Horner: Budeme továrním týmem Renaultu
Red Bull a francouzská automobilka prohlubují spolupráci.
Christian Horner prostřednictvím blogu Adama Coopera prozradil, že Red Bull neplánuje vyrábět vlastní motor, protože získal postavení továrního týmu Renaultu. Nedávno se opět objevily zprávy o záměru Red Bullu začít novou spolupráci se sponzorem Infiniti a v roce 2016 nastoupit do šampionátu s vlastním motorem, který by ale vlastně byl jenom vylepšenou verzí pohonné jednotky od Renaultu. Tyto spekulace však pramenily z inzerátů v odborných časopisech, které si novináři špatně vysvětlili. Věc se má tak, že Red Bull shání specialisty schopné pracovat na "designu a vývoji pohonné jednotky pro Formuli 1", nebude však připravovat vlastní motor. Vztahy Red Bullu a Renaultu se totiž posouvají přesně opačným směrem a jejich spolupráce se v příštích měsících prohloubí. Horner dokonce řekl, že Red Bull prakticky získal status továrního týmu Renaultu.
"Spolupracujeme s Renaultem a Renault zůstává ve Formuli 1," ukončil spekulace šéf Red Bullu. "Teď už máme stanovenou jasnou strukturu a Renault změnil filozofii, se kterou chce přistupovat k F1. Uznal, že se musí soustředit pouze na jeden tým a z našeho společného pokroku budou nakonec profitovat i Caterham a Toro Rosso.
Nezřizujeme vlastní oddělení na výrobu motorů, pouze rozšiřujeme naši spolupráci s Renaultem. Odteď budeme s Renault Sport pracovat jako jeden tým."
Horner také naznačil, že Red Bull na sebe přebere vývoj některých oblastí pohonné jednotky. Až do minulého roku si Red Bull vyráběl vlastní systém KERS a již letos, po katastrofálním prvním předsezónním testu v Jerezu, poslal do Francie své odborníky na software a elektroniku. Auto Motor und Sport přišel rovnou s informací, že Red Bull převezme vývoj a přípravu elektromotorů a baterií, zatímco Renault by měl pokračovat v pracích na spalovacím motoru a turbu. V anglickém Milton Keynes by také měla probíhat také simulační příprava.
Horner zmínil postavení Caterhamu a Toro Rosso, ale o Lotusu opět nepadlo ani slovo. Proběhnutí Lotusu na stranu Mercedesu tak nabírá stále reálnější kontury.