FIA obhajuje úpravu Parabolicy
Třetinu štěrku nahradil asfalt.
FIA se konečně odhodlala vysvětlit rozhodnutí změnit výjezdovou zónu na vnější straně Parabolicy. Legendární zatáčku okruhu v Monze již lemuje široká asfaltová plocha, která závodníkům umožní snadný návrat na trať.
Fotografie čerstvě upravené zatáčky se rozšířila prostřednictvím sociálních sítí už začátkem srpna. Nespokojení nebyli jenom fanoušci, ale i někteří jezdci. Fotku na svém účtu na Twitteru zveřejnil i jezdec GP2 a člen Ferrari Driver Academy, Raffaele Marciello. K fotografii připojil pouze jednoduchou otázku: "Proč?"
Stejnou otázku položil Autosport Charliemu Whitingovi a dočkal se odpovědi. Upravená Parabolica bude bezpečnější.
"Přibližně 35 procent štěrku bylo nahrazeno (asfaltem)," potvrdil Whiting, který v Mezinárodní automobilové federaci zastává i post delegáta pro bezpečnost Formule 1. "Důvodem je zvyšování bezpečnosti, tedy něco, o co usilujeme na každém okruhu Formule 1. Žádost přišla ze strany FIA i jezdců.
Jsme si samozřejmě vědomi, že když jezdec opustí trať, asfaltová výjezdová zóna ho nepotrestá tak jako štěrkový kačírek, ale taková je daň za zvyšování bezpečnosti."
Že již jezdci nemusí k Parabolice přistupovat s respektem potvrdil i Romain Grosjean, který již na Monze závodil v monopostech Formule Renault 2.0, GP2 i F1.
"Parabolica je velmi náročná a rychlá zatáčka, takže z hlediska bezpečnosti bude dobré mít tam více prostoru," řekl jezdec Lotusu. "Vzpomínám si, jak jsem se předtím té zatáčky obával, protože jsem věděl, že jestli začnu brzdit příliš pozdě, pošle mě to přes štěrk až do stěny. Odteď bude hledání limitu mnohem jednodušší, protože se už nemusíme bát kačírku ani nehody."