

Do druhé řady se kvalifikoval Takuma Sató. Jezdci s motory Honda zvládli kvalifikaci mnohem lépe, než jak to vypadalo po prvním tréninku, kdy bylo v první desítce osm chevroletů. Za Satóem sice následuje trojice pilotů z Ganassiho stáje, ale zbytek první desítky už tvoří jen hondy. Mezi nimi ovšem chybí honda vrčící za zády Simona Pagenauda, třetího jezdce majícího šanci na titul. Pagenaud se kvalifikoval na třináctém místě.

V tréninku si vedl výborně také Ed Carpenter, ale v kvalifikaci se umístil až za Pagenaudem. Svým prvním měřeným kolem směřoval k pole position, ale ve druhém se jeho vůz začal chovat nedotáčivě a Carpenter zpomalil o více než 6 mil v hodině.

Vůbec nejhorší kvalifikační počin předvedl Carlos Huertas z týmu Dale Coyne Racing. Huertas byl tak pomalý, že se objevily názory, že jestli takový výkon předvede i v závodě, zřejmě jej velmi brzy vedení závodu přinutí zaparkovat v boxech. Vždyť oproti ostatním jezdcům jel o 10 – 15 mil v hodině pomaleji.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas
Odstup
1.
 H.Castroneves  Team Penske
C
01:05.8918
 
2.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
01:06.1700
+ 0.278
3.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
H
01:06.1765
+ 0.285
4.
 T.Sato  A.J.Foyt Enterprises
H
01:06.2607
+ 0.369
5.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
C
01:06.3420
+ 0.450
6.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
01:06.3544
+ 0.462
7.
 T.Kanaan  Target Chip Ganassi Racing
C
01:06.4032
+ 0.511
8.
 M.Aleshin  Schmidt Peterson Motorsports
H
01:06.4432
+ 0.551
9.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
01:06.5726
+ 0.681
10.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan
H
01:06.5746
+ 0.683
11.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
H
01:06.6983
+ 0.806
12.
 R.Briscoe  Chip Ganassi Racing
C
01:06.7042
+ 0.812
13.
 S.Pagenaud  Schmidt Peterson Hamilton
H
01:06.7433
+ 0.851
14.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
01:06.8753
+ 0.983
15.
 S.Bourdais  KVSH Racing
C
01:07.0662
+ 1.174
16.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
01:07.1371
+ 1.245
17.
 J.Hawksworth  Bryan Herta Autosport
H
01:07.2354
+ 1.343
18.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
01:07.2556
+ 1.364
19.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
01:07.2926
+ 1.401
20.
 S.Saavedra  KVAFS Racing
C
01:07.2958
+ 1.404
21.
 W.Power  Team Penske
C
01:07.7316
+ 1.840
22.
 C.Huertas  Dale Coyne Racing
H
01:11.1749
+ 5.283