Mercedes čelí konspiračním teoriím
Rosberga o průjezd šikanou nežádali.
Mercedes razantně odmítá konspirační teorie, podle kterých se Nico Rosberg musel vzdát vedení ve Velké ceně Itálie.
Po Britově pomalém startu se dalo očekávat, že si Rosberg vybuduje na čele závodu velký náskok. Místo toho však Rosberg poodjel pronásledovatelům pouze o 4 sekundy a po nedobrzdění do první šikany i tento náskok klesl na polovinu. V souboji s Lewisem Hamiltonem pak svou chybu ještě jednou zopakoval a Hamilton se tak dostal na první místo úplně bez boje a udržel si ho až do cíle.
Některé insidery a novináře napadlo, že se Rosberg mohl vzdát prvního místa i úmyslně, aby se tak vzdal alespoň části náskoku, který získal po kolizi ve Velké ceně Belgie a upokojil tak situaci uvnitř týmu. Toto Wolff se však snaží podobné teorie stopnout.
"S takovým nápadem mohla přijít jedině nějaká chorá mysl, nějaký paranoik.," tvrdí výkonný ředitel Mercedesu. "Lewis byl prostě rychlejší a Rosberg kvůli tomu čelil obrovskému tlaku."
Wolff vidí vysvětlení i v nastavení Rosbergova vozu. Němec přesunul více brzdné síly na přední kola, aby tak odlehčil zadním kolům a jejich brzdám, s nimiž měl Mercedes problémy hlavně v Montrealu. Profil okruhu Gillese Villeneuvea se podobně jako Monza vyznačuje dlouhými rovinkami i dlouhými brzdnými zónami.
"Snažili jsme se ochránit zadek, takže jsme více brzdné síly přesouvali dopředu. Nico byl ale v tom kole na brzdy příliš tvrdý a minul správný bod. Myslím, že za tím nebyla závada techniky. Bylo to zvláštní, ale nebyl za tím mechanický problém.
Pro mě je důležité pouze to, že Mercedes vyhrál a kromě prvního získal i druhé místo. Snažím se zůstat tak neutrální, jak se jen dá. Po Spa to byl pro všechny skvělý výsledek."
Rosberg správný brzdný bod před první šikanou několikrát minul i během pátečních tréninků. Divoké teorie o tajné dohodě to však neovlivní, stejně dobře mohlo jít o opakující se problém a hledání limitů vozu, jakož i o přípravu na "nedělní představení".