Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Toto Wolff souhlasí s rozmrazením vývoje motorů

Toto Wolff souhlasí s rozmrazením vývoje motorů

Má to ale háček. Doplatí na to zákaznické týmy?

Toto Wolff prohlásil, že Mercedes je připraven podpořit zrušení pravidla o zmrazení vývoje motorů vždy před začátkem sezóny. S návrhem uvolnění pravidel přišel nový šéf Ferrari, Marco Mattiacci. Tento nápad se zalíbil i vedení Renaultu, a tak se před Velkou cenou Itálie konala porada zástupců týmů. Dalo se očekávat, že Mercedes bude proti, ale není to zcela tak. Toto Wolff v pátek v Monze řekl, že za určitých podmínek zrušení zmrazování vývoje rádi podpoří. Má to však minimálně jeden háček.

"Teď samozřejmě máme konkurenční výhodu, o tom není třeba diskutovat. Rozhodli jsme se ale, že chceme tuto výzvu přijmout," řekl výkonný ředitel týmu Mercedes. "Teď bychom si měli definovat, co vlastně chceme udělat. Máme za sebou 12 závodů a máme výhodu. Je nyní správná chvíle něco změnit? Možná.

Myslím, že za sebou máme otevřenou diskusi. Na stole nyní leží několik návrhů, které musíme zvážit. Pokud bychom se například rozhodli jít úplně opačnou cestou (jako dosud), dramaticky by to zvýšilo náklady a při čtyřech pohonný jednotkách na jednu sezónu a jednoho jezdce bychom z logistických důvodů nemohli všem dodávat stejnou specifikaci motorů. Ďábel se skrývá v detailech, ale diskuse zůstává velmi otevřená."

Šéf Red Bull Racingu, Christian Horner, nevidí důvod, proč by se během sezóny nemohlo pracovat na vylepšení pohonné jednotky stejně, jako se pracuje na vylepšení šasi. Angličan se ale obává, že Mercedes bude souhlasit pouze s malou úpravou pravidel.

"Toto (Wolff) bude zřejmě chtít zmrazit současné motory na příštích 25 let, ale F1 potřebuje konkurenční boj," míní Horner. "Jak řekl Marco (Mattiacci), Formule 1 je o inovacích a vývoj musí jít neustále vpřed. Šasi můžeme vylepšovat před každým závodem, a pokud někdo začne se špatným základem, může to během sezóny dohnat. U motorů by to mělo být stejné. Potřebujeme ale zajistit, aby to nemělo významný dopad na náklady."